Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

ReDxVoDkA

Citaat van: Enzo op 18 maart 2013 - 22:04:53
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:01:39
Ik ging toen uit van de bevindingen van vorig jaar. Lotus was toen vrij goed met banden sparen onder warme omstandigheden. Maar natuurlijk. Lotus had nu ook de juiste strategie. Sepang is daarnaast ook wel een goede baan voor Lotus, maar Ferrari maakt ook een goede kans. Aan de andere kant.. De snelheid ligt ook wel bij Mercedes.

Sepang kent veel snelle bochten waar veel downforce een voordeel is, dus vanuit dat oogpunt mag je verwachten dat Red Bull en Ferrari de te kloppen teams zijn daar. Tenzij ze de banden niet goed onder controle krijgen, maar gezien Red Bull en Ferrari beide moeite hadden de banden op temperatuur te houden in Melbourne, verwacht ik dat dit in het warmere Sepang beter zal gaan.

Maar ok, we shall see... :)

True, true! Maar inderdaad. We zullen zien. 'Kuch Vettel kuch' 


Uploaded with ImageShack.us

Benja

Sepang heeft toch ook 2 zeer lange rechte stukken? En dat terwijl Red Bull toch een van de traagste wagens is qua topsnelheid?
Of weegt dat qua tijdswinst niet op tegenover die bochten?

Enzo

Citaat van: Benja op 18 maart 2013 - 22:23:04
Sepang heeft toch ook 2 zeer lange rechte stukken? En dat terwijl Red Bull toch een van de traagste wagens is qua topsnelheid?
Of weegt dat qua tijdswinst niet op tegenover die bochten?

Nou, RB heeft dat trucje vorig jaar ook meerdere malen toegepast. De langzaamste in de speedtrap, maar de snelste over één lap. Ze winnen alles in het bochtenwerk, maar dan moeten ze wel de banden goed in de window krijgen, anders krijg je Melbourne taferelen.

ReDxVoDkA

Dat klopt ja. Ik weet niet precies waar RB stond in de Speedtrap bij Melbourne. Maar lange(trage) bochten. Ik denk dat het ongeveer gelijk is. De winst is dus gelijk aan het verlies. Maar ben geen expert :P


Uploaded with ImageShack.us

Enzo

Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:26:53
Dat klopt ja. Ik weet niet precies waar RB stond in de Speedtrap bij Melbourne. Maar lange(trage) bochten. Ik denk dat het ongeveer gelijk is. De winst is dus gelijk aan het verlies. Maar ben geen expert :P

Heb het even nagekeken en ik klets uit me nek...  ;D
Rosberg was verreweg de langzaamste man op de baan, RB was overal medium.

http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2013/f1-2013-01/Race%20Maximum%20Speeds.pdf

ReDxVoDkA

Citaat van: Enzo op 18 maart 2013 - 22:33:53
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:26:53
Dat klopt ja. Ik weet niet precies waar RB stond in de Speedtrap bij Melbourne. Maar lange(trage) bochten. Ik denk dat het ongeveer gelijk is. De winst is dus gelijk aan het verlies. Maar ben geen expert :P

Heb het even nagekeken en ik klets uit me nek...  ;D
Rosberg was verreweg de langzaamste man op de baan, RB was overal medium.

http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2013/f1-2013-01/Race%20Maximum%20Speeds.pdf

Geeft niet. Het gaat denk ik in Sepang tussen Red Bull, Ferrari en Lotus. Ik denk dat, dat de teams zijn die dit jaar kunnen presteren.


Uploaded with ImageShack.us

0634

Respect trouwens voor Lotus hoor. Waar Mercedes met veel geld en poeha (bedoel ik niet eens zo negatief als dat het klinkt) de top van de F1 nu al jaren probeert te bestormen, mede door veel mensen weg te kopen, doet Lotus dat toch wat minder opvallend. Maar als resultaat nu dat Lotus gwoon op dit moment misschien wel zou kunnen gaan aanhaken in de titelstrijd. Ik weet niet hun precieze financien, maar die Boullier en de zijnen zijn verrekte goed bezig hoor. Applaus voor die gasten.

Arthur

Lotus hoefde een stop minder te doen in Melbourne en de combinatie Lotus + Pirelli was uitstekend op Melbourne. Ik kan me niet voorstellen dat Kimi een stop minder hoeft te doen door alleen zuinig op zijn banden te zijn. De vraag is nu of de combinatie in Sepang ook weer zo goed is gezien de weersomstandigheden aldaar en de eigenschappen van het circuit.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:07:01
Respect trouwens voor Lotus hoor. Waar Mercedes met veel geld en poeha (bedoel ik niet eens zo negatief als dat het klinkt) de top van de F1 nu al jaren probeert te bestormen, mede door veel mensen weg te kopen, doet Lotus dat toch wat minder opvallend. Maar als resultaat nu dat Lotus gwoon op dit moment misschien wel zou kunnen gaan aanhaken in de titelstrijd. Ik weet niet hun precieze financien, maar die Boullier en de zijnen zijn verrekte goed bezig hoor. Applaus voor die gasten.

Eens!

rafael25


rafael25

Citaat van: Gerard op 19 maart 2013 - 08:41:42
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:07:01
Respect trouwens voor Lotus hoor. Waar Mercedes met veel geld en poeha (bedoel ik niet eens zo negatief als dat het klinkt) de top van de F1 nu al jaren probeert te bestormen, mede door veel mensen weg te kopen, doet Lotus dat toch wat minder opvallend. Maar als resultaat nu dat Lotus gwoon op dit moment misschien wel zou kunnen gaan aanhaken in de titelstrijd. Ik weet niet hun precieze financien, maar die Boullier en de zijnen zijn verrekte goed bezig hoor. Applaus voor die gasten.

Eens!
helemaal mee eens

Charrel

Citaat van: rafael25 op 19 maart 2013 - 14:15:19
Citaat van: Gerard op 19 maart 2013 - 08:41:42
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 23:07:01
Respect trouwens voor Lotus hoor. Waar Mercedes met veel geld en poeha (bedoel ik niet eens zo negatief als dat het klinkt) de top van de F1 nu al jaren probeert te bestormen, mede door veel mensen weg te kopen, doet Lotus dat toch wat minder opvallend. Maar als resultaat nu dat Lotus gwoon op dit moment misschien wel zou kunnen gaan aanhaken in de titelstrijd. Ik weet niet hun precieze financien, maar die Boullier en de zijnen zijn verrekte goed bezig hoor. Applaus voor die gasten.

Eens!
helemaal mee eens

Sluit me hier totaal bij aan! Nu hopen dat Grosjean weer eens ballen toont zonder fouten te maken. Hij kan echt snel zijn

Sabai

Het is weer bijna zover nog een paar dagen en dan mogen ze weer. Wie denken jullie wie er de meeste kans maakt op de overwinning?

Kootje

Afhankelijk van het weer gok ik op: regenrace     Hamilton
                                                    wisselvallig   Alonso
                                                    droog            Vettel   

Maar ik hoop stiekem op de 2e (3e in Maleisië) van Kimi, dus die heeft mijn stem. ;)

Jehoentelaar

Het wordt een groot gekkenhuis en Sutil bewijst wederom goed te kunnen rijden in de regen. Adrian dus, durf wel een gokje aan. 8)