Het grote pre-season wintertest topic 2013

Gestart door Enzo, 10 december 2012 - 22:21:48

« vorige - volgende »

Enzo


http://www.gppits.net/nieuws/wintertesten_uitsluitend_in_spanje/

Alle drie de testen zullen plaatsvinden in Spanje deze winter. Laten we dit topic gebruiken voor onze 'leunstoel analyses' van de nieuwe auto's en de coureurs.

Wintertest overzicht 2012-2013
Jerez de la Frontera   5 t/m 8 februari
Circuit de Catalunya 19 t/m 22 februari
Circuit de Catalunya 28 februari t/m 3 maart


Tim.Els

word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Fabian


Enzo

Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 06:35:13
word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Nah, ik verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn. Volgens mij is Mercedes het enige team wat een totaal nieuwe auto gaat bouwen, de rest gaat door op de auto van 2012. Daardoor zitten ze een beetje aan de limiet van het huidige reglement die in de basis hetzelfde is sinds 2009.

Matthijs

Citaat van: Enzo op 11 december 2012 - 11:27:55
Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 06:35:13
word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Nah, ik verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn. Volgens mij is Mercedes het enige team wat een totaal nieuwe auto gaat bouwen, de rest gaat door op de auto van 2012. Daardoor zitten ze een beetje aan de limiet van het huidige reglement die in de basis hetzelfde is sinds 2009.
Als dat betekent dat 2013 net zo competitief wordt als 2012 dan teken ik er direct voor!

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 11 december 2012 - 11:45:54
Citaat van: Enzo op 11 december 2012 - 11:27:55
Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 06:35:13
word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Nah, ik verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn. Volgens mij is Mercedes het enige team wat een totaal nieuwe auto gaat bouwen, de rest gaat door op de auto van 2012. Daardoor zitten ze een beetje aan de limiet van het huidige reglement die in de basis hetzelfde is sinds 2009.
Als dat betekent dat 2013 net zo competitief wordt als 2012 dan teken ik er direct voor!
Dat is ook wat Newey zegt...
http://www.gppits.net/nieuws/newey_ontwikkeling_stagneert/

Tim.Els

Citaat van: Enzo op 11 december 2012 - 11:27:55
Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 06:35:13
word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Nah, ik verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn. Volgens mij is Mercedes het enige team wat een totaal nieuwe auto gaat bouwen, de rest gaat door op de auto van 2012. Daardoor zitten ze een beetje aan de limiet van het huidige reglement die in de basis hetzelfde is sinds 2009.

ik denk dat mercedes met veel nieuwe dingen aankomt.
geloof ook wel dat Mercedes een stuk sneller zal gaan volgend seisoen.

Franky R.

Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 14:43:35
Citaat van: Enzo op 11 december 2012 - 11:27:55
Citaat van: Tim.Els op 11 december 2012 - 06:35:13
word weer kijken met wat voor nieuwe ideeën de team weer zijn meegekomen.

Nah, ik verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn. Volgens mij is Mercedes het enige team wat een totaal nieuwe auto gaat bouwen, de rest gaat door op de auto van 2012. Daardoor zitten ze een beetje aan de limiet van het huidige reglement die in de basis hetzelfde is sinds 2009.

ik denk dat mercedes met veel nieuwe dingen aankomt.
geloof ook wel dat Mercedes een stuk sneller zal gaan volgend seisoen.
Dat is ook niet zo onlogisch, omdat zij zich juist het meest kunnen verbeteren...

robbert

aangezien er geen grote regelaanpassingen zijn, denk ik dat redbull terug verder zal gaan op hun dominantie van de laatste races van het seizoen. Vettel zal grote kans maken op de titel. Mclaren zal ook kunnen meestrijden om de titel als ze hun betrouwbaarheidsproblemen opgelost krijgen. Wat ferrari zal doen, is een groot vraagteken, ze hadden dit seizoen al een achterstand. Ze zullen mss kunnen strijden om enkele overwinningen, maar de titel zal terug niet voor volgend seizoen zijn. Maar ja het is nog lang, dus afwachten é

Sabai

Ik denk dat als Ferrari zijn zaakjes voor de kwalificaties beter op orde hebben ze gewoon meedoen voor de titel.

Kootje

Welke dominantie? Was het niet juist McLaren die er in de laatste races met de winst vandoor ging/was gegaan? (2x pole en 2x winst (bijna 3x) in de laatste 3 races)

Toegegeven, Azië was Red Bull domein, maar de rest van het seizoen was niemand echt dominant. McLaren opende sterk,sloot ook zo af en scoorde lekker in het middendeel, terwijl Ferrari overall maar bleef presteren en ook 'n aantal races de sterkste waren. Maar als je dan toch af wilt gaan op de laatste races, zet dan je geld op McLaren.

gloudiesaurus

Altijd leuk de wintertests, jammer dat het er tegewoordig nog maar 3 zijn! Maar ik kan nu al niet wachten....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 17:34:14
Welke dominantie? Was het niet juist McLaren die er in de laatste races met de winst vandoor ging/was gegaan? (2x pole en 2x winst (bijna 3x) in de laatste 3 races)

Toegegeven, Azië was Red Bull domein, maar de rest van het seizoen was niemand echt dominant. McLaren opende sterk,sloot ook zo af en scoorde lekker in het middendeel, terwijl Ferrari overall maar bleef presteren en ook 'n aantal races de sterkste waren. Maar als je dan toch af wilt gaan op de laatste races, zet dan je geld op McLaren.

ok mclaren zal grote kans maken op de titel, en redbull zal kunnen meestrijden.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2012 - 17:45:30
Altijd leuk de wintertests, jammer dat het er tegewoordig nog maar 3 zijn! Maar ik kan nu al niet wachten....
Ga je ze misschien weer bezoeken?

Fabian

Citaat van: Franky R. op 11 december 2012 - 17:50:55
Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2012 - 17:45:30
Altijd leuk de wintertests, jammer dat het er tegewoordig nog maar 3 zijn! Maar ik kan nu al niet wachten....
Ga je ze misschien weer bezoeken?
Wil je mee Franky?  ;) ;D :P