Zijn er nog karakters in de sport?

Gestart door 0634, 08 december 2012 - 09:59:17

« vorige - volgende »

Edwin90

Geloof het of niet, ik vind Vettel echt een karakter! Niet omdat hij de allure heeft van een Senna of een Prost. Maar kijk voor de grap even naar interviews met hem bij Top Gear of Letterman. Dat zijn echt hele leuke stukjes. Humor is ook een karakter.

En daarom is het zo lastig om het stempel karakter op een coureur te drukken. Want meeste van jullie zullen het niet met mij eens zijn om Vettel om het bovengenoemde karakter te noemen. Omdat hij niet in de lijn Senna, Prost staat. Of Villeneuve, Irvine en Montoya. Zeggen waar het op staat.

Kootje

Vindt het vooral 'n verwend kereltje dat als hij z'n zin niet krijgt gaat huilen, maar idd .... humor heeft hij wel.  :)

Fabian

Vettel is inderdaad ook een karakter. Irritant karakter, maar dat was Michael Schumacher denk ik ook.

Enzo

Citaat van: Fabian op 09 december 2012 - 15:27:15
Vettel is inderdaad ook een karakter. Irritant karakter, maar dat was Michael Schumacher denk ik ook.

Helemaal niet... ;D

Jet-Sen

Het verschil zit hem volgens mij ook in het feit dat het vroeger echt wel zuivere Racers waren,
En nu zijn het Eerder Racers/marketing machines...

Als je kijkt wat er online allemaal te koop is met de foto en handtekening van Vettel Vb . hebben vele
ouders liever een brave vettel op de foto  dan een vloekende en middelvinger opstekende vettel.
Hoewel ze zelf wss ook wel al vloekend soms achter het stuur zullen zitten en al eens het gebruik maken van de Magische vinger :) :)

Het grootste karakter is dit jaar terug in de F1 Kimi :) :) heeft nog steeds een hekel aan de strikte regeltjes ...wat nu weer enorm gebruikt
word door lotus in hun PR gedeelte....

De media/reclame hebben van de racers marionetten gemaakt ..
Juan Pablo Montoya was ook zo een karakter mannetje :)


gloudiesaurus

Raikkonen is een karakter!

Maar ik mis de Irvine's en Villeneuve's van deze wereld nog wel... dat waren pas echt karakters.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

#36
Montoya was een prachtig karakter... "You must blind or incredibly stupid not to me see here" Hahaha

Folkert

Citaat van: Figge op 10 december 2012 - 08:38:13
Montoya was een prachtig karakter... "You must blind or incredibly stupid not to you see here" Hahaha


Zo jammer dat hij toen door Mclaren aan de kant is gezet. Had ook soms een temperament, maar ik was fan van de man.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

De kleine wereld waarin we tegenwoordig leven laat van die uitgesproken karaktertjes niet meer toe. Leven en laten leven is er niet meer bij. Iedereen heeft een mening en iedereen moet en kan die uiten tegenwoordig. Als je ziet wat een mediastorm het veroorzaakt als Hamilton iets misdoet, of Vettel die met shit en fuck in zijn Engels verrijkt. Het grote geld laat dat niet meer toe. Sponsorverplichtingen daar is het hem om te doen. Raikkonen en Hamilton zijn maar al te blij met dat teruggeschroefde regime.


Franky R.

Citaat van: M@rc op 10 december 2012 - 12:24:17
De kleine wereld waarin we tegenwoordig leven laat van die uitgesproken karaktertjes niet meer toe. Leven en laten leven is er niet meer bij. Iedereen heeft een mening en iedereen moet en kan die uiten tegenwoordig. Als je ziet wat een mediastorm het veroorzaakt als Hamilton iets misdoet, of Vettel die met shit en fuck in zijn Engels verrijkt. Het grote geld laat dat niet meer toe. Sponsorverplichtingen daar is het hem om te doen. Raikkonen en Hamilton zijn maar al te blij met dat teruggeschroefde regime.
Eigenlijk gebruiken we de verkeerde omschrijving...Volgens mij bedoelen we vrijgevochten, echte mensen.
Die zijn idd. op het punt van uitsterven. Hooguit een Kimi Raikkonen is zo'n vrijgevochten mens...Maar ik snap de "fans" en media ook niet echt. Neem Hamilton. Toen die debuteerde noemde men hem 'de natte droom van de commercie'...Toen Lewis die foute grap van Ali G. deed, was het ook niet goed. Terwijl hij op dat moment gewoon vrijgevochten was.


De media greep het aan om negatief te schrijven over Lewis. Dat deed men ook toen Vettel, overigens zwaar ten onrechte, Narain vergeleek met een komkommer.


Het gaat mijns inziens niet om 'het voorbeeld', maar de "kans" dat de media een onvertogen woord zal aangrijpen om vooral negatief te berichten over de desbetreffende coureur.


Ga maar na; Wie was er nu echt negatief over een rokende en bierdrinkende James Hunt? Kritiek was er ook op Senna, maar men keek wel uit om dat direct te uiten. Want dan werd je geband door Senna en/of de FIA/FOM.


Tegenwoordig is men vogelvrij en dus is er een grotere kans op escalatie richting de sponsors ["Hoe kunnen ze zo'n coureur steunen?!"]

Arthur

De karakters worden dmv mediatraining weg gereguleerd. Maar Raikkonen is er een die er lak aan heeft en gewoon zegt wat ie denkt. Kijk vorig jaar nog vanuit zijn cockpit; LEAVE ME ALONE, I KNOW WHAT I'M DOING... Geweldig!! Veel coureurs moeten zich aan allerlei mediacorrecte uitspraken houden. Zie vorig jaar nog hoe Vettel werd gekapitteld tijdens de persco voor de fans. Sad but true.. Welcome to Formula One [dat rijmt]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 19 maart 2013 - 23:53:50
De karakters worden dmv mediatraining weg gereguleerd. Maar Raikkonen is er een die er lak aan heeft en gewoon zegt wat ie denkt. Kijk vorig jaar nog vanuit zijn cockpit; LEAVE ME ALONE, I KNOW WHAT I'M DOING... Geweldig!! Veel coureurs moeten zich aan allerlei mediacorrecte uitspraken houden. Zie vorig jaar nog hoe Vettel werd gekapitteld tijdens de persco voor de fans. Sad but true.. Welcome to Formula One [dat rijmt]
He ja, dat rijmt weer wel... :P ...OT, maar ook sommige fans weten niet wat ze willen. Voorheen noemden ze [in het algemeen] Lewis Hamilton een PR-poppetje [beginperiode 2007-2008], nu de Brit gewoon zegt wat hij denkt, is het ook weer niet goed... ::)


Karakters moet je laten groeien. Dat hebben ze bij Lotus goed begrepen. Kimi heeft met Boullier afgesproken dat hij geen onnodige zaken doet...En ook Frijns vind ik wel een karakter met zijn ongezouten kritiek op Red Bull.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 maart 2013 - 00:46:19
Citaat van: Arthur op 19 maart 2013 - 23:53:50
De karakters worden dmv mediatraining weg gereguleerd. Maar Raikkonen is er een die er lak aan heeft en gewoon zegt wat ie denkt. Kijk vorig jaar nog vanuit zijn cockpit; LEAVE ME ALONE, I KNOW WHAT I'M DOING... Geweldig!! Veel coureurs moeten zich aan allerlei mediacorrecte uitspraken houden. Zie vorig jaar nog hoe Vettel werd gekapitteld tijdens de persco voor de fans. Sad but true.. Welcome to Formula One [dat rijmt]
He ja, dat rijmt weer wel... :P ...OT, maar ook sommige fans weten niet wat ze willen. Voorheen noemden ze [in het algemeen] Lewis Hamilton een PR-poppetje [beginperiode 2007-2008], nu de Brit gewoon zegt wat hij denkt, is het ook weer niet goed... ::)


Karakters moet je laten groeien. Dat hebben ze bij Lotus goed begrepen. Kimi heeft met Boullier afgesproken dat hij geen onnodige zaken doet...En ook Frijns vind ik wel een karakter met zijn ongezouten kritiek op Red Bull.

Kan me nog ergens een uitspraak van Frank Williams herinneren. In de trend dat alle coureurs egoistische klootzakken zijn. Weg met die mediatraining, gewoon zeggen wat je denkt, inderdaad vrijgevochten [maar de tijden zijn veranderd...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Frankie Williams was best gesteld op egoistische klootzakken. Dat bleek toen hij egoistische klootzak Alan Jones steunde tov zijn veel minder egoistische en klootzakkerige teamgenoot Reutemann.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 08:47:24
Frankie Williams was best gesteld op egoistische klootzakken. Dat bleek toen hij egoistische klootzak Alan Jones steunde tov zijn veel minder egoistische en klootzakkerige teamgenoot Reutemann.
Nou, dat behoeft enige nuance...Reutemann heeft zijn gehele carrière zichzelf als mindere coureur beschouwd. De man had een minderwaardigheidscomplex waar je hele dikke planken van kunt zagen.
Ik vond Carlos een meer dan redelijke coureur, IMHO.