Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Fabian

Citaat van: Gerard op 27 november 2012 - 00:01:24
LEUK DAT TOCH IEDEREEN IEMAND ANDERS KIEST!! :)
Ik wilde eigenlijk op Narain stemmen, maar vond Alonso toch net ietsjes beter. Het scheelde niet veel!

Victor Monza 2008

Volg het hier nog niet zo lang, maar ik heb zo een beetje het vermoeden dat de Alonso-adepten in feite tifosi zijn van dat welbepaalde rode wagentje en die geven altijd de voorkeur aan de coureurs met de rode wagentjes, weet waarover ik spreek want ik heb Italianen in de familie.

0634

Ik denk dat het wel meevalt, al zullen die er zijn. Ik zelf (heb nog niet gestemd) maar ben geen Ferrari-fan. Meer Mclaren zelfs, komt nog uit de Senna-jaren. Ik snap ook niet wat het probleem is, Alonso reed een buitengewoon sterk seizoen.

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 27 november 2012 - 00:24:55
Volg het hier nog niet zo lang, maar ik heb zo een beetje het vermoeden dat de Alonso-adepten in feite tifosi zijn van dat welbepaalde rode wagentje en die geven altijd de voorkeur aan de coureurs met de rode wagentjes, weet waarover ik spreek want ik heb Italianen in de familie.

Absoluut niet.
Ben juist eerder anti-Alonso en zeker anti-Ferrari dan dat ik door 'n roze brilletje naar hun kijk.
Maar ..... objectief bekeken kun je imo maar moeilijk om Alonso heen, al begrijp ik de keuzes op Vettel, Hamilton en Kimi ook maar al te goed.

T.Nuvolari

Citaat van: Victor Monza 2008 op 27 november 2012 - 00:24:55
Volg het hier nog niet zo lang, maar ik heb zo een beetje het vermoeden dat de Alonso-adepten in feite tifosi zijn van dat welbepaalde rode wagentje en die geven altijd de voorkeur aan de coureurs met de rode wagentjes, weet waarover ik spreek want ik heb Italianen in de familie.

Niet altijd waar. Mijn liefde, adoratie voor Ferrari bekoelde flink nadat Schumacher tekende voor het team en dat is nooit meer goegekomen.

Makke

Vettel.

Alonso had niet de beste wagen, maar wel de betrouwbaarste. Dat leverde hem tov Red Bull en McLaren een voordeel op. Verder was die Ferrari uiteraard niet zo slecht als sommigen beweren. Hij was quasi nooit de slechtste, maar op de eerste races na viel de racesnelheid best wel mee.

Vettel dus, al heeft ie slechts een kleine marge op Alonso en Hamilton.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 07:10:48
Citaat van: Victor Monza 2008 op 27 november 2012 - 00:24:55
Volg het hier nog niet zo lang, maar ik heb zo een beetje het vermoeden dat de Alonso-adepten in feite tifosi zijn van dat welbepaalde rode wagentje en die geven altijd de voorkeur aan de coureurs met de rode wagentjes, weet waarover ik spreek want ik heb Italianen in de familie.

Absoluut niet.
Ben juist eerder anti-Alonso en zeker anti-Ferrari dan dat ik door 'n roze brilletje naar hun kijk.
Maar ..... objectief bekeken kun je imo maar moeilijk om Alonso heen, al begrijp ik de keuzes op Vettel, Hamilton en Kimi ook maar al te goed.
Bij mij idem...Ik 'lustte' Alonso al langer niet vanwege zijn 'gezwaai' en het ging helemaal mis toen het fout ging tussen hem en Hamilton.


Maar als je objectief naar het afgelopen seizoen kijkt, dan moet je wel concluderen dat Alonso het meeste uit zijn, soms beperkte, mogelijkheden heeft gehaald. Zelf meer dat Vettel, dus is hij gewoon de nummer 1 van seizoen 2012.

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 27 november 2012 - 12:29:28
Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 07:10:48
Citaat van: Victor Monza 2008 op 27 november 2012 - 00:24:55
Volg het hier nog niet zo lang, maar ik heb zo een beetje het vermoeden dat de Alonso-adepten in feite tifosi zijn van dat welbepaalde rode wagentje en die geven altijd de voorkeur aan de coureurs met de rode wagentjes, weet waarover ik spreek want ik heb Italianen in de familie.

Absoluut niet.
Ben juist eerder anti-Alonso en zeker anti-Ferrari dan dat ik door 'n roze brilletje naar hun kijk.
Maar ..... objectief bekeken kun je imo maar moeilijk om Alonso heen, al begrijp ik de keuzes op Vettel, Hamilton en Kimi ook maar al te goed.
Bij mij idem...Ik 'lustte' Alonso al langer niet vanwege zijn 'gezwaai' en het ging helemaal mis toen het fout ging tussen hem en Hamilton.


Maar als je objectief naar het afgelopen seizoen kijkt, dan moet je wel concluderen dat Alonso het meeste uit zijn, soms beperkte, mogelijkheden heeft gehaald. Zelf meer dat Vettel, dus is hij gewoon de nummer 1 van seizoen 2012.

Ik ben al van kinds af aan Ferrari fan. Maar had (ook) geen hoge pet op van Alonso (rijkwaliteiten buiten beschouwing latende). Eigenlijk nooit gehad ook.
Maar dat Alonso dit jaar een prima seizoen heeft gereden staat buiten kijf. Ik had hem echt de titel gegund. Maar met Vettel als kampioen kan ik ook mee leven hoor.

Sabai

Citaat van: Figge op 26 november 2012 - 23:13:47
Citaat van: Edwin90 op 26 november 2012 - 23:10:16
Alonso, bijna kampioen in een p4/5/6 wagen. Briljant.

De feiten zeggen dat de Ferrari gewoon een auto is die standaard op het podium finished.
De de Qualy snelheid niet helemaal top was neemt niet weg dat de Ferrari dit jaar een standaard podiumklant is gebleken.

En waar zou Alonso hebben gestaan zonder zijn slaaf Massa? Die heeft hem ook een behoorlijk aantal punten kado gegeven in de tweede helft van het seizoen. Kan je van Vettel niet zeggen die heeft alle puntjes op eigen kracht behaald en kon op weinig tot geen steun van Webber verwachten die hem zelfs bij de start in brazilië af blockte om vervolgens de Ferrari trein voor te laten.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 27 november 2012 - 16:41:25
Citaat van: Figge op 26 november 2012 - 23:13:47
Citaat van: Edwin90 op 26 november 2012 - 23:10:16
Alonso, bijna kampioen in een p4/5/6 wagen. Briljant.

De feiten zeggen dat de Ferrari gewoon een auto is die standaard op het podium finished.
De de Qualy snelheid niet helemaal top was neemt niet weg dat de Ferrari dit jaar een standaard podiumklant is gebleken.

En waar zou Alonso hebben gestaan zonder zijn slaaf Massa? Die heeft hem ook een behoorlijk aantal punten kado gegeven in de tweede helft van het seizoen. Kan je van Vettel niet zeggen die heeft alle puntjes op eigen kracht behaald en kon op weinig tot geen steun van Webber verwachten die hem zelfs bij de start in brazilië af blockte om vervolgens de Ferrari trein voor te laten.
Ik vind dat je nu wel heel erg overdrijf...Slaaf Massa? Die "slaaf" die niet eens in de buurt van de punten kwam. Je 'vergeet' dat Alonso het gros van zijn punten in de eerste helft pakt. Juist toen Massa zeer zwak was...


Ja, vervolgens presteerde Massa top...Maar, zonder een goede bodem kun je geen hoge top creëren. Juist omdat Alonso al vroeg veel punten verzamelde, kon hij het zolang volhouden.


Dus slaaf Massa is sterk overdreven, IMHO....

Jehoentelaar

Webber stond het hele seizoen gezien dichter bij Vettel dan Massa bij Alonso. Als er iemand meer punten afgesnoept heeft van de concurrent is het wel Webber. Al is ook zijn aantal vrij gering denk ik...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 27 november 2012 - 16:58:49
Citaat van: Sabai op 27 november 2012 - 16:41:25
Citaat van: Figge op 26 november 2012 - 23:13:47
Citaat van: Edwin90 op 26 november 2012 - 23:10:16
Alonso, bijna kampioen in een p4/5/6 wagen. Briljant.

De feiten zeggen dat de Ferrari gewoon een auto is die standaard op het podium finished.
De de Qualy snelheid niet helemaal top was neemt niet weg dat de Ferrari dit jaar een standaard podiumklant is gebleken.

En waar zou Alonso hebben gestaan zonder zijn slaaf Massa? Die heeft hem ook een behoorlijk aantal punten kado gegeven in de tweede helft van het seizoen. Kan je van Vettel niet zeggen die heeft alle puntjes op eigen kracht behaald en kon op weinig tot geen steun van Webber verwachten die hem zelfs bij de start in brazilië af blockte om vervolgens de Ferrari trein voor te laten.
Ik vind dat je nu wel heel erg overdrijf...Slaaf Massa? Die "slaaf" die niet eens in de buurt van de punten kwam. Je 'vergeet' dat Alonso het gros van zijn punten in de eerste helft pakt. Juist toen Massa zeer zwak was...


Ja, vervolgens presteerde Massa top...Maar, zonder een goede bodem kun je geen hoge top creëren. Juist omdat Alonso al vroeg veel punten verzamelde, kon hij het zolang volhouden.


Dus slaaf Massa is sterk overdreven, IMHO....

Als ik eens tijd heb zal ik er eens induiken maar over het hele seizoen genomen heeft hij zeker een stuk of 10 tot 15  punten van massa  gehad in brazilie waren het er in elk geval al twee. En Massa is wel zijn slaaf want zie jij Alonso ooit hetzelfde doen voor Massa als dit zou voorkomen dat Massa er beter voorstaat dan hem in het wk. ( wat we nooit zullen zien gebeuren overigens) Ik denk het niet Alonso zou zichzelf nooit verlagen tot dat niveau.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2012 - 17:15:59
Webber stond het hele seizoen gezien dichter bij Vettel dan Massa bij Alonso. Als er iemand meer punten afgesnoept heeft van de concurrent is het wel Webber. Al is ook zijn aantal vrij gering denk ik...
Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen.

Jehoentelaar

Omdat hij dat niet hoeft als kopman. Ferrari heeft een duidelijke hiërarchie aangebracht die goed blijkt te werken.

Laat ik het eens andersom stellen. Zou Vettel zich "verlagen" tot het niveau van 'de tweede man' als Webber opeens het licht ziet en iedereen zoekrijdt? We hebben in het verleden gezien dat Vettel nogal overstuur kan reageren als het niet helemaal loop zoals hij het zou willen.

SanderD

Citaat van: Sabai op 27 november 2012 - 16:41:25
Citaat van: Figge op 26 november 2012 - 23:13:47
Citaat van: Edwin90 op 26 november 2012 - 23:10:16
Alonso, bijna kampioen in een p4/5/6 wagen. Briljant.

De feiten zeggen dat de Ferrari gewoon een auto is die standaard op het podium finished.
De de Qualy snelheid niet helemaal top was neemt niet weg dat de Ferrari dit jaar een standaard podiumklant is gebleken.

En waar zou Alonso hebben gestaan zonder zijn slaaf Massa? Die heeft hem ook een behoorlijk aantal punten kado gegeven in de tweede helft van het seizoen. Kan je van Vettel niet zeggen die heeft alle puntjes op eigen kracht behaald en kon op weinig tot geen steun van Webber verwachten die hem zelfs bij de start in brazilië af blockte om vervolgens de Ferrari trein voor te laten.

Je hebt zeker eventjes de andere kant opgekeken toen Schumi Vettel voorbij liet?