Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Super Seb

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:51:07
het erge is, dat dit al door een aantal mensen hier (en elders) werd voorspeld. Ik dacht nog, zo erg kan het toch niet zijn en dacht dat het wel goed zou komen, bij Sport 1 weten ze toch ook wel wat ze in huis halen. Maar k moet eerlijk zeggen dat ik het toch nu al behoorlijk irritant vindt en k ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden. Niet dat Olav Mol nou persé terugmoet, maar dr zijn in NL echt wel betere commentatoren te vinden dan deze man. En anders zet je Allard Kalff er maar neer, da's misschien wel een eikel, maar die kan wel prima commentaar geven.

Allard als commentator, dat doet denken aan m'n hele vroege jeugd en eurosport. De man brengt het inderdaad met enthousiasme. Als Pitreporter was het beduidend minder.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Edwin90

Nou ik niet hoor. Allard weet veel van racen af. De eerste race van het DTM dit jaar deed hij nog. Prima informatief commentaar.

Jehoentelaar

Mwah. Allard is soms een beetje typisch, maar wat IndyCar betreft heeft hij het altijd wel aardig gedaan. In de pits met de F1 vroeger was ik een fan van hem, en met Dakar presenteert hij ook heel leuk. Leuke allrounder, maar wel een die het beste op locatie verslag kan geven.

ReDxVoDkA

Allard en Olaf als commentator en van Dam op locatie. Das een prima combi.


Uploaded with ImageShack.us

0634

Ondanks dat Ik Ronald van Dam ook geen goeie commentator vind, heeft hij wel degelijk kennis van zaken m.i.. Dat boek dat hij geschreven heeft Bernie's Avenue geeft best leuke achtergronden.

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 21:15:10
Ondanks dat Ik Ronald van Dam ook geen goeie commentator vind, heeft hij wel degelijk kennis van zaken m.i.. Dat boek dat hij geschreven heeft Bernie's Avenue geeft best leuke achtergronden.

Ben die toevallig net aan het lezen. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo'n mooi boek vindt weet nog niet goed waarom. Maar ik heb niet zo de behoefte om door te lezen als wat ik wel heb bij de boeken van Koen Vergeer of Marcel Visbeen (zijn nieuwe, Pole Position, is ook een goed boek).

NielsD

Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Enzo

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Eens, kritiek moet kunnen maar dit is wat anders.

ReDxVoDkA

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol


Uploaded with ImageShack.us

NielsD

Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:02:37
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol

Ik zeg het is zijn eerste GP weer sinds jaren. Toen kreeg hij ook lang niet zoveel kritiek omdat ook RTL gewoon uitzond en er dus veel minder mensen keken.

Olav Mol zijn eerste GP was ook niks, maar kijk hoe hij zich omhoog heeft gewerkt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

ReDxVoDkA

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 22:07:21
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:02:37
Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.

Zeg het maar 
Van Dam vroeger
Olaf Mol

Ik zeg het is zijn eerste GP weer sinds jaren. Toen kreeg hij ook lang niet zoveel kritiek omdat ook RTL gewoon uitzond en er dus veel minder mensen keken.

Olav Mol zijn eerste GP was ook niks, maar kijk hoe hij zich omhoog heeft gewerkt.

Lekker is dat. Ze hebben enorm veel kritiek gekregen, maar laten ze gewoon stikken. It's all about the money.


Uploaded with ImageShack.us

NielsD

Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:16:19
Lekker is dat. Ze hebben enorm veel kritiek gekregen, maar laten ze gewoon stikken. It's all about the money.

Hoe weet jij dat? Want als het 'all about the money' gaat. Dan krabt Sport1 zich zeker achter de oren nu, want ze moeten nog 3 jaar F1 uitzenden. En F1 uitzenden zonder kijkers dat kost hun veel geld.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

ReDxVoDkA

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 22:22:28
Citaat van: ReDxVoDkA op 18 maart 2013 - 22:16:19
Lekker is dat. Ze hebben enorm veel kritiek gekregen, maar laten ze gewoon stikken. It's all about the money.

Hoe weet jij dat? Want als het 'all about the money' gaat. Dan krabt Sport1 zich zeker achter de oren nu, want ze moeten nog 3 jaar F1 uitzenden. En F1 uitzenden zonder kijkers dat kost hun veel geld.

Daarom ja. Als ze dat inzien kunnen ze beter Olaf nemen ipv Ronald. Da's beter voor de sport(mening) en beter voor de centjes(feit)


Uploaded with ImageShack.us

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 21:15:10
Ondanks dat Ik Ronald van Dam ook geen goeie commentator vind, heeft hij wel degelijk kennis van zaken m.i.. Dat boek dat hij geschreven heeft Bernie's Avenue geeft best leuke achtergronden.

Maar schrijven is iets heel anders dan live commentaar leveren. Ik kan me nog een auteur herinneren die geweldige columns schreef, jaren had ik ze gelezen totdat hij eens in een interview kwam en hij continu met zijn mond vol tanden zat. Ik zat met verbazing te luisteren hoe de man zat te stotteren en naar [ant]woorden zat te zoeken. Ieder zijn vak.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: NielsD op 18 maart 2013 - 21:58:33
Weet je wat gewoon jammer is. Er geeft 1 iemand kritiek, een andere reageert erop en steunt diegene. Vervolgens denkt iedereen zo en is die hele van Dam direct niks meer waard. Zoals al eerder in dit topic is gezegd; het was zijn eerste keer weer sinds jaren, geef hem een kans om te wennen. De kritieken leest hij ongetwijfeld (kan je ook niet omheen) en alleen een arrogante commentator doet daar niks mee. Zo'n type lijkt het mij niet, dus wordt het vanzelf beter.

Het wordt nu (ook op Twitter) gewoon leedvermaak. En het is allemaal een passie van ons en ook die van Ronald, dus laten we hem positief benaderen ipv afmaken, daar wordt geen mens gelukkig van.
tuurlijk, we moeten t ook niet erger maken dan het is, maar t is wel lullig dat we dit jaar wel moeten betalen, maar dat het commentaar er een stuk slechter op wordt. Misschien wordt het beter, maar deze man komt gewoon heel saai over. Precies zo als anderen ons vantevoren al waarschuwden. Autosport zal best zn passie zijn, maar dat hoor je niet terug. Hij zelf kan er weinig aan doen, maar bij Sport 1 hadden ze toch beter moeten weten.