Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Enzo

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2013 - 09:56:50
Precies: Mol is racefan en verslaat races uit passie en liefhebberij. Ronald van Dam lult als een kantoorklerk op maandagmorgen die worstelt met een slecht huwelijk en impotentie.

;D

Gerard

Ach, Franky en Fabian hebben er een leuk tripje aan gehad, verder zullen we Sport1 snel vergeten :)

Fabian

Citaat van: Gerard op 15 maart 2013 - 14:05:21
Ach, Franky en Fabian hebben er een leuk tripje aan gehad, verder zullen we Sport1 snel vergeten :)
Inderdaad. Was erg leuk. Heb ook genoten van de dames die er rond liepen. Maar Sport 1 heeft me toch niet kunnen overhalen...

rafael25

Deze commentator is zo'n Love over RBR/Vettel...was (lekker bezig) 10 min te praten over Vettel, Wat(...) >:( >:( >:(

Kootje

Als ik dat zo hoor, dan is m'n Sport1 abbo geen lang leven beschoren. :-X

Sphinx

Heck, als ik dit zo hoor ga ik die Koisports website nog leuk vinden ook
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Fabian op 15 maart 2013 - 14:42:25
Citaat van: Gerard op 15 maart 2013 - 14:05:21
Ach, Franky en Fabian hebben er een leuk tripje aan gehad, verder zullen we Sport1 snel vergeten :)
Inderdaad. Was erg leuk. Heb ook genoten van de dames die er rond liepen. Maar Sport 1 heeft me toch niet kunnen overhalen...
Ik kan gebruik maken van het aanbod van Sport1, maar als het zo 'mat' blijft qua verslaggeving  hoe sympathie Van Dam op mij overkwam, dan denk ik toch aan BBC en voor de overige races pay-per-view via Sport1/UPC.

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 15 maart 2013 - 16:00:43
Heck, als ik dit zo hoor ga ik die Koisports website nog leuk vinden ook
Koisports...ja, die heb ik vorig jaar nog gebruikt voor de VT's, maar wat een zooi aan pop-ups dat je laptop/smartphone binnen krijgt, zeg... :(

Super Seb

Het is nou net alsof het het ergste commentaar ooit is. Als de beste man alles met net ff wat meer passie brengt scheelt het een hoop. Het is een nieuw project mensen. Alles gaat altijd gelijk langs de meetlat van BBC/Sky Sports en als dat niveau niet gehaald word dan is het gelijk bagger en ruk. Het beeld en geluid is prima, er komen reportages etc, meerdere kanalen en er is nu een gratis eigen timing app van Sport1, Pitlane. Neem een proefabonnement, kijk het aan en wees blij dat we de F1 in Nederland/Belgie nog hebben. Vorm daarna je mening, vind je het niks, c'est ca. De mensen die vannacht hebben gekeken waren volgens mij best enthousiast.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

SDG

Citaat van: Super Seb op 15 maart 2013 - 17:00:15
Het is nou net alsof het het ergste commentaar ooit is. Als de beste man alles met net ff wat meer passie brengt scheelt het een hoop. Het is een nieuw project mensen. Alles gaat altijd gelijk langs de meetlat van BBC/Sky Sports en als dat niveau niet gehaald word dan is het gelijk bagger en ruk. Het beeld en geluid is prima, er komen reportages etc, meerdere kanalen en er is nu een gratis eigen timing app van Sport1, Pitlane. Neem een proefabonnement, kijk het aan en wees blij dat we de F1 in Nederland/Belgie nog hebben. Vorm daarna je mening, vind je het niks, c'est ca. De mensen die vannacht hebben gekeken waren volgens mij best enthousiast.

Ik zit momenteel even naar VT1 te kijken. Verschil is uiteraard dat Van Dam er alleen voor staat, terwijl BBC en Sky altijd een commentaarduo hebben. Scheelt uiteraard altijd een flinke slok op de borrel, omdat je elkaar zo kunt aanvullen en zelden 'dooie' momenten hebt.

Arthur

Tja, een wereld van verschil tussen Mol en Van Dam. Als Mol bij wijze van spreken bij de finishlijn is rijdt Van Dam net door de eerste bocht.... Maar dat wil nog niet zeggen dat Van Dam dramatisch is in zijn informatievoorziening. Wel fijn is dat we tijdens een onboard lekker het geluid kunnen horen zonder geouwehoer er tussendoor van Mol dat er op dat punt een leuk restaurant is. We zijn natuurlijk Mol gewend met zijn geouwehoer, fouten, en idiote racestrategie. En ik zat soms te denken: "wanneer gaan ze er tussenuit" Ik wil mooie beelden, geluid en een geweldige race. Daar is Mol zeker niet perse voor nodig! En vertelde Van Dam niet dat ze 15 min. voor de race gaan uitzenden? In hemelsnaam, wat moeten we dan van Mol verwachten op locatie? Totale waanzin lijkt mij. Of zou Mol een lokkertje zijn? En Verstappen zou nu toch co-commentator worden [quote Verstappen: Hee, Van der Garde in de grindbak, dat voelt kloten, dat kan ik je uit ervaring vertellen quote]  ;D

En over Sport 1; wat ik wil is garantie dat ik de uitzendingen kan zien en niet dat er de verbinding er steeds uitklapt etc. Daar wordt ik echt super chaggie van!!

We zullen zien hoe Van Dam de quali gaat verslaan. [Is dat wel met co-commentator?]

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Citaat van: Super Seb op 15 maart 2013 - 17:00:15
Het is nou net alsof het het ergste commentaar ooit is. Als de beste man alles met net ff wat meer passie brengt scheelt het een hoop. Het is een nieuw project mensen. Alles gaat altijd gelijk langs de meetlat van BBC/Sky Sports en als dat niveau niet gehaald word dan is het gelijk bagger en ruk. Het beeld en geluid is prima, er komen reportages etc, meerdere kanalen en er is nu een gratis eigen timing app van Sport1, Pitlane. Neem een proefabonnement, kijk het aan en wees blij dat we de F1 in Nederland/Belgie nog hebben. Vorm daarna je mening, vind je het niks, c'est ca. De mensen die vannacht hebben gekeken waren volgens mij best enthousiast.

Potverdorie je hebt nog gelijk ook!  :)

Van Dam valt me inderdaad tegen, maar bovengenoemde redenen kloppen als een bus! En Zondag zit Doornbos ernaast, dat scheelt vast. Olav Mol heeft het ook een keer met Robert gedaan. (Commentaar geven dan hé. ;)) Maar die race die Olav met Robert deed was best te pruimen.

Kootje

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vel pas na 'n paar races m'n oordeel. Echter als ik zo de commentaren hier lees over die Van Dam, dan belooft dat niet veel goeds. Ik heb 'm echter zelf nog niet aan het werk gehoord, dus wie weet ..... voor hetzelfde geld vind ik 'm juist top. :)

Terminator

Het is ook heel simpel. Van Dam moet 2x 1,5 uur saaie vrije training in zijn eentje in een klein hokje in Hilversum zien vol te praten. Waar moet hij het in zijn eentje over hebben? Het gaat nergens over. Je bent wel een keer uitgepraat.

Het was beter geweest, zoals bij Sky, dat er een compleet ander duo de vrije trainingen van commentaar voorziet. Het zal al een stuk helpen als Van Dam een co-commentator had waarmee hij in discussie kan gaan.

Mol is misschien meer enthousiast en heeft misschien een fijnere stem. Maar Mol kon totaal niet volgen wat er op de baan gebeurde. Die bralde maar wat. Gaf heel irritant zijn eigen mening wat ie liet doorschemeren in zijn enthousiasme, en miste compleet zaken. Wie weet dat Van Dam dat beter voor elkaar heeft. Maar dan wel met een co-commentator erbij.

Sphinx

Citaat van: Franky R.Koisports...ja, die heb ik vorig jaar nog gebruikt voor de VT's, maar wat een zooi aan pop-ups dat je laptop/smartphone binnen krijgt, zeg... :(

Hehe, op firefox eerst adblock en flashblock aangezet, maar toen ie daar doorheen kwam heb ik hem in de safezone browser van avast opgezet. Dat hielp wel.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!