Zijn er nog karakters in de sport?

Gestart door 0634, 08 december 2012 - 09:59:17

« vorige - volgende »

0634

http://www.gppits.net/nieuws/karakters_mogen_geen_karakters_zijn/

Wat vinden jullie? Zijn er inderdaad minder karakters als toen of valt dat wel mee?

En als het zo zo is, worden ze dan inderdaad klein gehouden zoals Bernie meent?

Tim.Els

ja romainn grosjean.
kan opzicht ook wel goed rijden maar ook totaal niet.
hij is wel een apart figuur in de f1.
als hij komende jaren nog in f1 mee doet zal hij in toekomst bekend blijven denk.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 08 december 2012 - 09:59:17
http://www.gppits.net/nieuws/karakters_mogen_geen_karakters_zijn/

Wat vinden jullie? Zijn er inderdaad minder karakters als toen of valt dat wel mee?

En als het zo zo is, worden ze dan inderdaad klein gehouden zoals Bernie meent?


Ik vind dat er zeker nog karakters zijn. Alleen geef Bernie wel gelijk dat ze ingeperkt worden door regeltjes. Ook is dit een nieuwe generatie in een nieuwe tijd. Waar ze vroeger nog even snel een shaggy rookte voor de helm op ging en de pit crew in een korte broek stonden te werken is het nu gewoon totaal anders. Zo vind ik de vijf wereld kampioenen zeker wel karakters met Kimi die er bovenuit steekt  8)

Wings

De maatschappij is gepamperd. Daar wringt de schoen. Vroeger reed Villeneuve met 3 wielen zonder voorvleugen over de finish...mede daardoor één van de helden van toen. Moet je nu eens doen! Dan ben je de idioot en onder druk van de media. Dus, karakters mogen niet meer, nee. Tegenwoordig moeten rijders binnen de lijnen kleuren en de ideale schoonzoon uithangen. De Formule 1 is lang niet meer zo stijlvol als het was. Het heeft meer weg van een toneelstuk met zo nu en dan spektakel op zondag.

robbert

Citaat van: Wings op 08 december 2012 - 10:25:01
De maatschappij is gepamperd. Daar wringt de schoen. Vroeger reed Villeneuve met 3 wielen zonder voorvleugen over de finish...mede daardoor één van de helden van toen. Moet je nu eens doen! Dan ben je de idioot en onder druk van de media. Dus, karakters mogen niet meer, nee. Tegenwoordig moeten rijders binnen de lijnen kleuren en de ideale schoonzoon uithangen. De Formule 1 is lang niet meer zo stijlvol als het was. Het heeft meer weg van een toneelstuk met zo nu en dan spektakel op zondag.
als ze dit nu doen,worden ze zelfs door de fans al uitgescholden voor idioot. Volgens mij komt dat ook door de fans dat de karakters verdwijnen

Figge

Weet niet niet of ik dit een non-discussie vind of niet.
De tijden zijn veranderd. Wat is een karakter?
Ik geloof dat Hamilton dit jaar met meedere dames een hotelkamer boekte...
Volgens mij is er stiekem helemaal niet zo veel veranderd onder de rijders.
Maar is er zoveel meer media aanwezig dan toen, dat tegenwoordig iedereen dagelijks op de voet te volgen is.
Dan lijkt het allemaal misschien minder spectaculair dan toen, maar destijds teerde men 2 weken op
een prikkelend berichtje dat in de krant of tijdschrift verscheen...

0634

Het verschil met toen zit hem niet alleen in de karakters. Toen waren het, vergeleken met nu, amateurs. Toen was alles heel eenvoudig: je gooide je peuk weg, stapte in je wagen en reed je rondjes. Alles nu is strakker, georganiseerder, er zijn trainingschema's en fitnessprogramma's, er zijn bakladingen vol met sponsorverplichtingen en regels waaraan je moet voldoen. Er is dus minder vrijheid om jezelf te zijn in de strakke schema's waar je aan moet voldoen.

Toch meen ik dat Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton karakters zijn met sterke persoonlijkheden. Misschien net even minder kleurrijk dan Hunt of Arnoux, maar toch zeker wel karakters. Ik heb een sterke hang naar vroeger en vind het rijke verleden geweldig en heroisch, maar ik ben van mening dat wij over 20 jaar precies zo over de mannen van nu praten.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 december 2012 - 10:43:17
Het verschil met toen zit hem niet alleen in de karakters. Toen waren het, vergeleken met nu, amateurs. Toen was alles heel eenvoudig: je gooide je peuk weg, stapte in je wagen en reed je rondjes. Alles nu is strakker, georganiseerder, er zijn trainingschema's en fitnessprogramma's, er zijn bakladingen vol met sponsorverplichtingen en regels waaraan je moet voldoen. Er is dus minder vrijheid om jezelf te zijn in de strakke schema's waar je aan moet voldoen.

Toch meen ik dat Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton karakters zijn met sterke persoonlijkheden. Misschien net even minder kleurrijk dan Hunt of Arnoux, maar toch zeker wel karakters. Ik heb een sterke hang naar vroeger en vind het rijke verleden geweldig en heroisch, maar ik ben van mening dat wij over 20 jaar precies zo over de mannen van nu praten.

Ben het grotendeels met je eens, behalve met dat laatste. De "karakters" van nu zijn zo geprogrammeerd, zo door PR machines gehersenspoeld, dat er bij de meesten maar weinig over "karakters" gesproken kan worden. Kimi is daarin de grote uitzondering, die heeft maling aan wat de persdame/heer van hem verlangt. De rest zijn gewoon poppetjes die in het gareel van hun team marcheren. Maar ja .... das nu eenmaal van deze tijd, PR heerst en er is niet of nauwelijks ruimte jezelf te zijn.

Fabian

Er zijn echt nog wel karakters in de F1. Kimi, Fernando, Lewis en Jenson vind ik toch redelijke karakters.

Kootje

Citaat van: Fabian op 08 december 2012 - 13:20:34
Er zijn echt nog wel karakters in de F1. Kimi, Fernando, Lewis en Jenson vind ik toch redelijke karakters.

Kimi niet meegerekend want daarin ben ik het met je eens, maar wat is er dan zo uitgesproken aan hun karakter? Fernando en Jenson hoor ik niets anders van dan de standaard PR praatjes. ::) Hoe eerlijk ze soms ook overkomen, het is niets meer dan dat. Bij Fernando is dat zelfs altijd zo geweest, Jenson was ooit anders maar is ook veranderd in 'n geoliede PR-pop. Zelfde geld voor Lewis, alleen maakt die nog weleens de fout erg dom en puberaal uit de hoek te komen. Maar alledrie ga ik me niet herrinneren om hun uitgesproken karakter, wel om hun prestaties op de baan. Van de huidige generatie ga ik me alleen Kimi ook om z'n persoonlijkheid herrinneren, de rest absoluut niet.

Fabian

Jenson is een nette keurige gentleman. Dat vind ik best een karakter. Lewis heeft soms wat trekjes van een bad boy. Dat straalt ie af en toe uit. Alonso is de rustige realist die het allemaal wel op zich af laat komen. Toegegeven dat Alonso minder een karakter is dan de rest, maar wat mij betreft is Alonso zeker een karakter.

Kootje

Tsja .... op die manier is iedereen 'n karakter natuurlijk. Iedereen heeft nu eenmaal 'n karakter wat hun als karakter identificeert. Maar ik denk niet dat dat de strekking van de vraag was. Dat is iig niet zoals ik de vraag interpreteerde.  ::)

Victor Monza 2008

Bernie is een echte Waldorf of Statler, een oude brompot en wil maar liefst tegen alles en iedereen schoppen. De hoofdoorzaak van deze zogezegde karakterloosheid is Bernie zelf, de door hem doorgevoerde professionalisering en mediatisering heeft een toevloed van sponsors meegebracht, waarvoor de renner en het team enkel maar duurbetaalde reclamepanelen zijn. Buiten misschien William Lawson (maar die zitten niet in F1 ) eisen die allen een clean imago. Voeg daar nog een beetje correct politiek denken en mediatraining aan toe en je komt tot zogezegde kleurloze figuren.  Neem het voorbeeld van François Duval in WRC, algemeen aanzien als het toptalent in WRC, de toekomstige Loeb. De man had wat communicatieve problemen, ging zijn eigen weg, deed niet exact wat opgedragen was en werd prompt afgeserveerd. Je kan hem nu af en toe bezig zien in rallycross.



Iceman2012

Tja, een groot deel van de fans loopt ook al te klagen als er eens iemand met zn middelvinger loopt te zwaaien of een collega uitscheld. De enige die weinig fout lijkt te kunnen doen is Kimi, de rest kan zich beter maar gedeisd houden want wat ze ook doen, ze worden toch weer tot de grond toe afgebrand.

Kootje

#14
Als die middelvinger onterecht is, zoals bv die van Alonso tegen Petrov 'n jaartje geleden, ja .... dan brand ik 'm af. Is hij volledig terecht zoals bv Massa tegen Hamilton in 2011, dan juich ik dat juist toe. Man ... ik zou het juist prachtig vinden om weer eens 'n ouderwets opstootje mee te maken wanneer bv Maldonado er weer eens eentje afkegelt. Heerlijk toch? Das emotie, das echt. ::)