Man van de race Albert Park Australië

Gestart door Sabai, 17 maart 2013 - 08:57:30

« vorige - volgende »

De man van de race

Kimi
Alonso
Vettel
Massa
Sutil
Lewis
Giedo
Iemand anders.....

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 19:09:45
Citaat van: Kootje op 17 maart 2013 - 19:07:28
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2013 - 16:40:39
Citaat van: Kootje op 17 maart 2013 - 12:38:43
Mwah .... er is toch wel 'n verschil of je van 17 naar 7 rijdt, of van 9 naar 8 nietwaar? ???
Maar dat deed Sutil niet, want hij startte als 12e. Had daardoor inderdaad fors voordeel van de banden. Desalniettemin reed hij voortreffelijk, maar was hij als 10e gestart, had hij ongetwijfeld niet zolang vooraan meegedaan.

Dan klopt http://www.gppits.net/nieuws/vettel_pakt_pole_in_australie1/ niet, daar staat toch echt dat hij van P17 komt. ::) Maar goed .... 12 naar 7 is ook nog steeds knapper dan van 9 naar 8 wat ook nog eens 'n cadeautje was.


Het klopt wel en ook weer niet...Sutil staat daar op P12 EN op P17...Enzo had een lange dag...Maar ook ik was redelijk gaar.

What did I do...?  ???

Sabai

Kimi strakke race gereden en een eervolle vermelding voor Sutil wat een comeback.
Viel me trouwen hoe vrolijk Kimi op het podium was kan me niet herinneren dat hij eerder zo blij was. 

Arthur

Sutil heeft inderdaad een puike race gereden. Jammer van die softs, je zag hem letterlijk zwabberen op de baan. Ik had hem zeker een podium gegund [en dat was ook meer dan verdiend geweest] maar F1 kan [soms] keihard zijn  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Kootje op 17 maart 2013 - 12:38:43
Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 11:58:11
Di Resta finisht slechts 2-3 seconden achter Sutil. Leuk dat mensen op Sutil stemmen maar hij kwam daar te rijden door strategisch voordeel. Door een stop minder en doordat hij op de hardere band reed. Toen hij ook de stint met de nadelige option tyre achter de rug had zat hij op gelijke hoogte met zijn teamgenoot. Kortom; ook een pluimpje voor Di Resta.

Mwah .... er is toch wel 'n verschil of je van 17 naar 7 rijdt, of van 9 naar 8 nietwaar? ???

P17? Maar al stond Sutil 40ste, het is niet zo dat hij zich naar voren knokt. Sutil kwam daar te rijden doordat de rijders op options veel vroeger naar binnen moesten. Het was dus een gevolg van. Prima prestatie in een competitieve auto in combinatie met een toffe strategie. Man van de race vind ik net wat te veel eer.

Benja

Hoewel ik vind dat Kimi echt schitterend gereden heeft, zijn er 2 coureurs die me in positieve zin opvielen: Sutil en Hamilton. Het valt me op dat ik tijdens de race meer aandacht heb besteed aan Sutil dan aan wie dan ook. Ik heb dan ook voor Sutil gekozen.
Vielen mij in negatieve zin op: Sauber, Williams, en McLaren.


Kootje

Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 21:17:28
Citaat van: Kootje op 17 maart 2013 - 12:38:43
Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 11:58:11
Di Resta finisht slechts 2-3 seconden achter Sutil. Leuk dat mensen op Sutil stemmen maar hij kwam daar te rijden door strategisch voordeel. Door een stop minder en doordat hij op de hardere band reed. Toen hij ook de stint met de nadelige option tyre achter de rug had zat hij op gelijke hoogte met zijn teamgenoot. Kortom; ook een pluimpje voor Di Resta.

Mwah .... er is toch wel 'n verschil of je van 17 naar 7 rijdt, of van 9 naar 8 nietwaar? ???

P17? Maar al stond Sutil 40ste, het is niet zo dat hij zich naar voren knokt. Sutil kwam daar te rijden doordat de rijders op options veel vroeger naar binnen moesten. Het was dus een gevolg van. Prima prestatie in een competitieve auto in combinatie met een toffe strategie. Man van de race vind ik net wat te veel eer.

Als je wat verder terugleest zie je dat er wat fout is gegaan in de uitslag van Q. Daar staat hij namelijk zowel op P12 als P17 geklasseerd, en aangezien ik Q zelf niet gezien heb, hem op P17 zag staan en daarna niet verder heb gekeken ..... Ja, P17. Maar goed, zelfs van P12 naar P7 is nog steeds 'n betere prestatie dan van P9 naar P8 wat'nog eens 'n cadeuatje was ook door het uitvallen van Rosberg. Niet MotM waardig imo, maar daar ging het niet om.

Wings

Je hebt de race toch gezien? Je weet dan toch dat Sutil daar strategisch naar toe reed, dus doordat mensen op de supersofts naar binnen moesten? Daar hoef ik niet per sé een kwalificatie voor gezien te hebben. Anyway, in mijn optiek deed Sutil de strategie voorzien van een prima invulling, goed gedaan net als Di Resta. Ze deden niet voor elkaar onder. De één ging linksom, de ander rechtsom, om binnen 3 seconden van elkaar te eindigen. Dan is de pace vrijwel gelijk. Vandaar ook mijn opmerking.

0634

Dat klopt wel. Effectie gezien is er weinig verschil. Echter, di Resta heeft het vermogen om volkomen kleurloos rond te rijden. Af en toe mag je jezelf wel eens laten zien, zoals Sutil keurig deed.

Sphinx

Ga ook voor Kimi. Keurige race; mooie overwinning. Sutil krijgt een eervolle vermelding voor zijn "führungskilometer" zoals RTL D het uitdrukte.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Vieze baas

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 09:43:13
Dat klopt wel. Effectie gezien is er weinig verschil. Echter, di Resta heeft het vermogen om volkomen kleurloos rond te rijden. Af en toe mag je jezelf wel eens laten zien, zoals Sutil keurig deed.

Heeft Di Resta deze race iemand ingehaald? Die man laat echt nooit wat zien behalve dat ie steady zn rondjes kan rijden

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 09:43:13
Dat klopt wel. Effectie gezien is er weinig verschil. Echter, di Resta heeft het vermogen om volkomen kleurloos rond te rijden. Af en toe mag je jezelf wel eens laten zien, zoals Sutil keurig deed.
Nou, ik vond het knap van Sutil omdat hij twee jaar ervaring mist met de Pirelli's in hun huidige configuratie. En inderdaad omdat hij zich liet zien, i.i.t. Di Resta.

Wings

Even voor mijn beeldvorming, wat deed Sutil dan zo anders? Ook Sutil heb ik weinig spektakulairs zien doen behalve zijn strategie volgen en zijn rondjes draaien.

T.Nuvolari

Dat kan je evengoed van die 21 andere nozems op de baan zeggen.

0634

Vandaar dat ik het ook buitengewone wedstrijd vond. Overigens ben ik het gedeeltelijk wel met Wings eens hoor. Sutil komt, omdat hij op snelheid geklopt wordt door di Resta tijdens kwali, min of meer in de situatie terecht dat hij dat bandenvoordeel heeft. Is wel een beetje mazzel.

Voor de rest, reed hij wel uitstekend natuurlijk. En Di Resta: prima rijder, maar die moet ook eens een keert opvallen. Dat grijze gedoe, daar kom je niet ver mee. Zie Kovalainen.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 14:52:56
Vandaar dat ik het ook buitengewone wedstrijd vond. Overigens ben ik het gedeeltelijk wel met Wings eens hoor. Sutil komt, omdat hij op snelheid geklopt wordt door di Resta tijdens kwali, min of meer in de situatie terecht dat hij dat bandenvoordeel heeft. Is wel een beetje mazzel.

Dat werd gisteren nog gezegd bij de BeeB..
Je komt straks in de situatie dat de subtop (Sahara FI, Torro Rosso, Sauber) liever niet in de top10 kwalificeert, om op banden naar keuze te kunnen rijden
Dat was al zo natuurlijk, maar als de supersofts maar 7 ronden meegaan,( zoals gisteren), kan het makkelijk
En dat kan nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me.. ???