De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Nou ja, wat heet verdiend. Massa heeft natuurlijk een puike carrière (gehad), maar de genoemde RB-jonkies van Toro Rosso zijn nog min of meer opkomend. Zij krijgen de kans om in de Formule 1 te werken aan verdere ontwikkeling en zijn nog niet helemaal 'binnen' dat ze hun sporen hebben verdiend in de Formule 1, i.t.t. Massa. Wel hebben ze dus die kans om dat te proberen, en ik hoop dat de huidige lichting (top)talenten die ook krijgt. In ieder geval een aantal van hen.

Uiteraard is een kans krijgen niet hetzelfde als succesvol zijn in de Formule 1, dat snap ik helemaal. Maar toch, die ene kleine kans die een jong Vlaams, Deens of Spaans talent krijgt, kan net het verschil zijn voor een hoop toekomstige seizoenen Formule 1. En stiekem hoop ik dat ook wel, want er is voor mij niks leuker dan een coureur in real life in actie zien in een lagere klasse, om hem dan later op de buis in de Formule 1 te zien. But that's just me. :)

Massa's optreden bij Sauber was (en ik moet flink graven, want het is alweer even geleden) op zich niet matig nee, hij toonde daar aan heel degelijk te kunnen racen. Maar ik denk dat een aantal jonge coureurs, in min of meer vergelijkbare omstandigheden, die prestaties ook kunnen neerzetten.

Enfin, dat wordt herhaling, ik ben door mijn argumenten en woordkeuzes heen. Fijn dat verschillende autosportfans er een verschillend inzicht op nahouden, dat houdt de boel levend. :)

0634

Ik snap je punt ook wel, en ben het er ook niet mee oneens. Echter vind ik ook weer niet dat voor ieder talent dat zich aandient een oudere rijder moet opstappen. Het moet allemaal wel een beetje in balans blijven/

Wings

Het moet niet vanzelfsprekend zijn. Bovendien heb ik (nog) niet het idee dat Massa klaar is. Wel klaar bij Ferrari. Daar heeft hij naar mijn mening een jaar, misschien wel twee, te lang gereden.

0634

Massa's hele generatie is nog top. Button/Alonso/Raikkonen en (wel in mindere mate) ook Massa zijn nog lang niet afgeschreven wat mij betreft. Die generatie presteert nog top.