Gat in de kalender

Gestart door Fabian, 02 december 2012 - 20:08:36

« vorige - volgende »

Welk circuit moet de plaats van New Jersey innemen op de kalender?

Paul Ricard
1 (4.5%)
Magny Cours
1 (4.5%)
Istanbul Park
4 (18.2%)
Imola
4 (18.2%)
Hockenheimring
1 (4.5%)
Red Bull Ring
5 (22.7%)
Laguna Seca
6 (27.3%)
anders circuit
0 (0%)
er hoeft van mij geen vervanging voor New Jersey te komen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Folkert

Citaat van: Victor Monza 2008 op 04 december 2012 - 12:53:50
Om het terug wat ingewikkelder te maken  oorspronkelijk was het de Österreichring, maar in de zestiger jaren werd ernaar gerefereerd als het Zeltweg circuit , naar de plaats waar dit vroegere vliegveld gelegen was.
Het oude circuit was volgens mij bloedsnel. in 200x? Hebben ze het omgebouwd en aangepast aan de toen der tijd geldende veiligheidsmaatregelen. Vond het altijd leuke baan en had een mooie bocht waar inhalen heel goed mogelijk was. Sato had in die bocht ook het geluk van zijn leven toen Heidfeld na een spin de zijkant in kwam gedonderd. Montoya kwam daar ook goed weg.

Als ik een baan terug zou willen, is het dus Redbull Ring.
Trotse vader van Rosalie(L)

Matthijs

Citaat van: Folkert op 04 december 2012 - 13:21:14
Citaat van: Victor Monza 2008 op 04 december 2012 - 12:53:50
Om het terug wat ingewikkelder te maken  oorspronkelijk was het de Österreichring, maar in de zestiger jaren werd ernaar gerefereerd als het Zeltweg circuit , naar de plaats waar dit vroegere vliegveld gelegen was.
Het oude circuit was volgens mij bloedsnel. in 200x? Hebben ze het omgebouwd en aangepast aan de toen der tijd geldende veiligheidsmaatregelen. Vond het altijd leuke baan en had een mooie bocht waar inhalen heel goed mogelijk was. Sato had in die bocht ook het geluk van zijn leven toen Heidfeld na een spin de zijkant in kwam gedonderd. Montoya kwam daar ook goed weg.

Als ik een baan terug zou willen, is het dus Redbull Ring.
De redBull Ring is precies het tegenovergestelde van een Tilke-baan. Een Tilke-baan is technisch met heel veel bochten, maar de races zijn regelmatig klinisch en saai. De RedBull Ring is veel minder technisch (vind ik), heeft veel minder bochten maar heeft (in mijn ogen) ook veel meer charme. Alleen door het contrast zou het circuit niet misstaan op de kalender.

Folkert

Citaat van: Matthijs op 04 december 2012 - 14:29:01
Citaat van: Folkert op 04 december 2012 - 13:21:14
Citaat van: Victor Monza 2008 op 04 december 2012 - 12:53:50
Om het terug wat ingewikkelder te maken  oorspronkelijk was het de Österreichring, maar in de zestiger jaren werd ernaar gerefereerd als het Zeltweg circuit , naar de plaats waar dit vroegere vliegveld gelegen was.
Het oude circuit was volgens mij bloedsnel. in 200x? Hebben ze het omgebouwd en aangepast aan de toen der tijd geldende veiligheidsmaatregelen. Vond het altijd leuke baan en had een mooie bocht waar inhalen heel goed mogelijk was. Sato had in die bocht ook het geluk van zijn leven toen Heidfeld na een spin de zijkant in kwam gedonderd. Montoya kwam daar ook goed weg.

Als ik een baan terug zou willen, is het dus Redbull Ring.
De redBull Ring is precies het tegenovergestelde van een Tilke-baan. Een Tilke-baan is technisch met heel veel bochten, maar de races zijn regelmatig klinisch en saai. De RedBull Ring is veel minder technisch (vind ik), heeft veel minder bochten maar heeft (in mijn ogen) ook veel meer charme. Alleen door het contrast zou het circuit niet misstaan op de kalender.
Ik denk dat er met de juiste DRS zone veel spanning in gevechten bij komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Mijn keuze zou gaan tussen Imola en Red Bull Ring. Imola vind ik net wat mooier, maar de Red Bull Ring is ook zeker niet verkeerd.

Jehoentelaar

Imola is historisch gezien natuurlijk heel leuk, maar de inhaalmogelijkheden zijn ook na de laatste verbouwing vrij beperkt. De run naar de Senna-S/Tamburello is een mogelijkheid, al is het niet erg makkelijk door de knikjes die je her en der tegenkomt. Daarna is het vooral erg krap met veel heuvelop en heuvelaf, maar inhalen kan eigenlijk pas weer een ronde later op dezelfde plek. Als het dan tussen RBR en Imola gaat, zou ik toch voor die eerste gaan.

Jozef

Ik twijfel tussen Istanbul en Red Bull Ring, beide circuits die ik mis op de kalender omdat we er vroeger mooie races hebben gezien.

Edwin90

Red Bull Ring. Mooie hoge snelheidsbaan. Maar gaat niet gebeuren denk ik.

Istanbull heeft de beste papieren.

Gerard

Red Bull Ring, is toch de oude A1 ring in Oostenrijk?

Was wel gaaf altijd, met het onvoorspelbare weer....

Jehoentelaar

Ja, dat is de A1 Ring. DTM rijdt er ook. 8)

rafael25


Jehoentelaar


Fabian

Kalender is aangepast: GP Duitsland is een week eerder op 7 juli en de 21e komt er een Europese GP op de kalender. Waarschijnlijk Turkije.

Kootje

Hoorde vanmiddag van m'n Turkse collega dat in Turkije de race al bevestigd is. ???

Victor Monza 2008

8 september Monza, nu nog een reden vinden om dan toevallig in Milaan te moeten zijn.

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 19:09:26
8 september Monza, nu nog een reden vinden om dan toevallig in Milaan te moeten zijn.
Vrouwlief verrassen met shopmiddag in Milaan? ::)
[wel extra geld opzij zetten of ze gaat er maar zelf voor werken. betaal jij de tickets... :P ]
;)