Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Enzo

Citaat van: Gerard op 27 november 2012 - 23:51:03
Er zijn mooiere overwinningen te bedenken?
Oh dear...
Ik vond het walgelijk, net als het bericht wat Rubens kreeg in z'n oor...
"als je hem niet voorbij laat heb je geen contract meer"
Dat noem ik geen teamorder meer, meer een bedreiging...

tegenwoordig is het geoorloofd, iets wat ik jammer vind...
Anyway.. we dwalen af.... ;)

Toen was het ook geoorloofd trouwens, dus ja...

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 19:11:49
Nee, dat bleek wel uit het gedonder dat ontstond toen Webber weigerde om zomaar in dienst van Vettel te rijden. Voor Vettel en enkele RB-mannetjes was de wereld te klein van frustratie.
Leek er anders bij de start in Sao Paolo wel op of hij Turkije 2010 nog eens dunnetjes wou overdoen, de commentatoren op Vier vonden zijn gedrag ook maar vreemd.heb de start verschillende malen herbekeken maar , Austin indachtig, zette hij de poort nogal fel open aan de buitenkant.

rafael25

 Ik twijfel tussen Vettel en Alonso. Alonso reed een behoorlijk seizoen en haalde meer uit de auto dan waar deze voor gebouwd is. Toch wil ik Vettel niet te kort doen, ook veel pech... ik heb nog niet gestemd , ik heb de tijd nodig!!

Kootje

Vettel heeft in tevenstelling tot Alonso en Hamilton geen foutloos seizoen gedraaid.
Daarom komen imo alleen deze 2 voor deze eretitel in aanmerking.

0634

Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.

Victor Monza 2008

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:34:42
Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.
Hij monteerde tweemaal de foute alternator en deed eenmaal te weinig benzine in zijn wagen.

T.Nuvolari

Te vroeg invoegen na Khartikeyan te hebben ingehaald, Ricciardo bijna aanrijden achter de safetycar, Alonso op het gras duwen in Monza, niet voldoende afremmen tijdens geel in Spanje.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:34:42
Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.

Wat hij fout deed?
Niet zo heel veel, maar foutloos was hij ook niet.
Neem alleen Brazilie waar hij bijna z'n titel verspeeld door op Senna te rijden.
Uiteraard is dit niet het enige criteriun, maar wel het doorslaggevende om niet op hem te stemmen.

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 14:31:53
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:34:42
Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.

Wat hij fout deed?
Niet zo heel veel, maar foutloos was hij ook niet.
Neem alleen Brazilie waar hij bijna z'n titel verspeeld door op Senna te rijden.
Uiteraard is dit niet het enige criteriun, maar wel het doorslaggevende om niet op hem te stemmen.
Als je dat in Brazilie afdoet als rijden op Senna en geen race incident, dan was dat in Japan idem dito voor Fernando, die van geluk mag spreken dat Webber in Brazilie de poort wagenwijd openzet bij de start. Iedereen weet toch stilaan dat Alonso bij de start buitenom komt.

SanderD

Alonso was ook niet foutloos hoor. Volgens mij is iedereen de qualificatie van Melbourne vergeten

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 14:31:53
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:34:42
Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.

Wat hij fout deed?
Niet zo heel veel, maar foutloos was hij ook niet.
Neem alleen Brazilie waar hij bijna z'n titel verspeeld door op Senna te rijden.
Uiteraard is dit niet het enige criteriun, maar wel het doorslaggevende om niet op hem te stemmen.
Gewoon een raceongeval. Wel iets meer Vettel's fout misschien, maar kom op, met de start gebeuren die dingen. Bovendien maakt hij het daarna eigenhandig weer volledig goed door briljant te rijden.

0634

Citaat van: SanderAlonso op 28 november 2012 - 18:42:03
Alonso was ook niet foutloos hoor. Volgens mij is iedereen de qualificatie van Melbourne vergeten
iedereen heeft dat soort dingen in een jaar wel eens. Was het niet Hamilton die verklaarde na kwali in Spa de volledig verkeerde afstelling te hebben gekozen? Ook een foutje, maar kom, dat zijn wel kleinigheden die je soms zo eens meemaakt.

SanderD

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 18:53:06
Citaat van: SanderAlonso op 28 november 2012 - 18:42:03
Alonso was ook niet foutloos hoor. Volgens mij is iedereen de qualificatie van Melbourne vergeten
iedereen heeft dat soort dingen in een jaar wel eens. Was het niet Hamilton die verklaarde na kwali in Spa de volledig verkeerde afstelling te hebben gekozen? Ook een foutje, maar kom, dat zijn wel kleinigheden die je soms zo eens meemaakt.

Nouja, een spin waarmee je niet verder kan is wel iets anders dan een verkeerde afstelling. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat Fernando ook niet foutloos is.

0634

Citaat van: SanderAlonso op 28 november 2012 - 18:59:46
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 18:53:06
Citaat van: SanderAlonso op 28 november 2012 - 18:42:03
Alonso was ook niet foutloos hoor. Volgens mij is iedereen de qualificatie van Melbourne vergeten
iedereen heeft dat soort dingen in een jaar wel eens. Was het niet Hamilton die verklaarde na kwali in Spa de volledig verkeerde afstelling te hebben gekozen? Ook een foutje, maar kom, dat zijn wel kleinigheden die je soms zo eens meemaakt.

Nouja, een spin waarmee je niet verder kan is wel iets anders dan een verkeerde afstelling. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat Fernando ook niet foutloos is.
Maar een spin in kwali vind ik weer heel wat anders dan een spin in de race. En een verkeerde afstelling kost je vaak meer punten dan een spin in kwali.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 14:31:53
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 12:34:42
Wat deed hij fout dan?

Plus: is dat de enige factor? Hoeveel fouten je maakt? Lewis was overigens ook niet foutloos.

Wat hij fout deed?
Niet zo heel veel, maar foutloos was hij ook niet.
Neem alleen Brazilie waar hij bijna z'n titel verspeeld door op Senna te rijden.
Uiteraard is dit niet het enige criteriun, maar wel het doorslaggevende om niet op hem te stemmen.

Vond je Hamilton ook fout bij de startcrash met Grosjean? En Alonso met Kimi (startcrash)? Buiten het feit, Vettel spint, stopt een keer extra, komt binnen zonder dat banden klaarstaan, eindresultaat? Vettel wordt kampioen door een fantastisch gereden race. Wat telt dan zwaarder? Een misstapje in een splitsecond of anderhalf uur rijden als een waardig kampioen?