Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Edwin90

Ik snap alleen niet waarom deze hele vete gemaakt wordt. Dit hadden Veronica en Sport1 aan het begin van het jaar ook kunnen weten. De wens van Mol om op locatie te gaan is niet van gisteren. Waarom nu zeggen dat hij commentaar gaat doen en het vlak voor de race afzeggen om redenen die vorige week of begin van het jaar ook duidelijk waren? Hopen dat mensen stiekem toch nog een maandje Sport1 aanhouden in de hoop dat Mol permanent verslag doet? Ik ben er in getrapt namelijk want als Mol verslag doet betaal ik graag vijftien euro voor F1 en MotoGP op Sport1. Dit zaakje riekt wel, en wij als liefhebbers van de sport worden genaaid.

Als er geen geld is om op lokatie te gaan, so be in. Dan moet Mol zich aanpassen, dat kan hij ook voor de fans doen. Het is vast mogelijk om Van Dam de trainingen te laten doen en Mol de quali en de race als hij de trainingen niet wil doen.

Kootje

Hoezo moet Mol zich aanpassen? Als hij alleen op locatie wil, dan is dat zijn goed recht. Net als dat het 't goed recht van Sport1/Veronica is om dit niet te willen. Wel is het bullshit van Mol te beweren dat hij voor de fans op locatie wil zitten. Er is er namelijk maar één die dat wil, en dat is Mol zelf. De fans willen gewoon hem als commentator, ongeacht waarvandaan dat dan is.   

Edwin90

Citaat van: Kootje op 08 juni 2013 - 14:07:54
Hoezo moet Mol zich aanpassen? Als hij alleen op locatie wil, dan is dat zijn goed recht. Net als dat het 't goed recht van Sport1/Veronica is om dit niet te willen.

Als Mol zo graag verslag wil doen, en hij wekt de indruk dat hij dat wil, dan zal hij zich moeten aanpassen aan de situatie zoals die op dit moment is. Doet hij dat niet, dan doet hij geen verslag, zoals wat nu gebeurt. Aan hem de keus. Want Sport1 en Veronica hebben weldegelijk met hem onderhandeld over een permanente functie als commentator als ik dit allemaal zo lees.

Maar aan het eind van het riedeltje wordt de kijker hier de dupe van. Want deze wordt opgezadeld met een programma dat ver onder de maat is. En ik beraad mij er nog ernstig over of ik daar vijftien euro voor blijf neertellen. Marja, die verdomde HD kwaliteit hè  :(

Kootje

Ik betaal er iig niet meer voor. Met ingang van ak dinsdag is mijn Sport1 abbo afgelopen, dus ik kijk voportaan wel BBC of RTL Duitsland.

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2013 - 14:07:54
Hoezo moet Mol zich aanpassen? Als hij alleen op locatie wil, dan is dat zijn goed recht. Net als dat het 't goed recht van Sport1/Veronica is om dit niet te willen. Wel is het bullshit van Mol te beweren dat hij voor de fans op locatie wil zitten. Er is er namelijk maar één die dat wil, en dat is Mol zelf. De fans willen gewoon hem als commentator, ongeacht waarvandaan dat dan is.   

Wij zijn het helemaal eens. Goed verwoord. Dat Mol het niet wil, moet hij zelf weten, maar ga niet roepen dat je 'de fans dat wilde geven'. Dat is puur gelul (waarschijnlijk uit eigen belang).

Maikel0230

Ik heb liever dat de reporter of commentator ter plaatse is, dit merk je dan ook aan de kwaliteit van de uitzending. Maar je moet nooit roepen dat de fans dat ook willen, die willen alleen commentaar horen en niets meer, een beetje zielig van Mol om nu ons als kaart te proberen te trekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

reporter ter plaatse maakt idd verschil, maar de commentator .... ik zou niet weten hoe dat wezenlijk iets uit zou maken
op locatie zit hij ook in 'n bezemkast naar n schermpje te turen, met als enige verschil dat hij daar ook nog'n klein deel van de baan kunnen overzien
dat is op de meeste circuits echter niet meer dan 'n deel van het rechte stuk, dus of dat nu echt iets toevoegt

0634

Precies. Ik heb soms het idee dat men het met voetbal vergelijkt. Dan is het inderdaad handig als de commentator in het stadion ziet, zodat hij het hele veld kan overzien.

Tijdens een autorace zitten de commentatoren echter nog steeds gewoon naar een beeldschermpje te turen, op het start/finish stuk na. Daar wordt een verslag dus echt niet beter van, terwijl de kosten gigantisch zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 08 juni 2013 - 12:40:25
Ik snap alleen niet waarom deze hele vete gemaakt wordt. Dit hadden Veronica en Sport1 aan het begin van het jaar ook kunnen weten. De wens van Mol om op locatie te gaan is niet van gisteren. Waarom nu zeggen dat hij commentaar gaat doen en het vlak voor de race afzeggen om redenen die vorige week of begin van het jaar ook duidelijk waren? Hopen dat mensen stiekem toch nog een maandje Sport1 aanhouden in de hoop dat Mol permanent verslag doet? Ik ben er in getrapt namelijk want als Mol verslag doet betaal ik graag vijftien euro voor F1 en MotoGP op Sport1. Dit zaakje riekt wel, en wij als liefhebbers van de sport worden genaaid.

Als er geen geld is om op lokatie te gaan, so be in. Dan moet Mol zich aanpassen, dat kan hij ook voor de fans doen. Het is vast mogelijk om Van Dam de trainingen te laten doen en Mol de quali en de race als hij de trainingen niet wil doen.

Je hebt wel een punt vind ik. De vorige keer was het al zo raar met Verstappen die op het laatste moment niet kwam. Nu aankondigen dat Mol de race doet en vervolgens afblazen. Niet erg professioneel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Kan de race vanavond niet live kijken dus dan neem ik maar Veronica op. Ben benieuwd naar Van Dam!  ;)

gloudiesaurus

Overigens lees ik hier en daar dat de kijkcijfers/ extra abbonementen mbt de Formule 1 bij Sport1 tegenvallen. Dat zou mede de reden zijn van het schrappen van de "dure voorbeschouwing".
Ik vraag me of Sport1 haar hand niet overspeelt heeft door teveel voor de Formule 1 te betalen.......

De kijkcijfers van Formule 1 in Nederland zijn de laatste jaren al hard gedaald en daarnaast kijken veel mensen nu via streams, BBC, en RTL Duitsland...

Het commentaar van Van Dam helpt dan ook niet echt  :(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Als je dit zo links en rechts hoort zijn we het einde van de Sport op de Nederlandse TV ingeluid. Maar laten we Sport1 niet helemaal de zwarte piet toespelenm want naast het feit dat ze het bijzonder slecht aanpakken zijn die rechten natuurlijk ook belachelijk duur. 'Één van de redenen waarom de sport achter de decoder verdwijnt.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 19:20:01
Dit gaat een klein beetje off-topic, maar ik wil even m'n ei kwijt over Sport1 in het algemeen:

In alle eerlijkheid denk ik dat Sport1 zichzelf vanaf het begin al z'n ruiten zelf heeft ingegooid door de Formule 1 binnen te halen. Ik noem maar wat dingen:
- Nederland staat erom bekend geen decoderland te zijn; het aantal mensen met een dergelijk kastje neemt veel moeizamer toe dan in andere landen.
- De verschillen in kijkcijfers tussen races bij Sky en races bij BBC zijn schrikbarend, zelfs als we het aantal internationale kijkers van de BBC er vanaf halen. Sport1 kon dat makkelijk zelf achterhalen; Sky F1 was er een jaar eerder dan Sport1 mee ging doen met F1.
- Sport1 heeft met de MotoGP zelf al eerder een voorbeeld in huis gehaald, waarbij de kijkcijfers instortten zo gauw als de sport achter de decoder verdween.

Ik vermoed inmiddels dat Sport1 gokte op de Formule 1 om het verlies aan kijkers dit jaar te compenseren. Ze verliezen de Premier League en de Serie A aan FOX/Eredivisie Live, en zagen eerder de Bundesliga al neerstrijken bij Eurosport2. Ik licht beide gevallen nog even toe:

- PL en Serie A blijven natuurlijk achter de decoder, maar Eredivisie Live is na een stroeve start wél een succes gebleken voor de kijkers. Komt natuurlijk deels doordat er voor EL überhaupt geen zender(pakket) was die nationaal voetbal op deze schaal uitzond, maar het zet wel te denken. Het aantal kijkers voor Eredivisie + PL + Serie A is vele malen groter dan het aantal kijkers voor Liga BBVA (Spanje) + Belgische Eerste Klasse + Formule1/MotoGP + Tennis/golf/overige sporten.

- Eurosport 2 zit achter de decoder, maar er is niet meer nodig dan een basispakket digitale TV om de zender te ontvangen. Bovendien geniet Eurosport nog altijd een zodanige populariteit dat het een zekerheidje is bij kabelproviders (iets wat van MotorsTV niet gezegd kan worden).

Mijn conclusie is dat van alle mogelijke sportzenders/sportpakketten, Sport1 op dit moment het minst interessante pakket levert voor de doorsnee Nederlandse sportfan. Ze doen het nu met een fractie van het interessante Europese voetbal, enkele minder populaire 'randsporten' en de peperdure Formule 1. Formule 1 was een enorme gok voor Sport1 die geweldig verkeerd uitpakt. Je hoeft geen hogere wiskunde te snappen om te weten dat dat niet lang meer goed kan gaan, wat ook de nieuwe fusiegeruchten tussen Sport1 en Eredivisie Live/FOX zou verklaren.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Sport1 het FOM-contract gaat uitdienen. Of de rechten worden op een of andere manier weer teruggezonden naar Bernie, of het zenderpakket bestaat überhaupt niet meer in zijn huidige vorm.


http://www.motorsportforums.com/f1/153903-bbc-vs-sky-story-so-far-20.html#post1119135

gloudiesaurus

Moet je nagaan, Groot Brittanie heeft +/- 60 miljoen inwoners... het gebied van Sky/ BBC.
En daar kijken +/- 4 miljoen mensen Formule 1 op het open net en 800.000 achter de decoder.

Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Dan laat je al meteen zien dat de markt voor de decoder hier stukken kleiner is.
Niet gek dat de BBC dan veel meer budget heeft om een mooie uitzending/ voorbeschouwing te maken.

Probleem voor Sport1 is dat ze het allemaal overschat hebben.
Met een goede voorbeschouwing en goed commentaar zouden ze veel meer uit hun investering kunnen halen...

Maar ik ben het er mee eens dat Nederland geen decoder land is, niet zoals Engeland.
En de sport word dankzij de decoder gewoon minder populair...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

En Sky heeft dan nog een enorm uitgebreid pakket inclusief de GP2 en gigantisch veel randzaken. IndyCar zijn ze wel verloren, maar dat was vorig jaar met een vrij grote hoeveelheid nachtraces (zijn er nu wat minder) ook nauwelijks rendabel te krijgen. Daar is CarChannel ook aan onderdoor gegaan.