Spa: man van de wedstrijd

Gestart door 0634, 25 augustus 2013 - 16:05:57

« vorige - volgende »

Wie vonden we de beste?

Vettel
6 (31.6%)
Alonso
12 (63.2%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Ricciardo
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

Jozef

Ik ben het toch met Kootje eens hier. Als Hamilton dit niet had geprobeerd, kon je er 100% zeker van zijn dat Alonso hem op Kemmel voorbij zou razen, nog 300-400 meter voor de bocht. Dat hebben we bij andere inhaalbewegingen wel gezien.

Nu pakte Hamilton echter het DRS-voordeel waardoor hij tot aan de remzone langszij kon blijven. Alonso helemaal weer inhalen lukte niet, maar het heeft toch weinig gescheeld. Dus is de actie gelukt? Nee, maar wel bijna. Als hij niet had geprobeerd, had hij ook verloren...

Dus: Hamilton is hier wel slim.

Wings

Grootste verschil tussen Senna en Prost is dat Senna een pure racer was, intelligent en met veel rauwe snelheid, Prost was een rekenaar en afstelkoning. Een beetje de Vettel en Alonso van eind jaren 80, begin 90. Hamilton vult het trio aan als een soort van Mansell+. ;) Ik denk wel dat Hamilton het meer moet hebben van zijn natuurlijke snelheid dan van dit soort trucjes. Maar inderdaad wat Jeroen zegt, een leuk 'hakje' van Hamilton, maar om nu de vlag uit te hangen...

0634

#47
Precies dat inderdaad; ik kraak het niet af, ik vind het leuk, maar de lof vind ik wat overdreven hoor. Uiteindelijk gewoon een mislukte actie.

Overigens inderdaad een goede vergelijking tussen Mansell en Lewis, Wings, klopt wel een beetje inderdaad. Echte aanvallers allebei, pure racers, maar niet de meest complete rijders. Door hun offensieve stijl wel publiekslievelingen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 22:01:24
Maar Franky, dat hele verhaal over Senna... ik haalde het aan om aan te geven dat Senna niet zomaar wat deed omdat jij meende dat Lewis op basis van zo'n actie steeds meer op Prost ging lijken ipv op Senna, maar ik vind Lewis allebehalve een Prost. Veel meer nog steeds een Senna (wel minder goed, maar dat mag natuurlijk). Hamilton is in helemaal niets een Prost en dat zal hij ook nooit worden, want hij zal altijd iemand blijven die het moet hebben van rauwe snelheid.


Waarom is het dat ik een "heel verhaal" schrijf over Senna, terwijl ik alleen maar op jou reageer? ???


En ik weet dat je leesvaardigheid op orde is, alleen nu even niet of zo? Ik heb nergens de poging van Lewis 'bejubeld', doch wees ik erop dat het prettig was dat de Brit zijn problemen niet alleen maar met rauwe snelheid of met extreem laat remmen tracht te solveren. Ik had daarbij het gevecht met diezelfde Alonso in Australië in mijn achterhoofd.


Verder heb ik nergens gezegd dat Lewis een 'Prost' zal zijn, noch dat hij dat moet worden.


Gelukkig bracht Wings redding [dat ik dat ooit zou schrijven.. ::) ] en kwam deze met een Mansell [plus] aanzetten. Mijn parabel had dus moeten zijn...Minder Mansell, meer Prost zonder zijn rauwe snelheid in te leveren.


En graag zou ik willen weten wie er dan 'de vlag' heeft uitgehangen. Ik i.i.g. niet hoor...