Silly season 2013

Gestart door KVDracer, 03 april 2013 - 13:12:48

« vorige - volgende »

KVDracer

Met alle verhalen omtrend het RedBull team geen slecht idee om nu al eens vooruit te kijken naar de rijdersbezetting volgend jaar.
Na de GP van Maleisië zijn er toch al straffe verhalen geschreven omtrend het RedBull team. Maar de laatste artikels klinken toch nog het geloofwaardigst. Webber zou naar Porsche vertrekken om met eenLMP1 wagen te gaan racen. Hij heeft in deze klasse al ervaring voor zijn F1 periode dus zou het wel eens kunnen dat hij er terug voor kiest om in die klasse te gaan racen, het is ook een hoog aangeschreven klasse en met races zoals de 24 u van LeMans, de 6u van nurburgring, Spa, Silverstone, ... .
Mateschitz heeft dan al aangegeven Raikonnen wel te willen hebben en dat zou toch ook wel waarheid kunnen worden, eerder in mijn ogen dan dat ze een huide STR rijder opnemen als tweede rijder. Want Helmut Marko zal dan nog zo erg het gat van Vettel kunnen uitlikken als hij wil, als Mateschitz de kans krijgt om Raikonnen in te lijven zal hij dit zeker niet laten. Gewoon al voor het imago van RedBull een boost te geven. Want hun imago begint toch wel deukjes te krijgen. En als dit gebeurt, zie ik Vettel nog wel eens voortijdig vertrekken, als hij door Raikonnen om de oren wordt gereden. Waarik eigenlijk ook niet echt aan twijfel. Alleen zullen ze moeten zien dat Kimi zich op zijn gemak voelt in hun team, anders is het zoals bij Ferrari en zal hij het er niet lang uithouden.
Maar voor de rest van de teams zie ik weinig verschuivingen. Enkel dan in de achterhoede.

Edwin90

Ik las het Webber naar Prosche verhaal ook. Klinkt niet onwaarschijnlijk. Maar Raikkonen naast Vettel, tsja Vettel is wel het lievelingetje van Red Bull. Geen idee of dat gaat werken. Maar feit is dat Mateschitz hem inderdaad graag wil, maar wil Raikkonen ook. Het tweede Red Bull stoeltje is in elk geval de sleutel van de rijdersmarkt dit jaar. Samen met het tweede stoeltje bij Ferrari.

Fabian

Als Red Bull Räikkönen of Hulkenberg neemt kennen ze beter stoppen met Toro Rosso. Die jongens rijden dan ook maar doelloos hun rondjes.

Maar goed. Ben benieuwd hoe lang Vettel nog bij Red Bull blijft zitten.

Iceman2012

Citaat van: Fabian op 03 april 2013 - 16:45:24
Als Red Bull Räikkönen of Hulkenberg neemt kennen ze beter stoppen met Toro Rosso. Die jongens rijden dan ook maar doelloos hun rondjes.
dan kunnen wel meer teams beter gaan stoppen ;)


Maar goed. Ben benieuwd hoe lang Vettel nog bij Red Bull blijft zitten.
[/quote]
sinds Maleisië?? of al langer??

Fabian

Al langer Iceman. Vraag me al een tijdje af wat zijn plannen zijn sinds hij heeft geroepen wel voor Ferrari te willen rijden. Wacht ie tot 2016 totdat Alonso misschien wel stopt of gaat ie toch eerder een overstap maken.

Super Seb

Dieter kan Kimi wel graag zien rijden bij Red Bull maar never nooit niet dat dat gaat gebeuren. Niet zolang Vettel er zit (t/m 2014 dacht ik). RBR gaat niet twee coureurs nemen die elkaar tot op het bot toe gaan bevechten met alle risico's van dien. Daarvoor word er teveel waarde gehecht aan de constructeurstitel. Daarnaast zetten ze dan dan Seb ook te kijken, simple as that.

Seb naar Ferrari gaat het ook zeker niet worden. Misschien na 2016 wanneer Fernando's contract afloopt, voor die tijd is het uitgesloten. Als Webber weg gaat zal de 2e plek ingenomen worden door iemand uit eigen keuken of en ik ga nu een voorspelling doen..........Sutil. Klaar voor de stap hoger maar wel onderdanig aan een "beter" team.

Aangezien Kimi dus niet naar RBR gaat of Ferrari. Massa gaat weg en Kimi gaat geen tweede viool spelen, laat staan dat ook Ferrari twee gelijkwaardige coureurs neemt. Vettel dus bij RBR met Sutil. Blijft Kimi komend jaar ook gewoon bij Lotus met Romain of (waarschijnlijk) een nieuwe teamgenoot.

Het enige wat er dus veranderd is de tweede stoel bij Ferrari (afhankelijk van Felipe's prestaties dit seizoen) en wederom een zitje bij Force India (Bianchi?). Kleine teams verder daar gelaten......
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Iceman2012

Citaat van: Fabian op 03 april 2013 - 17:34:44
Al langer Iceman. Vraag me al een tijdje af wat zijn plannen zijn sinds hij heeft geroepen wel voor Ferrari te willen rijden. Wacht ie tot 2016 totdat Alonso misschien wel stopt of gaat ie toch eerder een overstap maken.
ah ok. Zal ook wel van de vorm van RB afhangen, k zie m daar nog wel een paar jaar blijven als ie jaarlijks mee kan doen om overwinningen en titel. Horner en Newey blijven voorlopig ook nog wel ff, dus k zie Vettel ook nog wel paar jaartjes daar rijden. Vettel is nog maar 25, in 2016 is ie 28, dus hij heeft nog alle tijd om naar Ferrari te gaan.
Trouwens, ben ik de enige die denkt dat Vettel Raikkonen wel aan kan??

Fabian

Seb kan Kimi wel aan hoor, daar twijfel ik niet aan. Maar Vettel zit echt niet te wachten op een snelle teamgenoot. Begrijp me niet verkeerd, Webber is ook snel, maar dat is een hele andere rijder dan Kimi. Mark is niet superconstant vooraan t veld te vinden en laat wel eens steekjes vallen. Mark is geen echte rijder om t kampioenschap mee te winnen en daardoor n perfecte tweede man voor Red Bull. Hij pakt bijna altijd zijn puntjes mee.

Kimi is n echte winnaar en een echte racer. Als Kimi naar Red Bull zou gaan krijgen ze twee gelijke rijders. Daar zit Seb niet op te wachten denk ik...

Jehoentelaar

Räikkönen versus Vettel zou ik geen flauw idee hebben wie daar als sterkste uit komt. Des te interessanter zou het zijn om die twee als duo te zien. Maar ik ga ook mee met Fabians laatste post: twee kopmannen zit Seb, en zeker Red Bull, niet op te wachten.

Als Kimi naar Red Bull zou gaan, zou ik gokken op het doorstromen van een van de STR-coureurs naar de hoofdmacht. De Porsche is een interessante en niet onrealistische mogelijkheid voor Webber, gezien zijn verleden in de sportscars.

Wat de tweede zit van Ferrari betreft hangt het -natuurlijk- af van wat Alonso doet en wil. Als we een situatie schetsen waarbij Kimi wordt gekoppeld aan Red Bull denk ik niet dat, even los van de contractuele situatie, hij of Massa weg zou gaan. Het is best een solide team met een duidelijke hiërarchie, zij het niet altijd even snel (maar dat ligt vooral het laatste 3/4-jaar meer aan de dominantie van Red Bull dan aan Ferrari zelf).

KVDracer

Het is natuurlijk zo dat red bull niet meer hetzelfde imago heeft als in de beginjaren. Terwijl matesschitz in het begin wel altijd zei dat ze een top team wilden worden, maar met het imago van in de jaren '70. Het feesten, plezier maken, maar ze hebben nu eerder het imago van ferrari en mclaren en alle andere topteams.
En wie is nu beter dan kimi om hun dit imago terug te geven. En gaat matesschitz echt luisteren naar vettel? Ik denk als hij de kans heeft om kimi  binnen te halen, hij niet lang zal twijfelen. Denk alleen al eens aan de publiciteit die hij mee brengt en de finse markt die ze kunnen binnen halen.

Fabian

Maar die publiciteit hebben ze ook in de vorm van drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel...

Arthur

Wat nu als ze er bij RBR toch [stiekem] rekening mee houden dat Vettel in 2014 naar Ferrari vertrekt. Dan lijkt Raikkonen mij een geweldige opvolger met een talent [Torro Rosso] ernaast. Dan heb je duidelijk een 1e en 2e rijder en geen discussie. Lijkt mij toch niet onwaarschijnlijk. En vergeet niet dat Montezemelo Raikkonen naast MSC er toch doorgedrukt heeft....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

KVDracer

Citaat van: Fabian op 03 april 2013 - 21:58:34
Maar die publiciteit hebben ze ook in de vorm van drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel...

Ik denk dat kimi  wel een pak meer publiciteit met zich meebrengt. Vettel  is wel een3-voudig wereldkampioen, maar heeft de laatste twee jaar toch wel aan populariteit verloren, volgens hetgeen ik lees en hoor.  En na kimi zijn rentree vorig jaar heeft iedereen hem terug in zijn rentree hart gesloten. Wat zijn laatste jarend bijna ferrari ook niet echt meerhhet geval was. Ik denk dat met die overstap iedereen wel een goede zaak doet, behalve vertel dan. Maar daar zijn de meesten het ook mee eens dat, wil hij een grote worden, hij toch nog eens kampioen moet worden met een ander team.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 03 april 2013 - 18:57:40
Citaat van: Fabian op 03 april 2013 - 17:34:44
Al langer Iceman. Vraag me al een tijdje af wat zijn plannen zijn sinds hij heeft geroepen wel voor Ferrari te willen rijden. Wacht ie tot 2016 totdat Alonso misschien wel stopt of gaat ie toch eerder een overstap maken.
ah ok. Zal ook wel van de vorm van RB afhangen, k zie m daar nog wel een paar jaar blijven als ie jaarlijks mee kan doen om overwinningen en titel. Horner en Newey blijven voorlopig ook nog wel ff, dus k zie Vettel ook nog wel paar jaartjes daar rijden. Vettel is nog maar 25, in 2016 is ie 28, dus hij heeft nog alle tijd om naar Ferrari te gaan.
Trouwens, ben ik de enige die denkt dat Vettel Raikkonen wel aan kan??

Nee. Ik schat Vettel hoger in.

Charrel

Kimi en Seb in 1 team zou toch geweldig zijn! Als Red Bull dit jaar weer alles wint, dan is dat de juiste stap om hun imago een extra boost te geven.