Wie wordt de eerstvolgende nieuwe wereldkampioen?

Gestart door 0634, 27 november 2012 - 20:33:15

« vorige - volgende »

Wie wordt als eerste kampioen?

Grosjean
2 (15.4%)
Hulkenberg
7 (53.8%)
Rosberg
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (7.7%)
Di Resta
0 (0%)
None of the above
3 (23.1%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Volgend jaar hebben we een kampioen minder, nu Schumacher is gestopt. Vettel, Raikkonen, Hamilton, Button en Alonso blijven over. Om eerlijk te zijn denk ik dat we voorlopig geen nieuwe kampioen krijgen, maar eens gaat dat natuurlijk wel gebeuren. Zal dat één van de huidige rijders zijn? En zo ja: who?


Fabian

Daar vraag je me wat. Ik twijfel tussen Perez en Hulk. Maar ik kan er natuurlijk gigantisch naast zitten!

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

0634

Ik ga voor Grosjean. Die jongen is ongekend snel. Als die in zijn hoofd rustiger kan worden, kan hij een fenomeen worden. Echt.

Voor al die ellende op Spa was hij ook met regelmaat sneller in race en kwali als Kimi, dat zegt wel wat. Alleen werd dat gedoe zo opgeblazen dat ik denk dat het in zijn hoofd ging zitten en minder ging presteren.

Hij moet zijn hoofd leegmaken en gewoon vol vertrouwen doorgaan. Talent heeft hij namelijk in overvloede.

0634

Citaat van: Wallie op 27 november 2012 - 20:44:07
Frijns in 2015! ;)
En Nyck de Vries in 2017, 18 en 19 zeker.

If only that could be true...

Fabian

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 20:47:30
Citaat van: Wallie op 27 november 2012 - 20:44:07
Frijns in 2015! ;)
En Nyck de Vries in 2017, 18 en 19 zeker.

If only that could be true...
En Fabian van Tiel in 2014!  ;) ;D ;D ;D ;D

Kootje

Húlkenberg


Naast Grosjean is hij de enige van de niet WK's die ik daartoe in staat acht, echter zie ik hem sneller de overstap naar 'n topteam maken.
En we weten allemaal dat je zonder topteam ook geen WK kunt worden.

Nee idd, Lotus zie ik (nog) niet als 'n topteam.
Daarbij is het nog allerminst zeker dat hij daar kan blijven, en vervolgens moet hij dan ook nog met Kimi afrekenen.
Vooral dat laatste zie ik niet zo snel meer gebeuren.

0634

Ik wel. Kimi was ook voor Massa te verslaan en Grosjean liet al zien sneller te kunnen zijn.

Kootje

Nou ja .... dat Kimi vs Massa verhaal ken ik nou wel, en jij kent de tegenargumenten, dus laten we daar niet op in gaan.

Wat Kimi vs Romain betreft was Romain de eerste seizoenshelft idd regelmatig de snellere.
Ik denk alleen wel dat dit vooral kwam door Kimi's afwezigheid uit de Formule racerij.
Nadat die z'n draai gevonden had werd hij steevast de snellere.

Tegenargument zou kunnen zijn dat Romain na zijn schorsing te conservatief aan het racen is geslagen.
Echter gaat dit imo niet helemaal op, omdat hij in kwalificatie ook continu het onderspit delfde.
Daarnaast reed hij de laatste races meer achteruit dan vooruit.

0634

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 21:01:23
Nou ja .... dat Kimi vs Massa verhaal ken ik nou wel, en jij kent de tegenargumenten, dus laten we daar niet op in gaan.
Het is ook niet om Kimi te bagataliseren hoor. Ik vind hem een groot coureur. Het is alleen om aan te geven dat hij wel te verslaan is in gelijk materiaal.

CitaatWat Kimi vs Romain betreft was Romain de eerste seizoenshelft idd regelmatig de snellere.
Ik denk alleen wel dat dit vooral kwam door Kimi's afwezigheid uit de Formule racerij.
Romain was net zolang weg. Oké die racete nog wel, maar in een heel andere klasse en was niet zo ervaren als Kimi. Dus dat hij vanaf het begin zo snel was, wekte bij mij de indruk dat dit een echt natuurtalent is.

CitaatWat Kimi vs Romain betreft was Romain de eerste seizoenshelft idd regelmatig de snellere.
Ik denk alleen wel dat dit vooral kwam door Kimi's afwezigheid uit de Formule racerij.
Nadat die z'n draai gevonden had werd hij steevast de snellere.

Tegenargument zou kunnen zijn dat Romain na zijn schorsing te conservatief aan het racen is geslagen.
Echter gaat dit imo niet helemaal op, omdat hij in kwalificatie ook continu het onderspit delfde.
Daarnaast reed hij de laatste races meer achteruit dan vooruit.
Klopt. Ik heb sterk het idee dat zijn algehele prestaties vooral na Spa ver achteruit gingen. Dat zal een mentale kwestie zijn vermoed ik. Daar moet hij deze winter dan overheen komen en in maart weer fris, maar iets minder wild, aan de start verschijnen. Want ik ben overtuigd van zijn rauwe talent, maar het is zeker nog iets té rauw helaas. Maar goed, dit was voor hem eigenlijk gewoon een debuutseizoen he.

Jehoentelaar

Van het huidige veld zou Grosjean of Hülkenberg aannemelijk zijn. Aan de andere kant weet ik niet hoe lang Webber nog bij Red Bull zit, maar als de huidige groep topcoureurs nog even bovenaan blijft staan sluit ik niet uit dat een Red Bull protegé de volgende kampioen wordt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 21:11:36
Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 21:01:23
Nou ja .... dat Kimi vs Massa verhaal ken ik nou wel, en jij kent de tegenargumenten, dus laten we daar niet op in gaan.
Het is ook niet om Kimi te bagataliseren hoor. Ik vind hem een groot coureur. Het is alleen om aan te geven dat hij wel te verslaan is in gelijk materiaal.

CitaatWat Kimi vs Romain betreft was Romain de eerste seizoenshelft idd regelmatig de snellere.
Ik denk alleen wel dat dit vooral kwam door Kimi's afwezigheid uit de Formule racerij.
Romain was net zolang weg. Oké die racete nog wel, maar in een heel andere klasse en was niet zo ervaren als Kimi. Dus dat hij vanaf het begin zo snel was, wekte bij mij de indruk dat dit een echt natuurtalent is.

CitaatWat Kimi vs Romain betreft was Romain de eerste seizoenshelft idd regelmatig de snellere.
Ik denk alleen wel dat dit vooral kwam door Kimi's afwezigheid uit de Formule racerij.
Nadat die z'n draai gevonden had werd hij steevast de snellere.

Tegenargument zou kunnen zijn dat Romain na zijn schorsing te conservatief aan het racen is geslagen.
Echter gaat dit imo niet helemaal op, omdat hij in kwalificatie ook continu het onderspit delfde.
Daarnaast reed hij de laatste races meer achteruit dan vooruit.
Klopt. Ik heb sterk het idee dat zijn algehele prestaties vooral na Spa ver achteruit gingen. Dat zal een mentale kwestie zijn vermoed ik. Daar moet hij deze winter dan overheen komen en in maart weer fris, maar iets minder wild, aan de start verschijnen. Want ik ben overtuigd van zijn rauwe talent, maar het is zeker nog iets té rauw helaas. Maar goed, dit was voor hem eigenlijk gewoon een debuutseizoen he.

Zowaar ..... op alledrie de punten ben ik het nu met je eens. :!

1, Kimi is idd te verslaan. Ook 'n ongemotiveerde en veel te zware Montoya kon dit met regelmaat, enige teamgenoot die t niet lukte was Coulthard.
2, Romain is zeker 'n groot natuurtalent. Dat was hij al bij z'n eerste debuut, dat is hij nu nog.
3, Kan ook alleen maar mentaal zijn, hopelijk komt hij daar bovenop? Het rauwe talent kan niet ineens verdwenen zijn.

Iceman2012

Geen van deze, al zou misschien een Hulkenberg bij een topteam misschien wel WK kandidaat kunnen worden. En misschien Rosberg. Webber is te oud, Massa was dicht bij, maar weet niet of die nog constant zn oude niveau kan halen. De overige namen zijn hooguit subtoppers. Vraag me sowieso af of we Grosjean nog wel terug gaan zien volgend jaar en Perez lijkt mij ook wat overschat. Denk eerder dat we moeten wachten tot de huidige generatie wat in verval zal raken en er een nieuwe generatie komt opzetten. De meeste genoemde namen zijn toch van dezelfde generatie (of ouder) dan Vettel en Hamilton.

Victor Monza 2008

Waarschijnlijk zit de volgende nieuwe wereldkampioen nu nog in een kart of een formule ford of renault. De huidige piloten, die nog geen wereldkampioen werden  draaien al wel even mee maar zijn m.i. toch een maatje te klein of reeds te oud.

rafael25

Ik ben bang dat Vettel wordt... Regels veranderen niet, zelf auto zelf hoofdstuk!! :( :(

Horner: "McLaren is een zwakker team zonder Lewis Hamilton"

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45944