Gat in de kalender

Gestart door Fabian, 02 december 2012 - 20:08:36

« vorige - volgende »

Welk circuit moet de plaats van New Jersey innemen op de kalender?

Paul Ricard
1 (4.5%)
Magny Cours
1 (4.5%)
Istanbul Park
4 (18.2%)
Imola
4 (18.2%)
Hockenheimring
1 (4.5%)
Red Bull Ring
5 (22.7%)
Laguna Seca
6 (27.3%)
anders circuit
0 (0%)
er hoeft van mij geen vervanging voor New Jersey te komen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Sphinx

Heb voor de meest realistische optie gekozen: Turkije. Toegegeven, het land heeft niks met F1, maar dankzij de omstandigheden is het een erg mooie baan geworden, waarschijnlijk de beste Tilke-baan van allemaal (Texas telt niet mee, want dat ontwerp is van Tavo Hellmund).
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Sphinx op 03 december 2012 - 13:37:20
Turkije, waarschijnlijk de beste Tilke-baan van allemaal

Mwah ..... vind Maleisië en China ook topcircuits hoor. Ik zou iig niet uit die 3 kunnen kiezen welke ik het best gelukt vind. :-\
En ook Bahrein vind ik best 'n aardig baantje, al hebben we daar na 2007 tot nu geen mooie race meer gehad.


Citaat(Texas telt niet mee, want dat ontwerp is van Tavo Hellmund).

In hoeverre is dat ook echt zo? Ik bedoel .... Tilke heeft daar 'n grote inbreng bij gehad, al is het "slechts" als adviseur. Maar in hoeverre zijn zijn adviezen de bepalende factor geweest? Ik denk zelf, gezien de lay-out, dat Tilke 'n aardige vinger in de pap gehad heeft. ::)

Sphinx

CitaatIn hoeverre is dat ook echt zo? Ik bedoel .... Tilke heeft daar 'n grote inbreng bij gehad, al is het "slechts" als adviseur. Maar in hoeverre zijn zijn adviezen de bepalende factor geweest? Ik denk zelf, gezien de lay-out, dat Tilke 'n aardige vinger in de pap gehad heeft.

Tilke GMbh is inderdaad geconsulteerd om het ontwerp in de realiteit om te zetten. Maar ironisch genoeg komt de layout van twee man die inmiddels weinig meer met het Circuit of the America's te maken hebben. Tavo Hellmund en Kevin Schwantz zijn degenen die de layout bedachten met in hun achterhoofd hun favoriete banen. Er stond een mooi stuk in de Statesman over het hoe en waarom.

http://www.statesman.com/news/sports/motor-sports/turn-for-turn-austin-tracks-design-layout-should-1/nRnFP/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/vettel_pleit_voor_gp_op_red_bull_ring/

Ik heb er onlangs nog een artikel over gelezen waarin stond dat er geen vergunning meer werd afgegeven door protesten van omwonenden kan ik mij herinneren of zo iets.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 03 december 2012 - 17:37:53
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_pleit_voor_gp_op_red_bull_ring/

Ik heb er onlangs nog een artikel over gelezen waarin stond dat er geen vergunning meer werd afgegeven door protesten van omwonenden kan ik mij herinneren of zo iets.
Dat zou kunnen, maar waarom investeert Red Bull dan in een circuit waar je niet op kunt racen?!


Ik heb voor Red Bull Ring gekozen...Een 'ouderwets' circuit waarop je goed kunt knallen... :)

Jehoentelaar

Wat Red Bull Ring betreft: gezien de steeds hoger wordende standaarden in de Formule 1 vraag ik me af of het circuit de capaciteit wel heeft om het evenement te organiseren. Niet zozeer de capaciteiten van zichzelf, maar wel t.o.v. andere circuits in Europa. Anderzijds zou een thuisrace voor Red Bull wel leuk zijn. Ik zou het zelf ook zeker steunen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2012 - 18:04:07
Wat Red Bull Ring betreft: gezien de steeds hoger wordende standaarden in de Formule 1 vraag ik me af of het circuit de capaciteit wel heeft om het evenement te organiseren. Niet zozeer de capaciteiten van zichzelf, maar wel t.o.v. andere circuits in Europa. Anderzijds zou een thuisrace voor Red Bull wel leuk zijn. Ik zou het zelf ook zeker steunen.
De vraag is evenwel of het nodig is dat de standaard per se omhoog moet worden geschroefd, zeker als het de teams en journo's handen vol geld kost.


Hogere standaard? Dat mag, maar een journalist betaald een vermogen om gebruik te maken van internet [wifi] tijdens een GP weekeinde...In de NASCAR is dat gratis.


Daar zit je dan met je hogere standaard... :(

Jehoentelaar

Ik zou de standaarden (waarbij ik meer doel op circuittechnische zaken) ook liever omlaag zien gaan, maar daar denken de hoge heren helaas niet helemaal hetzelfde over. Wat mij betreft is de Red Bull Ring (vet onhandig dat de afkorting RBR voor verwarring zorgt) een prima faciliteit voor een Grand Prix.

T.Nuvolari

#23
Istanbul is de enige optie waar de Formule 1 direct naartoe kan. Imola zou ook in mijn ogen het leukste zijn, maar de faciliteiten zijn niet meer van deze tijd. Beide Franse circuits hebben reeds afgehaakt, dus geen optie. Duitsland heeft reeds een GP en weet niet of de Red Bull Ring F1 kan ontvangen. Laguna is absoluut geen optie. Portimao of Indianapolis hadden misschien nog een optie geweest.


Jehoentelaar

De Red Bull Ring ligt toch in Oostenrijk...?

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2012 - 11:37:43
De Red Bull Ring ligt toch in Oostenrijk...?
Klopt, het is de oude A1 ring. Maar volgens mij bedoelde Marc ook niet dat het in Duitsland lag.

Victor Monza 2008

Wie weet komt Bernie niet aandraven met de Autodromo Hermanos Rodriguez, alhoewel de hoogte en dan turbomotoren?

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 04 december 2012 - 11:48:47
Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2012 - 11:37:43
De Red Bull Ring ligt toch in Oostenrijk...?
Klopt, het is de oude A1 ring. Maar volgens mij bedoelde Marc ook niet dat het in Duitsland lag.

Inderdaad Enzo, maar als ik het terug lees kan ik de verwarring begrijpen. ;)

Jehoentelaar

Ah ja ik snap hoe het in mekaar zit. 8)

Victor Monza 2008

Om het terug wat ingewikkelder te maken  oorspronkelijk was het de Österreichring, maar in de zestiger jaren werd ernaar gerefereerd als het Zeltweg circuit , naar de plaats waar dit vroegere vliegveld gelegen was.