Silly season 2013

Gestart door KVDracer, 03 april 2013 - 13:12:48

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: KVDracer op 06 april 2013 - 09:34:47
Citaat van: Wings op 06 april 2013 - 07:54:56
Citaat van: Super Seb op 06 april 2013 - 01:37:35
1. Alonso (op leeftijd en ervaring, vroeger ook een bloedbak)
2. Vettel (De qualifies van Senna, 25 jaar, 3 titels.)
3. Hamilton (vooralsnog)

Daar blijft het bij.

En Button? Die deed weinig onder voor Hamilton en mag zich zeker op het zelfde voetstuk prijzen als Hamilton. Overigens ben ik bang dat Hamilton overrated wordt. Ook door mij neergezet op het hoogste schavot maar nu de jaren verstrijken is hij niet meegegroeid met de Vettels en Alonso en kwam zelfs Button langszij. Ook Rosberg zit er bij qua snelheid en beheerst het bandenverhaal beter dan Hamilton dat doet. Nagaan dat er mensen dachten dat Hamilton rondjes zou rijden om mannen als Rosberg...

Dat denk ik ook over Hamilton, dat hij nu een beetje overschat wordt doordat zijn twee eerste jaren in de F1zo uitzonderlijk waren. Maar hij heeft Button, als je naar de eindstand van het kampioenschap gaat zien in alle jaren dat ze samen gereden hebben, nooit overtuigend kunnen verslaan.
Maar de meeste mensen vinden Hamilton wel een klasbak, terwijl ze Button nooit het echte toptalent vinden.
Ik vind het beiden toppers. De ene is simpelweg sneller, dan andere is veel slimmer. Uiteindelijk denk ik dat Lewis beter zal worden, maar hij blijft op dit moment lastig in te schatten. Hij is wat mij betreft iig (nog) niet van het niveau Vettel en Alonso.

Ik twijfel ook of hij dat ooit zal halen. Natuurlijk heeft hij evenveel rauw talent, maar ik twijfel of hij die focus wel heeft en de drive om 24/7 met winnen bezig te zijn. Hij is volgens mij ook vaak met andere zaken bezig, al blijft dat lastig te beoordelen voor buitenstaanders. 

Kootje

Citaat van: Wings op 06 april 2013 - 07:40:05
Je hoeft van mij ook niet van mening te veranderen maar blijf wel realistisch. Je voert een titel aan als argument om aan te tonen dat Kimi beter was (je rept zelfs over overtuigend) maar negeert de rest. Dan belicht je het wel erg eenzijdig zoals het jou uitkomt. Geen beste basis voor een open en oprechte discussie, Kootje.

Ik negeer helemaal niets, hoe kom je daar nu weer bij? Ik geef juist 'n verklaring voor de rest. Dat jij die af wil doen als aannames, prima, maar zeg niet dat ik iets negeer want dat doe ik niet. En wat het eenzijdige betreft, maken we ons daar niet allemaal schuldig aan? Iedereen, dus jij ook, voert toch juist de argumenten aan die hun gelijk bevestigen? Of denk jij je gelijk te halen door met tegenargumenten op je eigen visie te komen?

Figge

Citaat van: Jeroen op 06 april 2013 - 10:15:56
Citaat van: Figge op 06 april 2013 - 09:32:19
In formule 1 bepaald niet alleen je vaardigheid achter het stuur of je buitencategorie bent of niet.
Het is misschien nog wel belangrijker om sturing te geven aan je omgeving/team.
Daarin zijn op dit moment Vettel en Alonso het beste. RBR en Ferrari zijn volledig op hun capaciteiten gefocust.
Hamilton gaat er nu zijn best voor doen bij Mercedes.

Ik denk dat Button hier vele malen beter in is dan Lewis. Als je ziet hoe snel hij zich bij McLaren had aangepast en als je dan ziet hoe Lewis steeds meer vervreemde van McLaren (misschien had dat ook met elkaar te maken).

Dit komende jaren zullen uitwijzen of Button hier idd beter in was dan Hamilton. Het kan zelfs zo zijn dat het bij het ene team wel werkt en bij het andere niet. Misschien lukt het Hamilton bij Mercedes beter dan bij McLaren. En lukt het Button nu bij McLaren beter het hem bij bijvoorbeeld Honda lukte. Even los van Hamilton in 2007, maar Alonso lukte het bij McLaren ook niet toen hij daar reed.
Uiteindelijk moet het ook gewoon klikken binnen het team.

0634

Citaat van: Figge op 06 april 2013 - 13:42:32
Citaat van: Jeroen op 06 april 2013 - 10:15:56
Citaat van: Figge op 06 april 2013 - 09:32:19
In formule 1 bepaald niet alleen je vaardigheid achter het stuur of je buitencategorie bent of niet.
Het is misschien nog wel belangrijker om sturing te geven aan je omgeving/team.
Daarin zijn op dit moment Vettel en Alonso het beste. RBR en Ferrari zijn volledig op hun capaciteiten gefocust.
Hamilton gaat er nu zijn best voor doen bij Mercedes.

Ik denk dat Button hier vele malen beter in is dan Lewis. Als je ziet hoe snel hij zich bij McLaren had aangepast en als je dan ziet hoe Lewis steeds meer vervreemde van McLaren (misschien had dat ook met elkaar te maken).

Dit komende jaren zullen uitwijzen of Button hier idd beter in was dan Hamilton. Het kan zelfs zo zijn dat het bij het ene team wel werkt en bij het andere niet. Misschien lukt het Hamilton bij Mercedes beter dan bij McLaren. En lukt het Button nu bij McLaren beter het hem bij bijvoorbeeld Honda lukte. Even los van Hamilton in 2007, maar Alonso lukte het bij McLaren ook niet toen hij daar reed.
Uiteindelijk moet het ook gewoon klikken binnen het team.
Klopt. Het heeft met heel veel factoren te maken natuurlijk.

Al vond ik het bijzonder knap hoe Button zichzelf bij McLaren zo snel wist te manifesteren, terwijl velen (ook ik trouwens) toch vreesden dat de McLaren toch meer naar Lewis' andere rijstijl nijgde (Lewis-> overstuur, Button -> onderstuur).

Wings

Citaat van: Kootje op 06 april 2013 - 13:26:10
Citaat van: Wings op 06 april 2013 - 07:40:05
Je hoeft van mij ook niet van mening te veranderen maar blijf wel realistisch. Je voert een titel aan als argument om aan te tonen dat Kimi beter was (je rept zelfs over overtuigend) maar negeert de rest. Dan belicht je het wel erg eenzijdig zoals het jou uitkomt. Geen beste basis voor een open en oprechte discussie, Kootje.

Ik negeer helemaal niets, hoe kom je daar nu weer bij? Ik geef juist 'n verklaring voor de rest. Dat jij die af wil doen als aannames, prima, maar zeg niet dat ik iets negeer want dat doe ik niet. En wat het eenzijdige betreft, maken we ons daar niet allemaal schuldig aan? Iedereen, dus jij ook, voert toch juist de argumenten aan die hun gelijk bevestigen? Of denk jij je gelijk te halen door met tegenargumenten op je eigen visie te komen?

Als ik oordeel ga ik niet alleen belichten wat mij uitkomt nee. Zo is het makkelijk om te roepen dat Hill beter was dan Senna. Want hij had meer punten.... Ik noem zoiets scoreboordjournalistiek. Cijfers naar voren schuiven die uitkomen maar geen eerlijk beeld afgeven over de feiten. Dat doe jij door een titel naar voren te schuiven terwijl de rest, op de baan alsook statistisch, gelijkheid schreeuwt. Selectief en eenzijdig bejegenen. Wat komt wel uit? Ik vind dat niet reëel noch sportief.

Of je Massa nu wel of niet mag; hij deed niks onder voor Kimi toen ze samen reden. Zelfs niet statistisch.

Kootje

Prima, dan ben ik dus oneerlijk, onsportief, niet objectief noch consequent en op de koop toe ook nog eens irreëel. Prima, dan zijn we bij deze uitgepraat.

Wings

Jeetje Kootje, de zoveelste keer...... :-X Iedere discussie zo eindigen kan niet de bedoeling zijn.

Kootje

Maak je geen zorgen, dit was de laatste keer.

Wings

Citaat van: Jeroen op 06 april 2013 - 14:26:34
Klopt. Het heeft met heel veel factoren te maken natuurlijk.

Al vond ik het bijzonder knap hoe Button zichzelf bij McLaren zo snel wist te manifesteren, terwijl velen (ook ik trouwens) toch vreesden dat de McLaren toch meer naar Lewis' andere rijstijl nijgde (Lewis-> overstuur, Button -> onderstuur).

Button was beter dan menig één voorspelde. Hem werd, net als Massa eerder, de underdog-status aangemeten, voordat überhaupt een meter gereden werd. Deze mensen werd de mond gesnoerd. Button kon de McLaren naar zijn hand zetten en was vrij snel competitief. Bleek de slimmere van de 2 en statistisch heeft hij nauwelijks (lees: niet) onder gedaan voor Hamilton.

0634

Nauwelijks, wel iets. Lewis had over drie jaar iets meer punten, sowieso meer poles en naar ik meen één zege meer. Veel is het niet, maar wel iets. Dus nauwelijks en niet niets :).

Wings


Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 06 april 2013 - 20:53:25
Nauwelijks, wel iets. Lewis had over drie jaar iets meer punten, sowieso meer poles en naar ik meen één zege meer. Veel is het niet, maar wel iets. Dus nauwelijks en niet niets :).
Lewis had 15 punten minder ;)

0634

Oeps. :P

Dan wordt nauwelijks toch maar weer niets ;D.

Arthur

Ach het moet gewoon allemaal kloppen wil het allemaal uit de verf komen. De auto moet competetief zijn [en moet bij jou passen en net wat minder bij je teamgenoot] je moet zelf lekker in je vel zitten [en je teamgenoot misschien niet helemaal] en je moet wat mazzel hebben [en je teamge....] of je bent gewoon een bak beter dan je teamgenoot  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

http://www.gppits.net/nieuws/webber_naar_porsche/

Wie zou de ideale opvolger zijn van MW?
maw, wie wil Sebs b!tch zijn? ;D