Deed Ferrari het juiste?

Gestart door Franky R., 19 november 2012 - 15:03:09

« vorige - volgende »

Deed Ferrari er goed aan, om Massa vijf plaatsen te laten inleveren?

Ja, Alonso moet koste wat kost een kans op het WK behouden.
15 (55.6%)
Nee, het is onsportief voor Massa.
0 (0%)
Nee, Alonso zou zijn startpositie zelf moeten managen.
1 (3.7%)
Onsportief, maar niet verboden. Dus het mag...
9 (33.3%)
Anders,...
2 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 23

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:45:38
Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:44:00
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:32:40

Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Hallo?
Voorvleugel van Webber naar Vettel? Ik dacht de Britse GP 2010? "Not bad for a number two driver"?
???

Dat is iets anders dan de hele startgrid naar je hand zetten vind ik persoonlijk.
Elk team is tot zoiets in staat. Red Bull heeft zoals al is aangegeven vaak zat lopen harken met teamorders en dergelijke, en daarin is de actie van Ferrari niet of nauwelijks anders. Bij fans van Red Bull is alles toegestaan om het heilige jochie met fluwelen handschoentjes naar de titel te brengen, maar oh wee als een ander team eens een trucje uithaalt. ???

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:45:38
Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:44:00
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:32:40

Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Hallo?
Voorvleugel van Webber naar Vettel? Ik dacht de Britse GP 2010? "Not bad for a number two driver"?
???

Dat is iets anders dan de hele startgrid naar je hand zetten vind ik persoonlijk.
Klopt, maar door de actie zijn er ook mensen geweest die ervan profiteerden. Die hadden Alonso ook een tik kunnen verkopen. Snel geschakeld van Ferrari, maar ze hebben ook de nodige risico's genomen.


En ach, de FIA kennende zullen ze dit op korte termijn wel dichttimmeren. Of niet, omdat het min of meer in het verlengde zit van een teamorder.



Sabai

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:54:16
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:45:38
Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:44:00
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:32:40

Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Hallo?
Voorvleugel van Webber naar Vettel? Ik dacht de Britse GP 2010? "Not bad for a number two driver"?
???

Dat is iets anders dan de hele startgrid naar je hand zetten vind ik persoonlijk.
Klopt, maar door de actie zijn er ook mensen geweest die ervan profiteerden. Die hadden Alonso ook een tik kunnen verkopen. Snel geschakeld van Ferrari, maar ze hebben ook de nodige risico's genomen.


En ach, de FIA kennende zullen ze dit op korte termijn wel dichttimmeren. Of niet, omdat het min of meer in het verlengde zit van een teamorder.


Ik hoop het ik zie dit liever bij geen een team gebeuren zelfs niet bij RBR .

Fabian

Ik heb op JA gestemd. Ferrari heeft geen regels overtreden dus niks mis mee. Alonso kon nog voor het kampioenschap gaan en kan dat nu nog. Dan mogen ze er wat mij betreft alles aan doen(binnen de regels) om ervoor te zorgen dat Alonso zijn titelkansen levend houdt. Niets mis mee wat mij betreft. Slimmigheidje van Ferrari.

0634

Goeie en logische actie. Niks mis mee.

Jet-Sen

#20
"Ja" ze hebben gedaan en wat kon en is niets mis mee.

Slimme zet.

Vorige GP heeft redbull ook een extra zetje gedaan.

Sanctie voor vettel zijn DSQ was starten achteraan de Grid .....En in principe is dit met de afstelling van de kwalificatie.

Door echter de wagen uit het gesloten park te halen om "controle te doen en zoeken oorzaak" hebben ze de wagen een volledig andere configuratie kunnen geven.(wat volgens mij eerder de bedoeling was van hem uit het gesloten park te halen)

Hadden ze bij Ferrari alonso laten staan op de vuile kant hadden de uitslag waarschijnlijk anders geweest .Correct.....

Hadden ze vorige GP vettel laten starten achteraan de Grid met de afstelling van de kwalificatie had de uitslag ook anders geweest.

simpel ....ieder team mag strijden met de wapens die ze hebben .......binnen de regels....al zoekt het ene team de kantjes iets meer op dan het andere :)  :)  :)

Figge

Ik vind dat Alonso zijn eigen startplaats moet managen. Ik vind het best stuitend dat men het zo'n goede actie vindt van Ferrari.
In mijn beleving is het belachelijk zelfs, want naast Massa beinvloeden ze ook de startplekken van anderen buiten hun team. Tuurlijk... Slim, want het is niet verboden, maar het zou mij triggeren de regels op dit onderwerp aan te passen. Net als het niet kwalificeren in Q3 bijvoorbeeld. Maar goed ik werk niet voor de FIA.


0634

Welkom Jet-Sen.

En ik ben het met je eens!

Fabian

Welkom op het forum Jet-Sen. Kan me helemaal vinden in je beredenering.

Victor Monza 2008

Er zullen steeds hiaten in de reglementering zijn, het siert in deze Domenicali dat hij dat ook ruiterlijk toegaf van deze tekortkoming in het reglement gebruik gemaakt te hebben. De vergelijking tussen Alonso in Austin en Vettel in Dubai loopt wel mank. In Austin werd Massa opgeofferd om Alonso een betere startpositie te geven, Vettel startte in Dubai uit een verloren positie ( P7 zou een huzarenstuk geweest zijn ) en werd ook derde, weliswaar geholpen door de omstandigheden.
Wat me wel ergert is het discours van Alonso, bij Mac Laren was het ook altijd wat en in 2010 was Petrov de gebeten hond, nu racet hij weer tegen A. N.. Mocht Enzo nog leven, had hij al lang andere oorden moeten opzoeken, beweren dat zijn Ferrari niet competitief is.

Fabian

Welkom op het forum Victor Monza!

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 19 november 2012 - 22:34:34
Er zullen steeds hiaten in de reglementering zijn, het siert in deze Domenicali dat hij dat ook ruiterlijk toegaf van deze tekortkoming in het reglement gebruik gemaakt te hebben. De vergelijking tussen Alonso in Austin en Vettel in Dubai loopt wel mank. In Austin werd Massa opgeofferd om Alonso een betere startpositie te geven, Vettel startte in Dubai uit een verloren positie ( P7 zou een huzarenstuk geweest zijn ) en werd ook derde, weliswaar geholpen door de omstandigheden.
Wat me wel ergert is het discours van Alonso, bij Mac Laren was het ook altijd wat en in 2010 was Petrov de gebeten hond, nu racet hij weer tegen A. N.. Mocht Enzo nog leven, had hij al lang andere oorden moeten opzoeken, beweren dat zijn Ferrari niet competitief is.
Lijkt mij sterk. Enzo zou hebben gevloekt en getierd, omdat de Ferrari ook daadwerkelijk niet competitief is.

En welkom! :)

Jet-Sen

Citaat van: Jeroen op 19 november 2012 - 22:48:15
Citaat van: Victor Monza 2008 op 19 november 2012 - 22:34:34
Er zullen steeds hiaten in de reglementering zijn, het siert in deze Domenicali dat hij dat ook ruiterlijk toegaf van deze tekortkoming in het reglement gebruik gemaakt te hebben. De vergelijking tussen Alonso in Austin en Vettel in Dubai loopt wel mank. In Austin werd Massa opgeofferd om Alonso een betere startpositie te geven, Vettel startte in Dubai uit een verloren positie ( P7 zou een huzarenstuk geweest zijn ) en werd ook derde, weliswaar geholpen door de omstandigheden.
Wat me wel ergert is het discours van Alonso, bij Mac Laren was het ook altijd wat en in 2010 was Petrov de gebeten hond, nu racet hij weer tegen A. N.. Mocht Enzo nog leven, had hij al lang andere oorden moeten opzoeken, beweren dat zijn Ferrari niet competitief is.
Lijkt mij sterk. Enzo zou hebben gevloekt en getierd, omdat de Ferrari ook daadwerkelijk niet competitief is.

En welkom! :)

Wat Ik Alonso dit Jaar heb zien doen met de Ferrari zie ik er Graag velen na doen.
Liefst had ik de Ferrari ook wat sneller gezien ....Maar in het begin van het seizoen hebben
we genoeg gezien hoe Vettel Reageert op een minder competitieve wagen .

Geef Vettel 2jaar een mindere wagen bij RB en hij vertrekt zoals Hamilton bij McLaren op zoek naar succes.

Alonso strijd voor succes .... en ditmaal strijd hij weer tegen de geniale A.N.

robbert

Citaat van: Jet-Sen op 19 november 2012 - 23:06:47
Citaat van: Jeroen op 19 november 2012 - 22:48:15
Citaat van: Victor Monza 2008 op 19 november 2012 - 22:34:34
Er zullen steeds hiaten in de reglementering zijn, het siert in deze Domenicali dat hij dat ook ruiterlijk toegaf van deze tekortkoming in het reglement gebruik gemaakt te hebben. De vergelijking tussen Alonso in Austin en Vettel in Dubai loopt wel mank. In Austin werd Massa opgeofferd om Alonso een betere startpositie te geven, Vettel startte in Dubai uit een verloren positie ( P7 zou een huzarenstuk geweest zijn ) en werd ook derde, weliswaar geholpen door de omstandigheden.
Wat me wel ergert is het discours van Alonso, bij Mac Laren was het ook altijd wat en in 2010 was Petrov de gebeten hond, nu racet hij weer tegen A. N.. Mocht Enzo nog leven, had hij al lang andere oorden moeten opzoeken, beweren dat zijn Ferrari niet competitief is.
Lijkt mij sterk. Enzo zou hebben gevloekt en getierd, omdat de Ferrari ook daadwerkelijk niet competitief is.

En welkom! :)

Wat Ik Alonso dit Jaar heb zien doen met de Ferrari zie ik er Graag velen na doen.
Liefst had ik de Ferrari ook wat sneller gezien ....Maar in het begin van het seizoen hebben
we genoeg gezien hoe Vettel Reageert op een minder competitieve wagen .

Geef Vettel 2jaar een mindere wagen bij RB en hij vertrekt zoals Hamilton bij McLaren op zoek naar succes.

Alonso strijd voor succes .... en ditmaal strijd hij weer tegen de geniale A.N.

ja maar hij is toen ook vertrokken bij renault omdat hij daar geen succes had

Franky R.

Citaat van: robbert op 19 november 2012 - 23:10:12

ja maar hij is toen ook vertrokken bij renault omdat hij daar geen succes had
Dat klopt volgens mij niet. Alonso baarde destijds opzien, door al heel vroeg te tekenen bij McLaren...Het kon toen alle kanten op bij Renault qua prestatie's...