Banaan vd race! Maleisië 2013

Gestart door Kootje, 24 maart 2013 - 11:02:21

« vorige - volgende »

Vandaag weer wat bananwaardige momentjes gezien/gehoord. Aan wie de twijfelachtige eer?

ALONSO - rijdt zelf z'n vleugel kapot, blijft dan buiten en kon erop wachten dat dit mis zou gaan
9 (30%)
HAMILTON - stopt bijna bij het verkeerde team, gelukkig letten ze bij McLaren wel op
3 (10%)
MALDONADO - vliegt er tot tweemaal toe af, waarvan de laatste keer fataal en tsja .... een bananenpoll zonder Malle Nado kan ook eigenlijk niet
10 (33.3%)
LOLLIPOPMAN TORO ROSSO - stuurt Vergne weg terwijl Pic al naast hen rijdt, hoe blind kun je zijn
1 (3.3%)
DE FIA STEWARDS - die dit niet gelijk bestraffen maar wachten tot na de race terwijl er maar één conclusie mogelijk is
0 (0%)
IETS OF IEMAND ANDERS, NAMELIJK .......
7 (23.3%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 07 april 2013 - 12:02:21

Kootje

In tegenstelling tot Australië, heb ik vandaag wel wat banaanwaardige momentjes gezien. Zelf ga ik dan toch, met véél pijn in m'n hart, voor Hamilton. Hoewel ik Alonso's besluit door te rijden met 'n kapotte vleugel oliedom vondt, is stoppen bij het verkeerde team toch wel het stomste wat je kunt doen imo.

SanderD

1. Force India
2. Pastor Maldonado
3. Fernando Alonso

Fabian

Force India. Die pitstops van hun waren zo slecht. Het bleef ook maar fout gaan. Als je ziet dat het fout gaat ga je meteen alles nalopen en kijken waar de fout zit.

Alonso ook een domme actie. Ferrari en Alonso zijn in dit geval een goede tweede. En zo'n momentje van Hamilton. Ach dat kan een keer gebeuren.....

KVDracer

Phoe, dat hebben er nog al wel enkele gedaan. Dan vind ik Alonso véél dommer, hij verknoeit zijn gehele race. Hamilton verprutst een paar seconden.

Kootje

En ook toen kregen zij mijn stem. ;)

0634


Franky R.

Waarom noemt men hier Alonso? Een coureur kan zijn voorvleugel niet zien, hoor! Denk maar aan Schumi die telkens bovenop iemand anders reed...Nee, het was een grove fout van de pitmuur bij Ferrari.


Ik ga voor Force India...want omdat ze een probleem hadden, die niet oplosten , bleven beide auto onnodig lang in de pits staan waardoor de boel stuk ging. Ongelooflijk...kostbare punten gewoon weggegooid.


McLaren die Button een 'Mansell' flikt is een goede tweede...


En Hamilton werd nog altijd derde. En vrij succesvolle 'banaan' dan... ::) ...qua individuele miskleun stem ik dan op Maldonado.

Edwin90

Ik heb niet gestemd. Force India was niet aan het klungelen ofzo. Maar er waren een aantal dingen die niet werkten bij het wisselen. Was absoluut geen klungelwerk ofzo.

Als Ferrari Alonso niet heeft binnen gehaald dan kan ik niet stemmen op Alonso. Als Alonso zo eigenwijs was om door te rijden dan krijgt hij later alsnog mijn stem.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 11:15:06
Waarom noemt men hier Alonso? Een coureur kan zijn voorvleugel niet zien, hoor! Denk maar aan Schumi die telkens bovenop iemand anders reed...Nee, het was een grove fout van de pitmuur bij Ferrari

Ook al kan hij z'n vleugel niet zien, wat volgens mij niet het geval is maar dat terzijde, voel je wel dat die vleugel kapot is. Dat z'n engineer hem ook naar binnen had kunnen/moeten roepen is ook wel weer waar, maar A- Wellicht heeft hij dit ook wel gedaan maar besloot Alonso zelf buiten te blijven. We krijgen nu eenmaal niet alle boardsradio's te horen. B- Dacht z'n engineer dat Alonso het zelf ook wel door zou hebben en had hij hem gewoon binnen verwacht. Ik heb iig geen beelden vanuit de pitsstraat gezien die aantoonden of bij Ferrari al dan niet klaar stonden.

Jehoentelaar

Alonso vs Ferrari is iets van beide kanten. Vond Maldonado met twee off-track momenten veel dommer.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 24 maart 2013 - 11:36:52
Vond Maldonado met twee off-track momenten veel dommer.
Maar dat zijn we gewend van Pastor...

Jehoentelaar

Daarom. Mag nu toch wel verwachten dat meneer de auto enigszins op de baan kan houden. Was dus na drie vrije trainingen en een kwalificatie nog steeds niet mogelijk. :-X

supersteven

ik ben aan het twijfelen tussen tussen Alonso(hebben we echt een voorvleugel nodig, ja dus)
iedereen waarin het bij de pits is misgelopen(zoveel dat je ze een collectiefe banaan moeten geven aan Hamilton, Force India, Button en nog een paar anderen
en de 2 redbulls als uw eigen ontwerper u na een overwinning publiek uitleg komt vragen en de ander rijder doodgewoon bij de champagne wegloopt dat wordt een banaan voor een lange termijn, maar dat is al sinds Turkije 2010 zo
let the sunshine shine in your heart

Kootje

Citaat van: supersteven op 24 maart 2013 - 11:41:54
de 2 redbulls als uw eigen ontwerper u na een overwinning publiek uitleg komt vragen en de ander rijder doodgewoon bij de champagne wegloopt dat wordt een banaan voor een lange termijn, maar dat is al sinds Turkije 2010 zo


Oei !!!

Die heb ik ff gemist, kijk eigenlijk nooit naar het podium. Volgende keer maar wel doen. ::)

Terminator

Het is niet zozeer een fout van Alonso, maar meer van het team. Het team ziet toch dat zijn vleugel er half op zit. Je weet vroeg of laat dat het dan mis gaat. Alonso kan niet zien hoe zijn vleugel er bij ligt. Het is ontzettend stom geweest om Alonso niet binnen te halen.

Daarnaast was het ook gewoon erg gevaarlijk. Als je doorrijdt met een wiel die niet vast zit, krijg je van de FIA een ongelooflijk zware straf. Ik vind dat dit op hetzelfde neerkomt.

Mijn banaan is Rosberg. Twee keer op een verkeerd moment Hamilton in halen (die daarna DRS kan gebruiken waardoor ie Rosberg weer voorbij komt), en daarna op de boordradio roepen of ie er misschien voorbij mag... Tsss..