Scuderia Torro Rosso

Gestart door Iceman2012, 17 april 2013 - 17:33:18

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 18 april 2013 - 16:43:25
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 14:57:49
We rekenen nu 80 miljoen naar winstratio. Dat is krom, daarnaast hebben we het alleen over de kosten van STR en rekenen de baten niet mee. Zo gaan we wel heel creatief boekhouden.
Precies. Men vergeet wel dat RBR de afgelopen jaren zeer veel geld kreeg van de FOM, voor het winnen van de titels. En STR heeft ook de nodige punten behaald, dus die 80 miljoen is zeer eenzijdig bekeken.
het gaat niet eens om de exacte bedragen, ook al stopt Red Bull maar de helft van die 80 miljoen in STR het is en blijft veel geld. Red Bull is maar een (piep)klein bedrijfje in vergelijking met andere multinationals in de F1

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 17:07:56
Citaat van: Franky R. op 18 april 2013 - 16:43:25
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 14:57:49
We rekenen nu 80 miljoen naar winstratio. Dat is krom, daarnaast hebben we het alleen over de kosten van STR en rekenen de baten niet mee. Zo gaan we wel heel creatief boekhouden.
Precies. Men vergeet wel dat RBR de afgelopen jaren zeer veel geld kreeg van de FOM, voor het winnen van de titels. En STR heeft ook de nodige punten behaald, dus die 80 miljoen is zeer eenzijdig bekeken.
het gaat niet eens om de exacte bedragen, ook al stopt Red Bull maar de helft van die 80 miljoen in STR het is en blijft veel geld. Red Bull is maar een (piep)klein bedrijfje in vergelijking met andere multinationals in de F1
Oh, ik wist niet dat jij toegang had tot de boeken van Red Bull? Voor een eigenaar van een 'piepklein bedrijf' is Mateschitz verdomde succesvol.

Je verward productdifferentiatie met bedrijfsomvang. Coca Cola doet nu meer dan alleen maar flesjes Cola brouwen, hoor!

Niels_

Weet niet of het hier al ergens stond, maar deze foto plaatste Alonso online gisteren, vooral de beschrijving maakt het helemaal af:


Cenando con amigos en Dubai.. Dinner with friends in Dubai..

Psychologische spelletjes van het allerhoogste niveau. ;D

Franky R.

Citaat van: Ńiels op 18 april 2013 - 17:38:15

Cenando con amigos en Dubai.. Dinner with friends in Dubai..

Psychologische spelletjes van het allerhoogste niveau. ;D


De vijand van mijn vijand, is mijn vriend... ;) ;) ;)

Fabian

Ik had de foto gezien. En ach zo erg vind ik t niet. Als Webber en Alonso goede vrienden zijn dan maakt het allemaal niet uit. Ik zie geen probleem, Vettel nu misschien wel...

Super Seb

Je hebt gelijk, Red Bull is heel klein vergeleken met de rest en 80 miljoen blijft een hoop geld.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 18 april 2013 - 17:36:32
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 17:07:56
Citaat van: Franky R. op 18 april 2013 - 16:43:25
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 14:57:49
We rekenen nu 80 miljoen naar winstratio. Dat is krom, daarnaast hebben we het alleen over de kosten van STR en rekenen de baten niet mee. Zo gaan we wel heel creatief boekhouden.
Precies. Men vergeet wel dat RBR de afgelopen jaren zeer veel geld kreeg van de FOM, voor het winnen van de titels. En STR heeft ook de nodige punten behaald, dus die 80 miljoen is zeer eenzijdig bekeken.
het gaat niet eens om de exacte bedragen, ook al stopt Red Bull maar de helft van die 80 miljoen in STR het is en blijft veel geld. Red Bull is maar een (piep)klein bedrijfje in vergelijking met andere multinationals in de F1
Oh, ik wist niet dat jij toegang had tot de boeken van Red Bull? Voor een eigenaar van een 'piepklein bedrijf' is Mateschitz verdomde succesvol.

Je verward productdifferentiatie met bedrijfsomvang. Coca Cola doet nu meer dan alleen maar flesjes Cola brouwen, hoor!
coca cola wel ja, Red Bull is Red Bull. Ik heb geen toegang tot de boeken, maar de cijfers van Red Bull zijn gewoon op internet te vinden. Coca Cola is vele malen groter als Red Bull, zowel qua omzet als winst (minimaal 10x).
Mateschitz is idd verdomd succesvol, maar Red Bull valt redelijk in het niet met de grote multinationals.

Super Seb

De cijfers zijn niet te vinden, Red Bell heeft ze slechts 1x vrij gegeven. In 2011 of 2012. 406 miljoen net profit.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Iceman2012

Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 17:44:02
Ik had de foto gezien. En ach zo erg vind ik t niet. Als Webber en Alonso goede vrienden zijn dan maakt het allemaal niet uit. Ik zie geen probleem, Vettel nu misschien wel...
dat probleem was er eind vorig jaar ook al. Ik weet nu pas dat deze 2 vrienden zijn, maar dat verklaard ineens een heleboel.

Iceman2012

Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 17:50:10
De cijfers zijn niet te vinden, Red Bell heeft ze slechts 1x vrij gegeven. In 2011 of 2012. 406 miljoen net profit.
Vreemd dat zo'n 'groot bedrijf' zn jaarrekening niet hoeft te publiceren, zou in NL wel moeten, maar dr zijn wel degelijk cijfers te vinden op internet. Volgens mij heb je dr zelf al een hele rits opgenoemd in voorgaande posts.

Jozef

Waarom zou dat in Nederland wel moeten? Red Bull is niet beursgenoteerd en hoeft dus helemaal niks te publiceren als ze daar geen zin in hebben.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 17:50:42
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 17:44:02
Ik had de foto gezien. En ach zo erg vind ik t niet. Als Webber en Alonso goede vrienden zijn dan maakt het allemaal niet uit. Ik zie geen probleem, Vettel nu misschien wel...
dat probleem was er eind vorig jaar ook al. Ik weet nu pas dat deze 2 vrienden zijn, maar dat verklaard ineens een heleboel.
Je gaat zitten 'complotdenken' over BraziliĆ« 2012? :P 

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 17:50:42
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 17:44:02
Ik had de foto gezien. En ach zo erg vind ik t niet. Als Webber en Alonso goede vrienden zijn dan maakt het allemaal niet uit. Ik zie geen probleem, Vettel nu misschien wel...
dat probleem was er eind vorig jaar ook al. Ik weet nu pas dat deze 2 vrienden zijn, maar dat verklaard ineens een heleboel.

Zoals ?

0634

Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 18:14:47
Waarom zou dat in Nederland wel moeten? Red Bull is niet beursgenoteerd en hoeft dus helemaal niks te publiceren als ze daar geen zin in hebben.

Klopt. Dat hoeft alleen bij beursgenoteerde bedrijven. Dus ik zou ook niet weten waarom Red Bull dat zou doen.

Super Seb

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 18:04:51
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 17:50:10
De cijfers zijn niet te vinden, Red Bell heeft ze slechts 1x vrij gegeven. In 2011 of 2012. 406 miljoen net profit.
Vreemd dat zo'n 'groot bedrijf' zn jaarrekening niet hoeft te publiceren, zou in NL wel moeten, maar dr zijn wel degelijk cijfers te vinden op internet. Volgens mij heb je dr zelf al een hele rits opgenoemd in voorgaande posts.

Klopt, wat betreft de jaarcijfers van Red Bull in 2011. Wat ik niet begrijp is waar de 80 miljoen vandaan komt die STR moet kosten. Je roept zelf wat cijfers maar ik zie nergens waar ze op gestoeld zijn. Onderstaande link gaat over de periode 2007 t/m 2009 en laat hele andere cijfers zien. Let wel, het gaat dan alleen over de uitgaven en nog niet eens over de baten:

http://www.autoblog.com/2011/06/11/red-bulls-investment-in-f1-tops-690-million/

Daaruit komt naar voren dat Red Bull grofweg zo'n 20 miljoen dollar per seizoen aan STR spendeerde. 3 x 20 = 60 Miljoen dollar. Bijna een koopje voor de exposure. Mocht jij andere cijfers hebben dan mij houd ik me aanbevolen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."