Grand Prix Zandvoort

Gestart door Edwin90, 04 april 2013 - 18:49:24

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Blijf dan gewoon op Spa racen. Ligt toch vlak over de grens en het scheelt die enorme investeringen (die je vanuit het oogpunt van de belastingbetaler toch nauwelijks kunt verantwoorden).

ChiefNLSF

Uit nostalgisch oogpunt zeg ik ja tegen Zandvoort op de F1 kalender. Maar realistisch? Dit gaat niet gebeuren, period.
Er moet simpelweg teveel geburen aan het circuit. Ik heb er afgelopen donderdag middag nog een redelijk aantal rondjes gedraaid sinds een aantal jaartjes, en het is voor de F1 gewoon te smal. Er is te weinig ruimte als uitloop op dit moment, en meer uitloop creëren  betekend in de duingebieden om het circuit heen zaken aanpassen. Zoals reeds eerder gezegd, dat gaat hem al helemaal niet worden.
Daarnaast zal het pit complex stevig op de schop moeten,  bezoekers plaatsen moderniseren, en de infrastructuur.

Bottom line, zowel aan het circuit als aan de omgeving moet erg veel gebeuren. En daar komen heel simpel de centjes niet voor..
En eerlijk is eerlijk..Mijn voorkeur: Laat Zandvoort zoals het is. Een leuk circuit met een aantal prachtige bochten. Het toverde iig op mijn gezicht een grote glimlach toen ik vol gas bos uit ( Luyendijk bocht) uit kwam vliegen op weg naar Tarzan om vervolgens op 100 Meter vol in de ankers te gaan. En dan is de grindbak echt maar een heel klein strookje grind als het fout gaat...

Matthijs

Citaat van: ChiefNLSF op 30 november 2015 - 13:54:34Zandvoort op de F1 kalender? Dit gaat niet gebeuren, period.
Sluit ik me helemaal bij aan. Hoef er verder geen woorden aan toe te voegen, alles is al gezegd.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/prins_bernhard_van_oranje_mogelijk_nieuwe_eigenaar_circuit_park_zandvoort/

Goed nieuws als dit zou doorgaan. Iemand die wat geld stopt in het circuit om het een en andere te upgraden is een goede zaak.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 02 januari 2016 - 15:36:48
http://www.gppits.net/nieuws/prins_bernhard_van_oranje_mogelijk_nieuwe_eigenaar_circuit_park_zandvoort/

Goed nieuws als dit zou doorgaan. Iemand die wat geld stopt in het circuit om het een en andere te upgraden is een goede zaak.


Ware het dat upgraden in elk ander land een stuk makkelijker zal verlopen dan in Nederland. Maar ik duim voor Bernhard...

C.G. de Beaufort

Misschien heeft Bottas Bernard wat ingefluistert... vandaar.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 02 januari 2016 - 16:23:14
Citaat van: gloudiesaurus op 02 januari 2016 - 15:36:48
http://www.gppits.net/nieuws/prins_bernhard_van_oranje_mogelijk_nieuwe_eigenaar_circuit_park_zandvoort/

Goed nieuws als dit zou doorgaan. Iemand die wat geld stopt in het circuit om het een en andere te upgraden is een goede zaak.


Ware het dat upgraden in elk ander land een stuk makkelijker zal verlopen dan in Nederland. Maar ik duim voor Bernhard...

Nah wat zaken verven en zaken die vervallen zijn vernieuwen zal makkelijk gaan hoor...
Het hele circuit verbouwen is wat anders, maar neem aan dat hij dat niet meteen van plan is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Een grote verbouwing c.q. reconfiguratie is het geld, het draagvlak en de ruimte toch niet voor. Wat moderniseringen links en rechts kunnen echter geen kwaad. Denk aan faciliteiten voor marshals, een upgrade aan het pitcomplex en een wellicht een wat ruimere paddock (achter de Arie Luyendijkbocht, waar nu een improvisatiepaddock kan worden opgebouwd en de slipschool zit).

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_eigenaar_voor_circuit_park_zandvoort/

Het is officieel het circuit is verkocht! Lijkt me goed nieuws, de nieuwe eigenaar kunnen voor een nieuwe impuls/ investeringen zorgen.

Het gerucht dat gaat is dat allereerst in de pitsstraat geïnvesteerd zal worden. Deze wordt naar verluidt breder.
De uitgang zal worden doorgetrokken tot na de Tarzanbocht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#69
Oke, dan verdwijnen dus de Gerlach en Hugenholtz. Zonde natuurlijk, maar werd wel tijd. Daarmee is struikelblok 1 van 2 om de A-status te krijgen alvast vd baan. Nu Slotemaker nog weg zien te krijgen en dan mogen we weer gaan dromen van F1 in Nederland.

Jehoentelaar

Het verplaatsen van die pitexit is sowieso een zegen en de pitlane mag inderdaad wel een metamorfose ondergaan. Probleem is echter de beperkte ruimte aan de achterkant voor de opleggers van de teams die gebruikmaken van de boxen.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 12 februari 2016 - 23:21:10
Oke, dan verdwijnen dus de Gerlach en Hugenholtz. Zonde natuurlijk, maar werd wel tijd. Daarmee is struikelblok 1 van 2 om de A-status te krijgen alvast vd baan. Nu Slotemaker nog weg zien te krijgen en dan mogen we weer gaan dromen van F1 in Nederland.

Waarom zouden de Gerlach en Hugenholtz verdwijnen?
Je kunt de exit ook op en andere manier doortrekken.

Pitsstraat verbreden zal lastiger zijn. Dan moet je alle pitboxen afbreken en opnieuw opbouwen.

En Slotemaker weg kopen zou ook goed zijn. Dan kun je daar uitbreiden en is een belangrijke FIA-restrictie weggenomen. De slipschool ligt echter al jaren dwars...
Maar wie weet is er met wat geld van de nieuwe eigenaren meer mogelijk?

Ik hoop ook dat ze naast de DTM wat grotere evenementen naar Zandvoort kunnen halen.
WTCC bijvoorbeeld?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Je kan de pitexit gewoon verplaatsen naar het uitkomen van de Tarzan.

WTCC is an sich interessant met z'n exposure maar die hebben op zich al een aardige reeks Europese wedstrijden staan.

Kootje

@Gloudiesaurus,

Het gaat niet om de pitexit, maar om het verbreden vd pitlane. Voor die verbreding zal het huidige pitcomplex naar achter verplaatst moeten worden. Dit betekend dus automatisch 'n nieuw pitcomplex, verplaatsen is immers onmogelijk. Wil dat nieuwe pitcomplex aan de huidige standaard voldoen, en het lijkt me save to say dat dat het geval is, dan zal deze ook nog eens 'n stuk breder en dieper worden. Hierdoor is er voor de Hugenholtz geen plaats meer, deze zal dus verdwijnen. De Gerlach, nu nog 'n rechterknik naar de Hugenholtz, zal mede door 'n gebrek aan uitloopruimte veranderen in 'n linkerbocht de Hunsrug op en zodoende de Gerlach niet meer zijn. Daarom dus. ;)

Jehoentelaar

Vergeet niet dat je überhaupt nauwelijks ruimte hebt rondom het circuit vanwege het duingebied (beschermd) aan de noordoostkant. Even het stuk Tarzan-Slotemakerbocht verbouwen wil dus ook niet zomaar.