Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 17:19:42
Omdat hij dat niet hoeft als kopman. Ferrari heeft een duidelijke hiërarchie aangebracht die goed blijkt te werken.

Laat ik het eens andersom stellen. Zou Vettel zich "verlagen" tot het niveau van 'de tweede man' als Webber opeens het licht ziet en iedereen zoekrijdt? We hebben in het verleden gezien dat Vettel nogal overstuur kan reageren als het niet helemaal loop zoals hij het zou willen.

Dat denk ik niet,maar dat zie ik net als bij Alonso en Massa niet gebeuren bij Vettel en Webber.
Maar in principe is het wel zo dat bij RBR de coureurs voor eigen kansen mogen gaan net als bij Mclaren .

SanderD

Ik vind het trouwens leuk dat Vettel en Vettel's aanhang loopt te 'zeuren' over wat Alonso allemaal wel niet cadeau heeft gekregen en dat ze vies hebben gespeeld en wat voor onzin nog meer. Terwijl je van Ferrari/Alonso en aanhang niks hoort, terwijl die 2 jaar geleden voor onsportief werden uitgemaakt.

Dan vind ik het heel wat minder erg als je baalt nadat je hebt verloren dan dat je gaat natrappen als je hebt gewonnen

SanderD

Citaat van: Sabai op 27 november 2012 - 17:35:10
Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 17:19:42
Omdat hij dat niet hoeft als kopman. Ferrari heeft een duidelijke hiërarchie aangebracht die goed blijkt te werken.

Laat ik het eens andersom stellen. Zou Vettel zich "verlagen" tot het niveau van 'de tweede man' als Webber opeens het licht ziet en iedereen zoekrijdt? We hebben in het verleden gezien dat Vettel nogal overstuur kan reageren als het niet helemaal loop zoals hij het zou willen.

Dat denk ik niet,maar dat zie ik net als bij Alonso en Massa niet gebeuren bij Vettel en Webber.
Maar in principe is het wel zo dat bij RBR de coureurs voor eigen kansen mogen gaan net als bij Mclaren .

Nee, is niet zo. Bewijzen: Silverstone 2010 én 2011

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 17:19:42
Omdat hij dat niet hoeft als kopman. Ferrari heeft een duidelijke hiërarchie aangebracht die goed blijkt te werken.

Laat ik het eens andersom stellen. Zou Vettel zich "verlagen" tot het niveau van 'de tweede man' als Webber opeens het licht ziet en iedereen zoekrijdt? We hebben in het verleden gezien dat Vettel nogal overstuur kan reageren als het niet helemaal loop zoals hij het zou willen.
In 2011 zijn er twee rijders die in de laatste GP hun kansen op de titel verknoeiden, Alonso en u weet wel wie nog.

Jehoentelaar

Eh ja. Wat heeft dat met het onderwerp van discussie te maken?

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 18:09:55
Eh ja. Wat heeft dat met het onderwerp van discussie te maken?
Als antwoord op de quote of Vettel zou in dienst rijden van Webber. Wel zelfs met een minder gunstige uitgangssituatie dan Webber, klaarde hij de klus. Ten andere geen enkele van de toppers zal voor zijn teammaat rijden zolang hij nog een waterkansje heeft op de titel.

Jehoentelaar

Nee, dat bleek wel uit het gedonder dat ontstond toen Webber weigerde om zomaar in dienst van Vettel te rijden. Voor Vettel en enkele RB-mannetjes was de wereld te klein van frustratie.

dragonferrari

fernado alonso vind ik de beste omdat hij niet de beste auto had en toch vooraan mee reed en vettel krijg ik ook steeds meer waardering voor en eerlijk is eerlijk deze jongen kan wel rijden en raikkonen massa hamilton en button deden het ook goed maar alonso blijft altijd nummer 1 voor mij   ;) :P[/size] 

Gerard

Citaat van: dragonferrari op 27 november 2012 - 20:04:08
fernado alonso vind ik de beste omdat hij niet de beste auto had en toch vooraan mee reed en vettel krijg ik ook steeds meer waardering voor en eerlijk is eerlijk deze jongen kan wel rijden en raikkonen massa hamilton en button deden het ook goed maar alonso blijft altijd nummer 1 voor mij   ;) :P[/size] 
Punt... Zonder komma.... ;D

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 17:19:42
Omdat hij dat niet hoeft als kopman. Ferrari heeft een duidelijke hiërarchie aangebracht die goed blijkt te werken.

Laat ik het eens andersom stellen. Zou Vettel zich "verlagen" tot het niveau van 'de tweede man' als Webber opeens het licht ziet en iedereen zoekrijdt? We hebben in het verleden gezien dat Vettel nogal overstuur kan reageren als het niet helemaal loop zoals hij het zou willen.

In principe is er sinds jaar en dag geen 1ste of 2de rijder bij Ferrari, totdat de één duidelijk beter is dan de ander. Nou is Alonso gewoon veel beter dan Massa, dus dat verschil is snel gemaakt. Ze lieten Kimi en Massa ook gewoon racen, 2007 was voor Kimi en 2008 was voor Massa. Bij Schumacher idem trouwens, hij moest het ook elk jaar maar weer bewijzen.

Maar goed, als het dan eenmaal duidelijk is wie de beste kansen heeft, dan moet je ook alles op die ene rijder toespitsen. Dat kan ik goed begrijpen en heb ik geen problemen mee eigenlijk.

0634

Dat is niet helemaal waar hoor. Ferrari heeft wel degelijk een echte eerste en tweede rijder, sinds jaar en dag. Die auto wordt echt helemaal rond Schumacher/Alonso gemaakt en Rubens/Massa moet het er maar mee doen. Vandaar ook de vroegtijidige teamorders in een jaar. Zelfs in de Enzo-jaren was er al een echte kopman.

Gerard

Kun je mEt droge ogen beweren dat je trots was op Schumachers overwinning in Oostenrijk in 2002 Enzo? ???

Enzo

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 22:31:58
Dat is niet helemaal waar hoor. Ferrari heeft wel degelijk een echte eerste en tweede rijder, sinds jaar en dag. Die auto wordt echt helemaal rond Schumacher/Alonso gemaakt en Rubens/Massa moet het er maar mee doen. Vandaar ook de vroegtijidige teamorders in een jaar. Zelfs in de Enzo-jaren was er al een echte kopman.

Ja das waar, maar het is ook een logisch gevolg als je geen gelijkwaardige coureurs neemt. Hoewel je punt duidelijk is, kan ik me meerdere voorbeelden herinneren waaruit bleek dat ze in principe voor zichzelf mochten rijden totdat het verschil gemaakt was. Als een team kiest om de auto helemaal om een coureur heen te bouwen, dan is dat toch ook gewoon iets wat de coureur heeft afgedwongen op basis van zijn presteren?

Enzo

Citaat van: Gerard op 27 november 2012 - 22:43:38
Kun je mEt droge ogen beweren dat je trots was op Schumachers overwinning in Oostenrijk in 2002 Enzo? ???

Trots? Er zijn mooiere overwinningen te bedenken, maar teamorders waren toen evenals nu legaal en aan de orde van de dag. Sterker nog, ze deden het in 2001 ook al; Twee races terug met Massa z'n penalty idem, wat is het verschil?

Teamorders, ze doen het allemaal hoor.  ::)

Gerard

Er zijn mooiere overwinningen te bedenken?
Oh dear...
Ik vond het walgelijk, net als het bericht wat Rubens kreeg in z'n oor...
"als je hem niet voorbij laat heb je geen contract meer"
Dat noem ik geen teamorder meer, meer een bedreiging...

tegenwoordig is het geoorloofd, iets wat ik jammer vind...
Anyway.. we dwalen af.... ;)