Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Kootje

Tuurlijk .... leuk voor Olav dat hij nu weer fijn betaald wordt om GP's te bezoeken, maar wij schieten er idd geen zak mee op. Wil Sport1 de kijker aan zich binden dan zullen ze toch echt met meer moeten komen dan dat.

Fabian

Helemaal met je eens Kootje. Sport 1 heeft zich toch wel een beetje vergist in de Nederlandse F1 kijker denk ik.

Ik houd het in ieder geval lekker bij de BBC en RTL met een goede en lange voorbeschouwing!

Kootje

Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

NielsD

Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:32:32
Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

Ik snap ook niet dat Sport1 daar ook gewoon gewoon helemaal niks over vermeldt. Het gaat alleen om voorbeschouwingen, terwijl dat volgens mij 2de in het rijtje staat bij wat er verbeterd moet worden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Mijn Duits is ook niet super, maar daardoor stoor ik me ook minder aan het commentaar. Ik stoor me heel af en toe aan de reclame, maar ik vind het nog altijd beter als betalen voor Sport 1. Veel beter.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:32:32
Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

Mol heeft jaren lang kritiek in de wind geslagen. Of je het nu hebt over 'Kubietza' of het 'venijn dat zich in de staart zit', de pogingen om het optelsommetje van gridpenaly's te verduidelijk, het bashen van Trulli/Schumacher, de 'splash en dash', het vasthouden aan reeds omgestoten nooit uitgekomen strategieën, vul maar in. Mol sloeg alles in de wind. Járen lang. En had ook jaren lang kritiek te voortduren. Dan mogen we v. Dam (die niet praat tijdens boordradio's! Hoera!) best nog even tijd geven. Bovendien blijkt ook nog eens mens te zijn. ;)

0634

Citaat van: NielsD op 27 juni 2013 - 16:34:44
Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:32:32
Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

Ik snap ook niet dat Sport1 daar ook gewoon gewoon helemaal niks over vermeldt. Het gaat alleen om voorbeschouwingen, terwijl dat volgens mij 2de in het rijtje staat bij wat er verbeterd moet worden.

Klopt. Ik kijk het zelf dan ook nooit. Geen hol aan, m.i..

NielsD

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2013 - 17:35:09
Citaat van: NielsD op 27 juni 2013 - 16:34:44
Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:32:32
Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

Ik snap ook niet dat Sport1 daar ook gewoon gewoon helemaal niks over vermeldt. Het gaat alleen om voorbeschouwingen, terwijl dat volgens mij 2de in het rijtje staat bij wat er verbeterd moet worden.

Klopt. Ik kijk het zelf dan ook nooit. Geen hol aan, m.i..

Naja ik vind het wel interessant en kijk het ook zeker. Maar wat Sport1 moet doen zijn die algemene filmpjes laten zien wat Sky en de BBC ook doen, die worden volgens mij aangeleverd door de FOM. Bijv. stukjes over de stad waar ze rijden en dergelijke, dat zag ik bij de MotoGP vanmiddag ook.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

DIT leidt bij dus absoluut niet tot [opnieuw] een abonnement op Sport1. De quali niet in HD is alweer een aanfluiting natuurlijk! En dat Mol een voorbeschouwing doet zal me worst wezen daar kijk ik al niet eens meer naar. Nee hoor, ik ga dit weekend beginnen met RTL+ en/of BBC.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Het is ook alleen de voorbeschouwing voor de Europese GP's. Had liever gezien dat hij het commentaar deed.

Maar goed een voorbeschouwing is in ieder geval een klein pluspunt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Wings op 27 juni 2013 - 17:30:33
Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:32:32
Dat ga ik nu ook maar eens proberen. Beeb is sowieso geen probleem, ben alleen huiverig voor RTL+. Mijn Duits is niet echt heel erg goed en vindt het eigenlijk maar 'n schijttaal. Maar ja .... alles beter dan Van Dam, want daar heb ik het echt mee gehad. Hij heeft tijd genoeg gehad zich te verbeteren en wat met de kritiek te doen, dus ....

Mol heeft jaren lang kritiek in de wind geslagen. Of je het nu hebt over 'Kubietza' of het 'venijn dat zich in de staart zit', de pogingen om het optelsommetje van gridpenaly's te verduidelijk, het bashen van Trulli/Schumacher, de 'splash en dash', het vasthouden aan reeds omgestoten nooit uitgekomen strategieën, vul maar in. Mol sloeg alles in de wind. Járen lang. En had ook jaren lang kritiek te voortduren. Dan mogen we v. Dam (die niet praat tijdens boordradio's! Hoera!) best nog even tijd geven. Bovendien blijkt ook nog eens mens te zijn. ;)

Als jij Van Dam nog wat tijd wilt geven, prima .... vooral doen. Ik ben iig klaar met dat zouteloze verslag wat vol met fouten zit. Toegegeven ... Mol maakte ook fouten, net als de geprezen Murray Walker, maar dat maaken zij goed met hun tomeloze enthousiasme. Van Dam toont zelden 'n sprankje enthousiasme, herhaalt zichzelf aan één stuk door (zelfs z'n fouten waar Mol zichzelf corrigeerde) en lepelt alleen maar veelal foutieve feitjes op. Sorry, maar ik vind het niks.

Wings

Mol's enthousiasme vond ik vaak overdone. Absoluut niet in één zin te plaatsen met de puurheid en oprechtheid van Walker. Af en toe had ik zoiets van 'Mol, spoor je nog zuiver met je gebrul?'. Enthousiasme vind ik goed mits in balans. Puur. Gebaseerd op hetgeen wat gebeurd. Niet omdat je wilt entertainen en denkt een saaie race roze in te moeten kleuren. Dat vind ik het grote verschil tussen Mol en Walker. Van Walker was ik dan ook fan. Nu vind ik Ronald ook geen hoogvlieger maar hem wordt wel héél weinig krediet gegeven. Bovendien vind ik dat veel Mol-pleiters, Ronald afschieten met argumenten, die Mol ook jaren lang niet kon waarmaken.  Wat dat aangaat begrijp ik die aversie niet goed. Tenzij mensen prat gaan op geschreeuw om het minste geringste dat geschiedt...  Natuurlijk heeft iedereen recht op een mening maar ik vind de kritieken jegens Ronald, afgezet tegen de lofzang over Mol, iets wat doorgeschoten.

Jelle

Helemaal eens met wings!! Ik heb mezelf vroeger eerlijk gezegd ook vaak genoeg geërgerd aan mol. Veel fouten, laat in het spotten van strategieën etc. Dit kan niet enkel gecompenseerd worden door zogenaamd enthousiasme. Toen het nog op RTL was met mol keek ik al iedere race naar de beeb. Ongeëvenaarde kwaliteit, zowel in commentaar als voorbeschouwend. Budget en historie is hierbij natuurlijk alles bepalend. Eddie Irvine (geweldige vent) die met Jake Humphrey en David coulthard rond loopt komen natuurlijk overal, dat is met alle respect wel iets anders dan Olav mol die met remy door de pit & paddock loopt, terend op dat, zeker in vergelijk met de beeb kleine publiek achter hem.

Dat sport1 toen de rechten kocht was in mijn optiek niet zo heel erg, ik keek toch al liever de beeb en sport1 had ik ook al. Ik kijk ondanks dat nog steeds alle races die ook op de beeb worden uitgezonden op de beeb, sport1 voor de rest. Kijk dat van dam geen Murray's Walker is daar zijn we het allemaal over eens maar met de huis Co.-commentator is het best prima te pruimen naar mijn mening. Daarnaast geef ik het je te doen, al die vrije trainingen vol lullen in je eentje....

0634

Mol vind ik een prima commentator verder, maar vergelijkingen met Walker gaat inderdaad compleet mank.

Jehoentelaar

Ik heb met Le Mans het verstand even op nul gezet en naar Van Dam geluisterd. Maar lieve help. Wat kan die man in cliché's praten en open deuren intrappen. Werd er ook helemaal zot van dat bij hem alles om Audi vs. Toyota draaide en er nauwelijks een woord werd gerept om met name LMP2 en GTE-Am. Zo help je je kijkers inderdaad nooit verder dan vragen als "heeft er nooit een Nederlander Le Mans gewonnen?".

Eurosport had gelukkig Nelson Valkenburg, waar ik zoals de vaste forummers misschien wel al vermoedden best fan van ben. Hij werkte samen met nog wat luitjes van Eurosport die prima te pruimen waren en in ieder geval hun focus netjes verdeelden over het startveld.

Uiteraard was Radio Le Mans met een groot team aan full-time sportscarcommentatoren veruit het beste, maar dat is niet echt te vergelijken met RTL en Eurosport.