Gaat er iemand gemist worden?

Gestart door Breaktest, 14 maart 2013 - 12:59:06

« vorige - volgende »

Breaktest

Over doorstroming niets te klagen dit jaar: maar liefst 5 rookies en 1 herintreder (Sutil) ondanks twee zitplaatsen minder. Dat betekent dus ook afscheid van maar liefst 8 coureurs, te weten: Schumacher, Kobayashi, Kovalainen, Petrov, Karthikeyan, Bruno Senna, De la Rosa en Timo Glock.

Van dit stel neem ik alleen met enige melancholie afscheid van Schumacher - nota bene de enige die vrijwillig opstapt (al heeft De la Rosa waarschijnlijk ook weinig moeite met zijn uittreden). Bij een gemiste race vroeg ik me altijd twee dingen af: Wat is de top 3, en wat deed Schumacher? Het was duidelijk dat zijn tijdperk voorbij was, maar de manier waarop, met opgeheven hoofd, vond ik mooi om te zien. 

Van de overigen lig ik minder wakker. De  glans van Kobayashi was er al eerder af en afgelopen jaar  toonde hij weinig tekenen van opleving. Wel hoop ik dat er onder de rookies zich iemand van zijn stijl bevindt, met gekke acties en weinig respect voor de gevestigde orde. De rest heeft kansen genoeg gehad, wellicht met uitzondering van Timo Glock.

Volgens mij is dàt de manier om als rookie naam te maken. Anders dan al die goedbedoelde adviezen om vooral de race uit te rijden (ja, de eerste twee races misschien), denk ik dat je grotere kans maakt om als 'ruwe diamant' opgepikt te worden als je een dood-of-gladiolenstrategie hanteert, het risico van uitvallen ten spijt.

Vieze baas

Van deze rij mis ik Kobayashi en Kovalainen. Ik vind Koba nog steeds een hele goede coureur, heeft misschien niet de oplevingen van Perez vorig seizoen maar was met name begin 2011 erg contstant door de eerste 7 races in de punten te eindigen. Jammer dat hij dat niet door heeft kunnen zetten.

Kovalainen heeft naar mijn mening prima gereden bij Caterham, meer zat er gewoon niet in maar die man kan echt wel goed sturen.

Senna, Karthikeyan en de la rosa zijn gewoon te slecht. Schumacher jammer dat hij weg is maar leuk dat Hamilton daar nu rijdt. En Glock... Zijn toyota tijd is al zo lang geleden dat ik geen idee meer heb hoe hij het daar heeft gedaan (2 x 2e zie ik op wiki), is in vergetelheid geraakt achterin het veld denk ik

Enzo

Ik mis Schumacher en Kobayashi, beide waren echte smaakmakers in het veld.

Schumacher: enorm jammer dat Mercedes niet tijdig een goede auto wist te bouwen voor deze held. Echt een gemiste kans om een uniek stukje geschiedenis te schrijven, een soort sprookje met een slecht einde.

Kobayashi: ik schat hem minstens net zo sterk in als Perez, maar dan met een banzai rijstijl. Had hem graag in een Ferrari gezien ipv Massa bijvoorbeeld.

Gerard

Ik ga met Vieze Baas mee.. Na zijn terugkeer heb ik niet meer van Schumacher genoten.. De rest was wat mij betreft veld vulling

Neemt niet weg dat ik het niet netjes vind hoe e.e.a. is gelopen met Glock,maar dat is aan de andere kant ook de F1, dat weet iedereen...


Fabian

Koba, Narain en Schumacher.

Schumacher omdat ie altijd een held van me was en zal blijven, datzelfde geldt voor Narain!
Koba omdat ik het bij vlagen een heerlijke coureur vond om te zien racen!



T.Nuvolari

Ik zal ook niemand missen. People come, people go...

Iceman2012

Ondanks dat ik Schumacher fan ben, ga ik m niet echt missen denk ik. Al zou wel ietwat wrang zijn als Mercedes dit jaar wel een topauto heeft en Rosberg zich kan meten met Hamilton. De andere coureurs ga ik zeker niet missen. Een beetje vers bloed kan nooit kwaad.


Sabai

Ik zal er ook geen één gaan missen.

Kootje

#11
Alleen Kobayashi. Niet omdat hij nu zo ontzettend goed was, maar coureurs met zijn racementaliteit kunnen er niet genoeg van zijn. Zij zorgen er imo voor dat het kijken naar races aangenaam is ipv dodelijk saai. Dat hij door 'n licht gebrek aan talent nooit de middenmoot zou ontstijgen, doet daar verder niets aan af.

En dan de rest: Schumi miste ik al niet na z'n eerste pensioen en, hoewel ik z'n come-back toejuichde, heeft hij te weinig laten zien om nu wel rouwig om zijn vertrek te zijn. Khartikean heeft imo sowieso niets in F1 te zoeken, al had ik 'm best 'n jaartje in de Force India willen zien om mijn ongelijk te bewijzen, maar missen ... NEEEEE, absoluut niet. Glock en Kovalainen hebben dan weer wel het talent om F1 coureur te zijn en verdienden op zich wel 'n zitje. Zij reden echter altijd zoooooo kleurloos rond, dat hun aanwezigheid mij nooit kon boeien. Hun zal ik dus ook niet missen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 maart 2013 - 16:34:33
Citaat van: Gerard op 14 maart 2013 - 15:07:01
Citaat van: Jeroen op 14 maart 2013 - 15:02:11
Niemand.

;D ;D
Nee, ik zou oprecht niet weten wie ik zou moeten missen.
Ben het stiekem met Jeroen eens. Wie heeft het nog over Heidfeld? Ja, Kubica wordt hier en daar nog genoemd, maar dat vervaagt ook steeds meer.


Vind het hooguit jammer dat Kobayashi, Kovalainen en Glock puur om financiële redenen zijn 'gelost'...De manier waarop, bedoel ik.


Maar aan de andere kant ben ik blij met nieuw bloed in de F1. Dat er dan mensen opstappen, is daaraan inherent.

0634

Precies. Kijk, Kubica was een prima jongen hoor, maar nu zijn er weer anderen. Grosjean is spraakmakend (los van positief of negatief ;)), Perez is een racertje, Hulkenberg kan heel ver komen, dus waarom zou ik dan Kubica, Koba of Alguersuari van mijn part missen? Ik heb Sutil ook niet gemist.

Wings

Citaat van: M@rc op 14 maart 2013 - 15:19:43
Ik zal ook niemand missen. People come, people go...

Plus één! Om toch een kanttekening te plaatsen; Kobayashi was naar mijn idee nog niet klaar. Had meer in gezeten.