Het gezeur is alweer begonnen....

Gestart door Arthur, 22 maart 2013 - 19:29:36

« vorige - volgende »

Arthur

Deze keer gaat het over het voordeel dat Lotus zou hebben door het testen van de Pirelli banden door Lotus. Hierdoor zouden zij nu profiteren ondanks het feit dat het om testen met een 3 jaar oude bolide gaat. Tja, Kimi wint de eerste race en dat komt dan natuurlijk door..... Helemaal Formule 1 dit. Wat vinden jullie?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Slaat nergens op...Toro Rosso, Force India en Mercedes springen ook zuinig met de banden om...En men vergeet nogal graag dat Lotus vorig jaar al snel genoeg was. Nu is de E21 ook in minder warme omstandigheden snel...

0634

Dit stuk gaat het om: http://www.gppits.net/nieuws/lotus_heeft_oneerlijk_bandenvoordeel/

Tja, ik moet zeggen dat Michael Schmidt van Auto Motor und Sport vaak wel het juiste eind te pakken heeft. Dus ik vermoed dat is het verhaal op zich wel wat waarheid zit.

Inhoudelijk zou ik niet weten of een F1 auto van drie jaar oud nog basisprincipes in zich herbergt waar ze nu dus nog voordeel van zouden hebben. Zou kunnen zo techisch ben ik niet onderlegt.

Maar ja, zelfs al is het zo: Pirelli heeft nou eenmaal een testwagen nodig.

Arthur

En waarom heeft Lotus die testsessies gedaan? [verder geen animo totdat?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Super Seb

#4
Citaat van: Franky R. op 22 maart 2013 - 19:44:56
Slaat nergens op...Toro Rosso, Force India en Mercedes springen ook zuinig met de banden om...En men vergeet nogal graag dat Lotus vorig jaar al snel genoeg was. Nu is de E21 ook in minder warme omstandigheden snel...

Komt best vaak voor dat ik dan ergens op wil antwoorden maar jij mijn gedachten al hebt verwoord, haha! Je hebt gelijk, het is weer huilen om niks. Er wordt nu net gedaan alsof de Lotus onbereikbaar snel, stabiel en fantastisch is terwijl de teams gevoelsmatig dichterbij elkaar zitten dan de afgelopen maanden, misschien wel jaren het geval was. Daarnaast kun je Kimi ook gewoon om een boodschap sturen. Dit soort complottheorieen zie je enkel vanwege de enorme bedragen. Hoort bij de sport maar af en toe.......... :-\
"Keep calm and ignore Multi-21....."

KVDracer

Dan moet elk team een stuk van hun budget afstaan zodanig dat er een onafhankelijke constructeur een testwagen voor Pirelli kan bouwen en een motor kan kopen die niet meedoet in de F1.
En anders zul je altijd dit soort zaken hebben. De Bridgestones waren ook voor de Ferrari ontworpen in de tijd. En dan vooral op Schumacher zijn rijstijl.

Super Seb

Het blijft gewoon een loterij.....

"Keep calm and ignore Multi-21....."


Kootje

Zoals ik in n ander topic ook al zei, de overige teams hebben ook de kans gehad n auto aan Pirelli af te staan/te verkopen. Dat hebben ze zelf nagelaten, dus nu niet gaan lopern piepen.

0634

Mja, al is het zo, en heeft Lotus écht voordeel, dan nog valt er gewoon niks aan te doen. Pirelli heeft een testauto nodig. Ze kunnen moeilijk met de simulator banden gaan testen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 23 maart 2013 - 09:27:33
Mja, al is het zo, en heeft Lotus écht voordeel, dan nog valt er gewoon niks aan te doen. Pirelli heeft een testauto nodig. Ze kunnen moeilijk met de simulator banden gaan testen.

;D ;D ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

andere teams kunnen gewoon niet verdragen dat lotus beter met de banden overweg kan dan zij. En zo kan lotus wel kampioen worden ;)

Kootje

Citaat van: robbert op 23 maart 2013 - 12:39:30
andere teams kunnen gewoon niet verdragen dat lotus beter met de banden overweg kan dan zij.

Lijkt t wel op ja, maar ja ..... om dat na één race al te concluderen ???

robbert

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 13:53:08
Citaat van: robbert op 23 maart 2013 - 12:39:30
andere teams kunnen gewoon niet verdragen dat lotus beter met de banden overweg kan dan zij.

Lijkt t wel op ja, maar ja ..... om dat na één race al te concluderen ???

ja kan je eigenlijk zeggen van de andere teams ook, om al na 1 race te zeuren over de banden. Was vorig jaar ook zo, maar toen ze het gewoon waren, dan was er niks aan de hand. Het is aan de teams om ervoor te zorgen dat ze de banden begrijpen.

Kootje

Inderdaad, en de een zal dat eerder doen dan de ander. De band is echter voor ieder team hetzelfde, dus .....