Zijn er nog karakters in de sport?

Gestart door 0634, 08 december 2012 - 09:59:17

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2010, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)

Het was geen middelvinger. Veel mensen die dat niet goed hadden gezien. Ik weet dat het niet goed is wat hij heeft gedaan en wil het ook niet goed praten want dat gedrag kan echt niet.

Kootje

Volgens mij was het er wel een, maar eigenlijk doet dat er niet eens toe. Onterecht en zielig kinderachtig gedrag omdat iemand niet tegen z'n verlies kan, kan ik idd niet waarderen. Maar dat je ff verhaal gaat halen zoals Schumi bij Coulthard op Spa in '98, vind ik ronduit fantastisch.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2011, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)
als het in het heetst van de strijd gebeurd, maakt het niet zoveel uit of het terecht is of niet

Iceman2012

Citaat van: SanderAlonso op 08 december 2012 - 19:16:37
Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2010, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)

Het was geen middelvinger. Veel mensen die dat niet goed hadden gezien. Ik weet dat het niet goed is wat hij heeft gedaan en wil het ook niet goed praten want dat gedrag kan echt niet.
volgens mij was het wel een middelvinger, maar waarom zou dat niet mogen??? tuurlijk viel petrov niks te verwijten, maar natuurlijk hebben Alonso, ferrari en al hun fans petrov vervloekt...

Victor Monza 2008

vroeger was er geen on board camera, was het technisch onmogelijk al de diverse camerabeelden bij te houden en ze nadien uit te zenden, door de digitalisering ontsnapt er niets meer aan het oog van de camera. Het is dan ook voor de regisseur een mooie gelegenheid om dooie momenten te vullen, net zoals die beelden van vaders of liefjes van piloten.

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 19:29:08
als het in het heetst van de strijd gebeurd, maakt het niet zoveel uit of het terecht is of niet

Voor mij wel. ;)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 20:18:24
Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 19:29:08
als het in het heetst van de strijd gebeurd, maakt het niet zoveel uit of het terecht is of niet

Voor mij wel. ;)
t gaat er denk ik meer om of het begrijpelijk is. in t geval van alonso was het dat wel wat mij betreft. In t geval van Schumacher ook, maar of het terecht was?? dat valt nl lang niet altijd te achterhalen.

Kootje

Niet altijd nee, maar in die 2 gevallen wel. Petrov streed gewoon voor positie, dus Alonso had geen enkel recht om zich zo te laten gaan. Schumacher daarentegen ging Coulthard dubbelen, en hoewel Coulthard reglementair gezien niets fout deed had hij wel iets beter na mogen denken over z'n actie. In dat soort regen en met die snelheid op de racelijn van het gas gaan was 'n levensgevaarlijke move die gelukkig nog net goed afliep. Maar goed .... om weer ff on-topic te gaan, Alonso liet daar wel z'n karakter zien. Helaas is dat 'n karakter wat mij niet bevalt.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 19:29:08
Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2011, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)
als het in het heetst van de strijd gebeurd, maakt het niet zoveel uit of het terecht is of niet
Eens. Ik heb daar ook niet zoveel op tegen. Adrenaline in het heetst van de strijd, dan kan je ook eens ten onrechte reageren met een vinger of wat dan ook. Moet kunnen.

Maar goed, ik erger me ook totaal niet aan de vingertjes van Vettel of het tellen op de vingers van Alonso destijds, anderen vinden dat irritant. Ach ja, we willen allemaal persoonlijkheden zien, maar het moet wel allemaal gewaardeerd en begrepen worden anders noemen we het irritant. Ik vind dat soort dingen allemaal niet zo spannend.

SanderD

Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 19:40:26
Citaat van: SanderAlonso op 08 december 2012 - 19:16:37
Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2010, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)

Het was geen middelvinger. Veel mensen die dat niet goed hadden gezien. Ik weet dat het niet goed is wat hij heeft gedaan en wil het ook niet goed praten want dat gedrag kan echt niet.
volgens mij was het wel een middelvinger, maar waarom zou dat niet mogen??? tuurlijk viel petrov niks te verwijten, maar natuurlijk hebben Alonso, ferrari en al hun fans petrov vervloekt...

Ik begrijp dat een coureur dat kan doen uit frustratie en in het heetst van de strijd, maar dat maakt het nog niet meteen netjes.

Folkert

Ik denk dat met het vertrek van Kamui-san, er een hele hoop "karakters zullen verdwijnen"
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af.

Enerzijds klaag je dat de rijders net geprogrammeerd zijn, zo door PR-machines gehersenspoeld, dat er bij de meesten maar weinig over 'karakters' gesproken kan worden. Maar de karakters die er zijn mogen hun emoties niet tonen. Want dan brandt je hen af? Snap je nu waar het probleem ligt? We willen wel karakters maar het moet wel diplomatiek. Dat gaat niet beste Kootje. De rijder die, voor zijn gevoel, een wereldtitel verliest MOET juist boos zijn en zich uiten(??). Wat verwacht je dan van een Alonso? Jouw uitspraak is tekenend voor het politiek correct gedrag van de rijders.

0634

Citaat van: Folkert op 09 december 2012 - 03:12:18
Ik denk dat met het vertrek van Kamui-san, er een hele hoop "karakters zullen verdwijnen"
Ik weet niet of hij een karakter is. Ja, in de auto is het een kleurrijke vechtjas, maar daarbuiten hoor ik nooit zoveel van hem.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 09 december 2012 - 08:59:30
Citaat van: Folkert op 09 december 2012 - 03:12:18
Ik denk dat met het vertrek van Kamui-san, er een hele hoop "karakters zullen verdwijnen"
Ik weet niet of hij een karakter is. Ja, in de auto is het een kleurrijke vechtjas, maar daarbuiten hoor ik nooit zoveel van hem.

Het was een soort van woord grapje, in Japan gebruiken ze karakters ipv letters. Vandaar dat er veel "karakters" dan zullen verdwijnen;).
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 08:57:06
Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 19:13:51
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af.

Enerzijds klaag je dat de rijders net geprogrammeerd zijn, zo door PR-machines gehersenspoeld, dat er bij de meesten maar weinig over 'karakters' gesproken kan worden. Maar de karakters die er zijn mogen hun emoties niet tonen. Want dan brandt je hen af? Snap je nu waar het probleem ligt? We willen wel karakters maar het moet wel diplomatiek. Dat gaat niet beste Kootje. De rijder die, voor zijn gevoel, een wereldtitel verliest MOET juist boos zijn en zich uiten(??). Wat verwacht je dan van een Alonso? Jouw uitspraak is tekenend voor het politiek correct gedrag van de rijders.

Nu haal je mijn uitspraak ook uit de juiste context. Waar het om ging is dat er geschetst werd dat we iemand afbranden wanneer hij z'n karakter toont door bv 'n middelvinger op te steken. Nu ... van mij mag hij z'n slechte verliezerskarakter nog veel vaker tonen dan hij nu al doet, maar dan mag ik hem ook afbranden op datzelfde karakter wanneer de reactie onterecht is. Als 'n coureur 'n middelvinger opsteekt naar 'n achterblijver die hem blokkeert, verbaal of zelfs fysiek verhaal gaat halen wanneer deze eraf wordt gereden, dan vind ik dat prima. Dat juich ik zelfs toe, want dat mis ik juist bij de huidige generatie coureurs. Maar het moet wel terecht zijn, zoniet dan brand ik diegene idd af ja.