De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 12:11:44
Het is niet relevant, het is zelfs cruciaal! Want hij komt júist in die situatie ómdat hij zichzelf in de situatie manoevreert.

Nogmaals, klopt, mee eens, maar daar doel ik helemaal niet op. De reden waarom is terecht en duidelijk maar staat los van de kanttekening die ik maak. Snap dat nu toch eens. Ja Massa is secondant, ja dat heeft hij aan zichzelf te danken, ja hij moet schuiven voor Alonso, ja dat is terecht. Dat betwist ik nergens, sterker nog, dat erken ik, ben ik het mee eens en onderstreep de dik gedrukte letters voor je.

CitaatNiet andersom. Iedere race weer heeft hij exact dezelfde auto en of hij nu voor of achter Alonso begint, hij legt het (in races) structureel tegen Alonso af. Tja, dan moet je ook eens een rondje langer doorrijden. Maar dat is geen enkel excuus dat als je dan nieuwe banden hebt, en je hebt de snelste wagen van de dag, dan moet je, wie er dan ook voor je rijdt, altijd kunnen aanvallen en bijblijven. Maar dat lukt al niet!

Jeroen, in Godsnaam, dat spreek ik NERGENS tegen. Echt nergens. Ook hier ben ik het mee eens. Maar dat staat los van wat ik bedoel.

0634

Nou prima, als je het er mee eens bent dat Massa in de snelste wagen en op nieuwe banden bij die jongens had moeten blijven of ze had moeten aanvallen, dan snap ik de discussie niet.

Het feit dat hij dat niet doet of niet kan, maakt voor mij dat zijn race weer bleekjes was en dan zijn we dus bij het punt dat ik maakte: bleek en kan zichzelf niet onderscheiden in races.

Wings

Citaat van: Fabian op 14 april 2013 - 12:12:09
Felipe had vandaag ook wel een klein beetje pech!
http://www.gppits.net/nieuws/china_geluk_en_pech/

Pech wil ik het niet eens noemen, wel een gevolg van. Daardoor zijn de prestaties niet representatief voor het maximale van zijn kunnen. Dat is het enige wat ik verdedig. Massa wordt -al jaren- te makkelijk bekritiseerd. Te min wordt gekeken naar de situatie waarin hij (ja Jeroen, volledig terecht en volledig te danken aan de kwaliteiten van Alonso) verkeert. Alonso rijdt met de nummer 1 strategie, komt voor de mensen die hem kunnen bedreigen, zwiept met een sierlijke boog om de rijders met oud rubber en kan doorrijden en verschil maken. Super, écht, zo blij als een klein kind ben ik op deze momenten. Dat het ten koste gaat van Massa, moet maar en het zij zo, maar houd er wel rekening mee dat daardoor (en dat is het enige wat ik zeg) het verschil groter lijkt dan het is.

Kootje

#303
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:09:24
Citaat van: Kootje op 14 april 2013 - 11:57:11
Wings vindt idd dat Massa gepiepeld wordt.  :P

Foute aanname wat je had kunnen voorkomen door te lezen.

let op de smiley .... betekend dat het n geintje was en dan nog niet eens gericht aan jou, dus .... :-\

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 12:19:04
Nou prima, als je het er mee eens bent dat Massa in de snelste wagen en op nieuwe banden bij die jongens had moeten blijven of ze had moeten aanvallen, dan snap ik de discussie niet.

Snap jij nu niet dat de situatie niet 1 op 1 afzetbaar is? Massa die op P2 achter Alonso rijdt, kan dat tempo prima bijbenen. Als naar voren gestreden kon worden, klapt hij mee met Alonso. Verschil wordt pas gemaakt als Massa vast komt te zitten in verkeer. De rijders op vers rubber strijden op dat moment met de rijders die op de mediums startte. Massa dus ook. Dan is het beste wel van je banden af als dat achter de rug is.

CitaatHet feit dat hij dat niet doet of niet kan, maakt voor mij dat zijn race weer bleekjes was en dan zijn we dus bij het punt dat ik maakte: bleek en kan zichzelf niet onderscheiden in races.

Wat groter lijkt doordat zijn pitstop slecht getimed is. Massa verliest gigantisch veel tijd en 5 posities. Dat rijdt je niet zomaar goed in een situatie waarin er ook nog eens rijders tussen rijden met ouder rubber.

Franky R.

@Wings,


CitaatDat het ten koste gaat van Massa, moet maar en het zij zo, maar houd er wel rekening mee dat daardoor (en dat is het enige wat ik zeg) het verschil groter lijkt dan het is.


Ok, maar je zegt nu zelf ook dat er een verschil is tussen Massa en Alonso. En over dat bandenverhaal...Ferrari kan moeilijk twee auto's tegelijk naar de 'box' roepen. Wel gek dat bij andere teams het verschil niet eens zo groot is, ondanks dat een van de rijders ook eerder wordt binnen gehaald.

Wings

Verschillen waren vandaag juist groot. Kijk eens hoever Sergio achter Button eindigt en Grosjean achter Kimi. Maar ja, dat doet er verder ook niet toe. En nee, Ferrari kan beiden niet tegelijk naar binnen angelen en dat Alonso dan de meest gunstigste strategie krijgt is ook logisch. Dat spreek ik nergens tegen. 

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:28:19
Snap jij nu niet dat de situatie niet 1 op 1 afzetbaar is?
Natuurlijk snap ik dat wel. Ik vraag ook niet of Massa dat gat weer dicht rijdt en Alonso aanvalt of zo.

Ik vraag alleen van hem of hij jongens die in mindere wagens rijden en op dezelfe strategie (en dat waren ze vandaag allemaal behalve Vettel) bij kan houden alsjeblieft, of, en dat had eigenlijk gemoeten in een snellere auto, ze aanvalt. Dat heb ik andermaal niet kunnen zien bij Felipe.

Wings

De situatie was er ook niet naar. En de vijf plaatsen strategisch -meer- verlies zijn daar mee niet weggestreept.

Franky R.

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:45:01
Verschillen waren vandaag juist groot. Kijk eens hoever Sergio achter Button eindigt en Grosjean achter Kimi. Maar ja, dat doet er verder ook niet toe. En nee, Ferrari kan beiden niet tegelijk naar binnen angelen en dat Alonso dan de meest gunstigste strategie krijgt is ook logisch. Dat spreek ik nergens tegen.
He, we komen ergens. Al is het verschil wel dat Massa al jaren voor Ferrari rijdt, terwijl Perez net drie potjes heeft gedaan. Vreemd genoeg ben je strenger voor Sergio dan voor Felipe? ???


Maar we kunnen zo langer doorgaan. Ik heb mijn punten aangegeven [eigenlijk dezelfde als Jeroen], dus ik wil het graag hierbij laten. :)

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:48:40
De situatie was er ook niet naar. En de vijf plaatsen strategisch -meer- verlies zijn daar mee niet weggestreept.
Die situatie was er wél naar: meer dan normaal, want het is niet altijd zo dat Ferrari de snelste van de dag is. Als je dan achter Kimi of Lewis of Webber komt, dan moet je gewoon zeker hun tempo kunnen draaien, maar eigenlijk verwacht je nog iets meer.

Maar goed, we draaien in rondjes, want dit had ik al een paar keer gezegd ( ;)) dus ik hou erover op.

Edwin90

Massa verloor alles toen hij een ronde langer door moest op de softs. Hij zat achter Alonso toen deze de pits opzocht. Een ronde later was hij drie, vier plekken verloren.

0634

Dat betwist niemand, Edwin. Maar hoe je er daarna mee omgaat: dat is wat telt.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 12:51:14
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:48:40
De situatie was er ook niet naar. En de vijf plaatsen strategisch -meer- verlies zijn daar mee niet weggestreept.
Die situatie was er wél naar: meer dan normaal, want het is niet altijd zo dat Ferrari de snelste van de dag is. Als je dan achter Kimi of Lewis of Webber komt, dan moet je gewoon zeker hun tempo kunnen draaien, maar eigenlijk verwacht je nog iets meer.

Je kunt wel de snelste auto hebben van de dag, als je strategie ruk, kun je er niks mee. Ik kan me voorstellen dat het rubber aardig aan gort is als je voorbij bent aan de langzamere mensen die startte met mediums. De banden hadden gewoon niet meer te bieden. Overigens plaats ik vraagtekens bij die tweede stop van Massa. Geen idee met welke achterliggende gedachten Massa zo belachelijk vroeg naar binnen werd getrokken (en langer door moest op dat setje banden). Niet de eerste keer dat zijn strategie discutabel is.



Wings

Citaat van: Edwin90 op 14 april 2013 - 14:44:21
Massa verloor alles toen hij een ronde langer door moest op de softs. Hij zat achter Alonso toen deze de pits opzocht. Een ronde later was hij drie, vier plekken verloren.

Meer zelfs. Vijf plekken. Alonso reed zevende, Massa twaalfde. Hij verloor flink tijd en posities. Daarom dat ik ook zeg dat de prestaties niet representatief zijn voor wat er in het vat zat.