Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

Franky R.

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:48:28
Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 11:43:06
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:39:27
Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 11:34:15
Citaatdat brengt me gelijk naar Rosberg. Wat zonde dat hij er achter moest blijven. Stiekem hoopte ik dat hij hem in de laatste bocht er voorbij zou steken! Rosberg moest doen wat Vettel deed ---> Gewoon doen!


Rosberg had het kunnen doen, maar dan Hamilton later ook, he! Wisselgeld noemen we dat.

Kom op man, Rosberg was meer dan een seconde sneller per lap. Er waren drie of vier plekken per rondje waar hij hem met twee vingers in de neus kon inhalen.
Dat zeg jij, maar Hamilton had net als Webber zijn mapping omlaag gedraaid...Ze stonden op dezelfde banden. Alleen vervelend genoeg voor Webber is Vettel geen Rosberg...

Hamilton moest wel langzmer, door een brandstoftekort. Rosberg kon veel sneller...
Dat zeg ik..mapping omlaag. Wel raar dat de ene auto te weinig brandstof heeft en de andere niet...Maar goed.

0634

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:37:10
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:33:10
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 11:27:23
Vettel verloor zn 1e plaats door de 1e pitsstop. Na de laatste pitstop komen ze gelijk aan in bocht 1, ik kan het me wel voorstellen.
Ik niet. Vettel won namelijk vijf seconden door zijn laatste pitstop op Webber. Dus dat pitsverhaal gaat niet op. Sowieso raar waarom Webber langer door moest, terwijl hij op kop lag.

Mwah, het leek erop dat ze Vettel via de pitstops voor Webber wilde krijgen. Dat lukte net niet waarop de afspraak in ging dat er na de laatste pitstop niet meer geraced mag worden. Vettel hield zich niet aan die afspraak en ik heb daar niet zoveel moeite mee om eerlijk te zijn. Winnaarsmentaliteit maakt soms blind getuige zijn oudere Duitse voorganger.

Dat vind ik altijd zo'n onzin: winnaarsmentaliteit heet dat dan. Dus toen Alonso in de pits van Hongarije Hamilton ophield was dat omdat hij zo'n goede mentaliteit heeft?

Als een team een opdracht geeft en de ene houdt zich daar wel aan en de ander niet heb je gewoon een onsportief duel.

Enzo

CitaatDat zeg ik..mapping omlaag. Wel raar dat de ene auto te weinig brandstof heeft en de andere niet...Maar goed.
Tja rijstijl en persoonlijke afstelling van de auto denk ik. Had Merc vorig jaar ook veel last van trouwens.

0634

Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 11:44:54
Vettel heeft zijn excuses aangeboden aan Webber....

Dat is helemaal zwak. Daar heeft niemand wat aan.

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:53:14
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:37:10
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:33:10
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 11:27:23
Vettel verloor zn 1e plaats door de 1e pitsstop. Na de laatste pitstop komen ze gelijk aan in bocht 1, ik kan het me wel voorstellen.
Ik niet. Vettel won namelijk vijf seconden door zijn laatste pitstop op Webber. Dus dat pitsverhaal gaat niet op. Sowieso raar waarom Webber langer door moest, terwijl hij op kop lag.

Mwah, het leek erop dat ze Vettel via de pitstops voor Webber wilde krijgen. Dat lukte net niet waarop de afspraak in ging dat er na de laatste pitstop niet meer geraced mag worden. Vettel hield zich niet aan die afspraak en ik heb daar niet zoveel moeite mee om eerlijk te zijn. Winnaarsmentaliteit maakt soms blind getuige zijn oudere Duitse voorganger.

Dat vind ik altijd zo'n onzin: winnaarsmentaliteit heet dat dan. Dus toen Alonso in de pits van Hongarije Hamilton ophield was dat omdat hij zo'n goede mentaliteit heeft?

Als een team een opdracht geeft en de ene houdt zich daar wel aan en de ander niet heb je gewoon een onsportief duel.

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 11:50:48
Ook geen teamfoto bij Red Bull na aanleiding van de overwinning. Ze hebben het afgelast...
Tja, niet raar na het commentaar van Webber...We zullen zien hoelang dit doorsuddert...

Jehoentelaar

Vettel doet precies hetzelfde als Alonso destijds: je niet aan gemaakte afspraken houden, en daarmee je voordeel doen ten opzichte van je teamgenoot.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:53:14
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:37:10
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:33:10
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 11:27:23
Vettel verloor zn 1e plaats door de 1e pitsstop. Na de laatste pitstop komen ze gelijk aan in bocht 1, ik kan het me wel voorstellen.
Ik niet. Vettel won namelijk vijf seconden door zijn laatste pitstop op Webber. Dus dat pitsverhaal gaat niet op. Sowieso raar waarom Webber langer door moest, terwijl hij op kop lag.

Mwah, het leek erop dat ze Vettel via de pitstops voor Webber wilde krijgen. Dat lukte net niet waarop de afspraak in ging dat er na de laatste pitstop niet meer geraced mag worden. Vettel hield zich niet aan die afspraak en ik heb daar niet zoveel moeite mee om eerlijk te zijn. Winnaarsmentaliteit maakt soms blind getuige zijn oudere Duitse voorganger.

Dat vind ik altijd zo'n onzin: winnaarsmentaliteit heet dat dan. Dus toen Alonso in de pits van Hongarije Hamilton ophield was dat omdat hij zo'n goede mentaliteit heeft?

Als een team een opdracht geeft en de ene houdt zich daar wel aan en de ander niet heb je gewoon een onsportief duel.

Klopt, maar wat is er sportief aan de afspraak om niet voor een positie te zullen vechten? Formule 1 coureurs zijn pure racers en echte winnaars. Ze doen niks liever en de drang maakt soms blind blijkbaar. Sterker nog, hoe beter de coureur hoe meer het opvalt... (Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel)

0634

Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:55:10

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.
Dit ook. Dit is namelijk ook iemand opzettelijk benadelen. Als het team Webber zijn mapping laat terugdraaien omdat ze terug moeten cruisen naar de finish, en je gaat gewoon lekker inhalen, dan is dat heel vals. Zeg dan over de radio dat je gewoon gaat vechten dan geef je Webber een eerlijke kans.

0634

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:57:09
Klopt, maar wat is er sportief aan de afspraak om niet voor een positie te zullen vechten? Formule 1 coureurs zijn pure racers en echte winnaars. Ze doen niks liever en de drang maakt soms blind blijkbaar. Sterker nog, hoe beter de coureur hoe meer het opvalt... (Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel)

Wat daar sportief aan is? Ik zou niet weten wat er niet sportief aan is.

Het is iig sportiever dan iemand die zich veilig waant, zijn mapping terugdraait, ineens zomaar aan te vallen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:58:03
Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:55:10

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.
Dit ook. Dit is namelijk ook iemand opzettelijk benadelen. Als het team Webber zijn mapping laat terugdraaien omdat ze terug moeten cruisen naar de finish, en je gaat gewoon lekker inhalen, dan is dat heel vals. Zeg dan over de radio dat je gewoon gaat vechten dan geef je Webber een eerlijke kans.

Ook hier heb ik vraagtekens bij. Denk jij dat Webber zijn mapping al down had toen ze elkaar tegen kwamen bij de pit-exit?

0634

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 12:00:05
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:58:03
Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:55:10

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.
Dit ook. Dit is namelijk ook iemand opzettelijk benadelen. Als het team Webber zijn mapping laat terugdraaien omdat ze terug moeten cruisen naar de finish, en je gaat gewoon lekker inhalen, dan is dat heel vals. Zeg dan over de radio dat je gewoon gaat vechten dan geef je Webber een eerlijke kans.

Ook hier heb ik vraagtekens bij. Denk jij dat Webber zijn mapping al down had toen ze elkaar tegen kwamen bij de pit-exit?

Nee, waarom zou hij? Daarna kwam de call pas.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 12:02:11
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 12:00:05
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:58:03
Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:55:10

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.
Dit ook. Dit is namelijk ook iemand opzettelijk benadelen. Als het team Webber zijn mapping laat terugdraaien omdat ze terug moeten cruisen naar de finish, en je gaat gewoon lekker inhalen, dan is dat heel vals. Zeg dan over de radio dat je gewoon gaat vechten dan geef je Webber een eerlijke kans.

Ook hier heb ik vraagtekens bij. Denk jij dat Webber zijn mapping al down had toen ze elkaar tegen kwamen bij de pit-exit?

Nee, waarom zou hij? Daarna kwam de call pas.

Nou, het was toch één lang gevecht vanaf de pit-exit? Of herinner ik me dit verkeerd?

supersteven

wat Mercedes deed was eerder meer zijn posities consolideren dan geven van teamorders
ze waren al een hele tijd aan het dueleren en op een gegeven moment kan je kiezen tussen hopen dat het goed gaat en dat ze er niet afvliegen.
of dat ze zeggen en nu is het genoeg
en er zijn genoeg voorbeelden van beide gevallen
als ik een teambaas ben met een wagen dat niet zoveel podiums en goede resultaten heeft als je zou willen zou ik het tweede pakken vooral als de concurrentie te veraf van voor of van achter is
let the sunshine shine in your heart

0634

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 12:03:41


Nou, het was toch één lang gevecht vanaf de pit-exit? Of herinner ik me dit verkeerd?
Nou, het lijkt mij, dat ze eerst de pitstops doen, en als iedereen zijn plek weer heeft ingonmen, dán de posities handhaven.