Grand Prix Zandvoort

Gestart door Edwin90, 04 april 2013 - 18:49:24

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Het gebeurt niet zonder het circuit compleet te verbouwen en dan hoeft het van mij al niet.

Robbert65

Als Nederland de kans heeft om een GP terug te krijgen, dan mogen ze er van mij bij wijze van spreken een oval van maken hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 november 2015 - 19:36:36
Het gebeurt niet zonder het circuit compleet te verbouwen en dan hoeft het van mij al niet.

Heb het al vaker gezegd, maar dat is dus je reinste BS. Circuittechnisch zijn er maar 2 wijzigingen nodig om de A-status te krijgen en dat zijn 'n uitloopstrook bij de Arie Luyendijk bocht  (Bos Uit ) en 'n nieuw pitcomplex. Voor het pitcomplex zal de Hugenholtzbocht moeten verdwijnen, waarmee de Hunsrug iets korter word. Dat is gelijk de enige aanpassing aan de baan zelf, want voor de uitloopstrook  is alleen de verhuizing van Rob Slotemakers slipschool. Nu weigert die al jaren te verkassen, blijft Zandvoort zelfs met aanpassingen F1 ongeschikt en is er ook qua infrastructuur flinke ruimte voor verbetering, maar toch ... dat zijn de enige 2 vereisten en daarom kun je imo nooit over compleet verbouwen spreken.

Jehoentelaar

Kan zijn, maar in Mexico was het theoretisch ook alleen de Peralta die eraan moest geloven. Uiteindelijk is elke bocht op een of andere wijze wel aangepast. Nou, mij niet gezien.

Kootje

Dat was 'n keuze, geen verplichting.  ;)

Jehoentelaar

Uiteraard was dat een keuze en geen verplichting. Maar de praktijkvoorbeelden geven een betere referentie dan wat er theoretisch misschien eventueel zou kunnen gebeuren.

Kootje

#51
Hoezo? 

Voorbeelden genoeg van circuits die vernieuwden zonder de (complete) lay-out aan te passen. Andersom ook dus uitsluiten doe ik het niet, maar het is dus geen vanzelfsprekendheid omdat anderen het ook deden.

gloudiesaurus

#52
Maar even iets anders, vinden jullie het huidige circuit zo geweldig dan?
Ik bedoel de lay out?

Oke er zijn een paar leuke bochten, de Tarzan,  Hugenholtz, het Scheivlak. Maar verder vind ik het niet meer dan een Mickey Mouse-baantje hoor.
Zeker voor DTM of Formule 3.

Het karakter van de baan zit hem ook in de locatie, de duinen. En de flow.
Met wat investeringen kun je er op de huidige locatie een hele leuke baan van maken hoor.
Maar goed dan heb je wel veel geld nodig. Geld dat er nu niet is.

Dit is het filmpje wat ik in mijn vorige posts bedoelde:
! No longer available

Dat was pas een circuit  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 25 november 2015 - 17:09:51
Hoezo? 

Voorbeelden genoeg van circuits die vernieuwden zonder de (complete) lay-out aan te passen. Andersom ook dus uitsluiten doe ik het niet, maar het is dus geen vanzelfsprekendheid omdat anderen het ook deden.

Uiteraard ook geen vanzelfsprekendheid maar gezien de aard van het Zandvoortse circuit (zoals Peter hierboven ook stelt) geef ik de huidige lay-out weinig kans.

Overigens vind ik zelf de lay-out niet perfect maar ook verre van slecht.

Kootje

Maar wat Peter stelt is 'n heel ander verhaal. Hoewel ik het daar deels mee eens ben (vind de lay-out an sich namelijk geweldig, baan is imo alleen te smal en het rechte stuk te kort), staat dat helemaal los van wat er nodig is om F1 terug te halen. Een rigoreuze verbouwing (zoals jij dat stelde) is geen noodzakelijk kwaad, slechts raadzaam om aantrekkelijke races te kunnen bieden.
Dat is echter niet waar Bernie naar kijkt bij het toewijzen van GP's. Die kijkt maar naar 2 dingen: Is er 'n A status en is er geld. De rest, infrastructuur - faciliteiten - lay-out etc., dat zijn slechts middelen om z'n macht te tonen en z'n ego te strelen. Denk nu niet dat het hem ook maar iets boeit dat er files staan (hij komt met de heli), of dat de pitstraat/boxen ietwat klein zijn (hij loopt daar slechts rond, hoeft er niet te werken). Nee, het enige dat er toe doet is geld, de rest (op die A-status na, want die is nodig om überhaupt zaken te doen) is bijzaak.

C.G. de Beaufort

Bottas zou het fijn vinden wanneer Zandvoort op de kalender staat :  ""Ik zou absoluut graag terug naar Zandvoort gaan", zegt hij tegen GPUpdate.net. "Ik vind het een geweldig circuit, één van de echte old-school plekken. (..) Maar één ding is zeker: als het gebeurt, hoeven ze het circuit niet te veranderen. Dat is goed zoals het is. Ik houd van de baan, hij is goed.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/333309/bottas-hoopt-op-terugkeer-formule-1-in-zandvoort/

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

Kijk, Bottas. Verstandig heerschap! ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Het lijkt me toch een inkoppertje dat de huidige layout niet geschikt is voor de huidige F1-maatstaven, maar blijkbaar is die mening niet zo vanzelfsprekend.

Robbert65

Nja, volgens mij zijn grind- en zandbakken tegenwoordig volledig uit den boze bij F1. Dus moet er boven scheivlak en rond Tarzan het een en ander veranderen. Als je de oude lay-out weer zou kunnen benaderen wordt het rechte stuk flink langer, en kom je rond de 5 tot 5,5 km uit. Óf dat allemaal haalbaar wordt... Maar omdat het initiatief begonnen is in de gemeenteraad geeft CPZ een grote voorsprong ten opzichte van de vorige poging in de jaren negentig. En als er een momentum is om er aan te beginnen dan is het wel nu, met Max Verstappen die de weg baant om investeerders, overheid en omwonenden voor, of toch niet tégen de plannen te zijn. Grootste beer op de weg is natuurlijk het afnemend aantal GP's in Europa. Zandvoort erbij is prima, maar ten koste van welke race gaat dat dan gebeuren?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 26 november 2015 - 14:57:03
Grootste beer op de weg is natuurlijk het afnemend aantal GP's in Europa. Zandvoort erbij is prima, maar ten koste van welke race gaat dat dan gebeuren?

Afwisselen met Spa, eventueel als Benelux .GP