Wie wordt de eerstvolgende nieuwe wereldkampioen?

Gestart door 0634, 27 november 2012 - 20:33:15

« vorige - volgende »

Wie wordt als eerste kampioen?

Grosjean
2 (15.4%)
Hulkenberg
7 (53.8%)
Rosberg
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (7.7%)
Di Resta
0 (0%)
None of the above
3 (23.1%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Figge

Van dit lijstje met rijders schat ik enkel Hulkenberg het niveau heeft dat nodig is om WK te kunnen.
Ik begrijp er werkelijk niets van dat niet hij maar Perez in de Mac zit volgend jaar.

Echter vrees ik dat de huidge generatie wereldkampioenen te goed aan de topteams verbonden is om daar als nieuwe superster tussen
te komen. Alonso, Raikonen kunnen nog prima 5 jaar mee. Als 1 van hen stopt is er pas plek voor een nieuwe wereldkampioen
mits de teams waar zij een plek achterlaten ook genoeg in vorm zijn.
Hamilton en Vettel gaan natuurlijk nog langer mee dan die 5 jaar.

T.Nuvolari

Ik schat Hukenberg ook het hoogst in van het huidige rijdersveld. Snap evenmin dat Perez werd verkozen boven de meer dan degelijke Hulkenberg, zelfs Di Resta, die toch wat van zijn pluimen heeft gelaten, zie ik als
Er zal wel wat plek vrijkomen bij de topteams de komende jaren. Button, gaat die nog tot zijn 40 koersen? Webber is al 36. Kan Massa het nog een aantal jaar volhouden bij Ferrari? Moest Mercedes de stap voorwaarts maken, kan Rosberg zich herpakken naast Hamilton? Raikkonen zie ik nog terug bij McLaren belanden.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 28 november 2012 - 10:43:40
Ik ben bang dat Vettel wordt... Regels veranderen niet, zelf auto zelf hoofdstuk!! :( :(

Horner: "McLaren is een zwakker team zonder Lewis Hamilton"

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45944

De vraag was "nieuwe" werelxkampioen, eentje die het dus nog niet is geweest. ;)

0634


0634

Citaat van: rafael25 op 28 november 2012 - 10:43:40
Ik ben bang dat Vettel wordt... Regels veranderen niet, zelf auto zelf hoofdstuk!! :( :(

Horner: "McLaren is een zwakker team zonder Lewis Hamilton"

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45944

Erg voorbarig. Dat zal moeten blijken.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:35:26
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 11:35:28
Button, gaat die nog tot zijn 40 koersen?

De man is pas 32...

Bijna 33 en dan vind ik een afscheid niet zo heel ver meer. Ik zeg trouwens niet dat het volgend jaar is, of zelfs het jaar erna. aan het einde van zijn nog 3 jaar durend contract met Mclaren wordt hij er 36. Het is nu toch niet de eerste die op die leeftijd de helm aan de wilgen hangt?

robbert

Citaat van: rafael25 op 28 november 2012 - 10:43:40
Ik ben bang dat Vettel wordt... Regels veranderen niet, zelf auto zelf hoofdstuk!! :( :(

Horner: "McLaren is een zwakker team zonder Lewis Hamilton"

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45944

let op of je wordt nog pessimistisch, maar ik denk dat je gelijk zal krijgen. Maar het is nog wat te vroeg

Kootje

Niets pessimistisch aan.
Ik denk dat dit gewoon 'n realistische gedachtegang is waar het het WCC betreft.
Ik zie Pérez niet gelijk de punten pakken die Hamilton scoorde.

WDC gewijs denk ik dat ze nu 'n nog geduchtere tegenstander kunnen worden.
Waar Jens en Ham elkaar nog weleens wat punten afsnoepten, zal dat nu niet zo snel meer gebeuren.
Vraag me zelfs af of ze bij McLaren niet toevallig het licht hebben gezien en nu ook met 'n duidelijke nr1 en 2 coureur aan de slag gaan?

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 17:57:36
Niets pessimistisch aan.
Ik denk dat dit gewoon 'n realistische gedachtegang is waar het het WCC betreft.
Ik zie Pérez niet gelijk de punten pakken die Hamilton scoorde.

WDC gewijs denk ik dat ze nu 'n nog geduchtere tegenstander kunnen worden.
Waar Jens en Ham elkaar nog weleens wat punten afsnoepten, zal dat nu niet zo snel meer gebeuren.
Vraag me zelfs af of ze bij McLaren niet toevallig het licht hebben gezien en nu ook met 'n duidelijke nr1 en 2 coureur aan de slag gaan?
Ik denk niet dat Hamilton afgelopen jaar veel punten van Button heeft afgesnoept zonder ook punten van anderen af te snoepen. Ik denk niet dat je daar veel verandering hoeft te verwachten. Ik zie Perez volgend jaar ook wel races voor Button eindigen.

0634

Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 12:43:29
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:35:26
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 11:35:28
Button, gaat die nog tot zijn 40 koersen?

De man is pas 32...

Bijna 33 en dan vind ik een afscheid niet zo heel ver meer. Ik zeg trouwens niet dat het volgend jaar is, of zelfs het jaar erna. aan het einde van zijn nog 3 jaar durend contract met Mclaren wordt hij er 36. Het is nu toch niet de eerste die op die leeftijd de helm aan de wilgen hangt?
Die kan zo nog vijf jaar op die niveau mee. Geen probleem. Prost werd ook nog kampioen op zijn 38e. Het is nog niet zo dat ze al met Button's opvolging bezig zullen zijn. Anders mag je ook stilaan over Alonso's afscheid nadenken, die is niet heel veel jonger. Of Raikkonen.

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 28 november 2012 - 18:46:53
Ik denk niet dat Hamilton afgelopen jaar veel punten van Button heeft afgesnoept zonder ook punten van anderen af te snoepen. Ik denk niet dat je daar veel verandering hoeft te verwachten. Ik zie Perez volgend jaar ook wel races voor Button eindigen.

Weet ik niet, het is iig 'n concurent minder. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:00:25
Citaat van: Iceman2012 op 28 november 2012 - 18:46:53
Ik denk niet dat Hamilton afgelopen jaar veel punten van Button heeft afgesnoept zonder ook punten van anderen af te snoepen. Ik denk niet dat je daar veel verandering hoeft te verwachten. Ik zie Perez volgend jaar ook wel races voor Button eindigen.

Weet ik niet, het is iig 'n concurent minder. ;)

Een concurrent in dezelfde wagen nog wel. Kan dus ook betekenen dat het team zich wat meer op Button gaat richten dan eerst.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 18:54:33
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 12:43:29
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:35:26
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 11:35:28
Button, gaat die nog tot zijn 40 koersen?

De man is pas 32...

Bijna 33 en dan vind ik een afscheid niet zo heel ver meer. Ik zeg trouwens niet dat het volgend jaar is, of zelfs het jaar erna. aan het einde van zijn nog 3 jaar durend contract met Mclaren wordt hij er 36. Het is nu toch niet de eerste die op die leeftijd de helm aan de wilgen hangt?
Die kan zo nog vijf jaar op die niveau mee. Geen probleem. Prost werd ook nog kampioen op zijn 38e. Het is nog niet zo dat ze al met Button's opvolging bezig zullen zijn. Anders mag je ook stilaan over Alonso's afscheid nadenken, die is niet heel veel jonger. Of Raikkonen.
Dat klopt, Jeroen.


Echter is het zo dat de lichting van Prost veel ouder was, dan de Button's/Vettels en Alonso's nu.


Logisch dat een Prost of Mansell op oudere leeftijd nog doorging...Ik zie Button daarom op korte termijn ook stoppen.
De F1 is tegenwoordig veel veeleisender dan in de jaren negentig.

Franky R.

On topic,


Van het huidige grid acht ik Hulk als meest kansrijk, mits hij per 2014 overstapt naar Ferrari [of een ander topteam]...

Kootje

Daar is toch ook sprake van?
Hij heeft toch bewust 'n éénjarige deal bij Sauber gesloten omdat hij voor 2014 al bij Ferrari getekend heeft?