Zware tijden voor Force India?

Gestart door gloudiesaurus, 21 januari 2013 - 12:06:44

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Volgens de laatste geruchten zou Force India (lees Vijay Mallya) het zwaar hebben. Zo zwaar dat zelfs het Formule 1 - team op wankelen zou staan...
Zo zou Paul di Resta kunnen fluite naar zijn stoeltje en plaats moeten maken voor een pay - driver.

Wat denken jullie?

Onlangs verkocht Mallya nog een deel van zijn bedrijf voor veel geld...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Het feit dat Di Resta nog steeds niet in bevestigd, is voor mij al een voorspel op de drama dat Paul zal overkomen. Nml. dat Bianchi en Sutil in de auto's zullen zitten.


Of Bianchi en Bruno Senna...Afhankelijk wie van de twee [Senna - Sutil] het meeste geld meeneemt...

SDG

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2013 - 12:10:47
Het feit dat Di Resta nog steeds niet in bevestigd, is voor mij al een voorspel op de drama dat Paul zal overkomen. Nml. dat Bianchi en Sutil in de auto's zullen zitten.


Of Bianchi en Bruno Senna...Afhankelijk wie van de twee [Senna - Sutil] het meeste geld meeneemt...

Het plaatst de transfer van Hülkenberg naar Sauber uiteraard in een volledig ander perspectief. Ik vermoed dat hij de bui vorig jaar al ergens voelde hangen.

Franky R.

Citaat van: SDG op 21 januari 2013 - 12:14:44
Citaat van: Franky R. op 21 januari 2013 - 12:10:47
Het feit dat Di Resta nog steeds niet in bevestigd, is voor mij al een voorspel op de drama dat Paul zal overkomen. Nml. dat Bianchi en Sutil in de auto's zullen zitten.


Of Bianchi en Bruno Senna...Afhankelijk wie van de twee [Senna - Sutil] het meeste geld meeneemt...

Het plaatst de transfer van Hülkenberg naar Sauber uiteraard in een volledig ander perspectief. Ik vermoed dat hij de bui vorig jaar al ergens voelde hangen.
Natuurlijk SDG!
Waarom stapt een coureur immers over naar een, nagenoeg, gelijkwaardig team?

gloudiesaurus

Daar heeft SDG wel een punt, het zet wel te denken.

Frapant is het ook wel, Kingfisher Airlines heeft nog nooit winst gemaakt! Waarom niet gewoon die tent laten klappen Mallya....
Zijn andere bedrijven, brouwen etc, maken immers winst....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 21 januari 2013 - 12:17:59
Daar heeft SDG wel een punt, het zet wel te denken.

Frapant is het ook wel, Kingfisher Airlines heeft nog nooit winst gemaakt! Waarom niet gewoon die tent laten klappen Mallya....
Zijn andere bedrijven, brouwen etc, maken immers winst....
Zal ik er maar antwoord op geven?
EGO...de ego van Vijay is zowat drie keer zo groot als zijn buik. King of Good Times, remenber? Zijn luchtvaartmaatschap is trouwens puur met geleend geld opgezet. Niet slim!


Ik had al eerder geschreven in een artikel [Weet niet eens meer welke. Heb ik er zoveel over geschreven?] dat Mallya doorgaat met feesten en andere statusverhogende zaken. Vijay weigert pas op de plaats te maken, door bijvoorbeeld zijn omvangrijke vastgoed te verkopen. En wat dacht je van zijn wagenpark van meer dan 250 auto's?!



Jehoentelaar

Ik zou het wel jammer vinden als dit team in de problemen komt. Niet alleen omdat het de erfenis is van het alom geliefde Jordan, maar die iets te gezette Indiër heeft wel een heel degelijk team opgebouwd uit de vergane glorie van halverwege het vorige decennium. Het doet lekker mee en mag toch hopen op een leuke prestatie om de zoveel races, bepaald geen schande.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 21 januari 2013 - 12:37:41
Ik zou het wel jammer vinden als dit team in de problemen komt. Niet alleen omdat het de erfenis is van het alom geliefde Jordan, maar die iets te gezette Indiër heeft wel een heel degelijk team opgebouwd uit de vergane glorie van halverwege het vorige decennium. Het doet lekker mee en mag toch hopen op een leuke prestatie om de zoveel races, bepaald geen schande.
Mallya heeft er iets moois van gemaakt. Dat is waar, maar ik snap ook niet waarom hij vasthield aan een mislukt avontuur met zijn vliegtuigjes.


Wat denk je dat zo'n Airbus A300 kost qua aanschaf, onderhoud en brandstof? En dat dan maal 63, want uit zoveel vliegtuigen bestaat die vloot! :o :o :o

Franky R.

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2013 - 12:48:43
Citaat van: Jehoentelaar op 21 januari 2013 - 12:37:41
Ik zou het wel jammer vinden als dit team in de problemen komt. Niet alleen omdat het de erfenis is van het alom geliefde Jordan, maar die iets te gezette Indiër heeft wel een heel degelijk team opgebouwd uit de vergane glorie van halverwege het vorige decennium. Het doet lekker mee en mag toch hopen op een leuke prestatie om de zoveel races, bepaald geen schande.
Mallya heeft er iets moois van gemaakt. Dat is waar, maar ik snap ook niet waarom hij vasthield aan een mislukt avontuur met zijn vliegtuigjes.


Wat denk je dat zo'n Airbus A300 kost qua aanschaf, onderhoud en brandstof? En dat dan maal 63, want uit zoveel vliegtuigen bestaat die vloot! :o :o :o


Wacht! Ik moet mezelf corrigeren. Kingfischer had vóór 2012 nog 63 vliegtuigen. Tegenwoordig nog maar 7! Maar Vijay heeft nog steeds een dikke 300 miljoen US-dollar nodig om Kingfisher overeind te houden.


Kap er mee, Mallya!

Fabian

Het gaat goed met dat vliegtuigmaatschappijtje van Vijay. Al veel van die kisten moeten verkopen en toch volhouden. Hoe noemen ze zo iemand? Dom? Hardleers? Blind?

Franky R.

Citaat van: Fabian op 21 januari 2013 - 12:55:22
Het gaat goed met dat vliegtuigmaatschappijtje van Vijay. Al veel van die kisten moeten verkopen en toch volhouden. Hoe noemen ze zo iemand? Dom? Hardleers? Blind?
Alle drie? Of samengevat...stronteigenwijs? ::)

Figge

Wat hebben de vliegtuigjes van Vijay nu met de racewagentjes temaken? Naast sponsoring niet zoveel lijkt mij.
Dus al de sponsoring van Kingfisher van de wagens verdwijnt en daar alternatieve inkomsten tegenover kunnen komen
is het probleem toch gefixed? Ik ga er vanuit dat dit wel goed komt.

Franky R.

Citaat van: Figge op 21 januari 2013 - 14:34:12
Wat hebben de vliegtuigjes van Vijay nu met de racewagentjes temaken? Naast sponsoring niet zoveel lijkt mij.
Dus al de sponsoring van Kingfisher van de wagens verdwijnt en daar alternatieve inkomsten tegenover kunnen komen
is het probleem toch gefixed? Ik ga er vanuit dat dit wel goed komt.
Mallya heeft 400 miljoen dollar geleend om Kingfischer op te zetten. Dat lijkt mij zeer bedreigend voor het totale imperium van Mallya. Ook al lopen zijn brouwerijen goed, ook die bedrijven hebben cash nodig en dat gaat niet als alles in de bodemloze put van het vliegmaatschapje verdwijnen.


En dan moet er nog eens ca. 300 miljoen dollar in het bedrijf worden gepompt. Pas als Mallya echt ruim de helft van zijn brouwerijen en aanverwante bedrijven verkoopt, is hij uit de gevarenzone. Dan gaat er een groot deel van zijn vermogen het raam uit.


Dan heeft die man wel wat anders aan zijn hoofd dan een F1-team, denk je niet?

Figge

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2013 - 15:04:00
Citaat van: Figge op 21 januari 2013 - 14:34:12
Wat hebben de vliegtuigjes van Vijay nu met de racewagentjes temaken? Naast sponsoring niet zoveel lijkt mij.
Dus al de sponsoring van Kingfisher van de wagens verdwijnt en daar alternatieve inkomsten tegenover kunnen komen
is het probleem toch gefixed? Ik ga er vanuit dat dit wel goed komt.
Mallya heeft 400 miljoen dollar geleend om Kingfischer op te zetten. Dat lijkt mij zeer bedreigend voor het totale imperium van Mallya. Ook al lopen zijn brouwerijen goed, ook die bedrijven hebben cash nodig en dat gaat niet als alles in de bodemloze put van het vliegmaatschapje verdwijnen.


En dan moet er nog eens ca. 300 miljoen dollar in het bedrijf worden gepompt. Pas als Mallya echt ruim de helft van zijn brouwerijen en aanverwante bedrijven verkoopt, is hij uit de gevarenzone. Dan gaat er een groot deel van zijn vermogen het raam uit.


Dan heeft die man wel wat anders aan zijn hoofd dan een F1-team, denk je niet?

Ja maar Vijay zou pas echt dom zijn als het faillissment van een van zijn bedrijven de anderen meesleurt in de afgrond.
Ik mag toch aannemen dat hij die bedrijven (dus ook het SFI team) als aparte bedrijven heeft en dat het niet "één BV" stopt met verschillende bedrijfsactiviteiten.
En vliegtuigjes vouwen met geleend geld? Volgens mij lenen alle grote bedrijven geld als ze opstarten en inversteren in het algemeen. Dat is dus redelijk normaal lijkt mij.
En zulke hoeveelheden geld krijg je niet van banken of inversteerders als men er niets in ziet. Als Kingfisher failliet gaat betekent dat vooral het einde van een stuk inkomen voor SHI. Andere sponsoren zoeken lijkt mij. Vandaar ook dat het zitje van Di Resta op de tocht lijkt te staan, zou zomaar kunnen dat er een rijder komt die meer dan 10 miljoen meebrengt.

Franky R.

CitaatJa maar Vijay zou pas echt dom zijn als het faillissment van een van zijn bedrijven de anderen meesleurt in de afgrond.


Laat dat nou het geval zijn... :P ...Mallya zit nml. met torenhoge claims en schijnt al delen van zijn imperium te hebben verkocht. Daardoor is het moeilijker voor hem geworden om met het eea te schuiven.


CitaatEn vliegtuigjes vouwen met geleend geld? Volgens mij lenen alle grote bedrijven geld als ze opstarten en inversteren in het algemeen. Dat is dus redelijk normaal lijkt mij.


Ja, maar dan moet er ook een goed verdienmodel ertegen over staan...Kingfisher Airlines maakt sinds haar oprichting in 2005 geen winst! En Mallya kreeg geld omdat het succes van zijn bierbrouwerijen, de banken vertrouwen schonk. Dat vertrouwen heeft Mallya door zijn koppigheid door de plee gespoeld.


CitaatAls Kingfisher failliet gaat betekent dat vooral het einde van een stuk inkomen voor SHI.


Als de boel nu failliet gaat, betekent dit een fikse deuk /schade voor Vijay. Die man wordt dan wel geschat op een persoonlijk vermogen van 800 miljoen US-dollar, maar zelfs Vijay zal geen claim van minimaal 450 miljoen kunnen dokken.


Misgelopen investeringen, leningen plus personeel wat al ruim 6 maanden geen salaris heeft ontvangen. Ik zou niet graag in de schoenen van Vijay Mallya willen staan.