Absurde column van Luuk Koelman

Gestart door Fabian, 08 november 2012 - 16:09:38

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Ik had wel graag gehad dat mij comment omtrent dit was blijven staan.  >:(

Daarom...

CitaatIk heb totaal geen idee wie Koelman of Orban-De haas zijn, ik heb begrepen dat die Koleman in naam van heeft geschreven. Het verhaal van Tim Ribberink ken ik wel en is ook hier uitvoerig besproken in verschillende duidingsprogramma's.

Of dit een poging is grappig te zijn betwijfel ik, ik denk eerder dat het de bedoeling is bepaalde meningen aan te klagen en hoe die via de media verkondigde meningen anderen beïnvloeden en tot dit (pest)gedrag kan leiden. Voor sommigen een brug te ver, maar het doel heiligt misschien wel de middelen. Ik ken natuurlijk evrder niet de achtergrond of enige reactie van de columnist van dienst.

;) :D

Enzo

Citaat van: M@rc op 09 november 2012 - 16:04:28
Ik had wel graag gehad dat mij comment omtrent dit was blijven staan.  >:(

Daarom...

CitaatIk heb totaal geen idee wie Koelman of Orban-De haas zijn, ik heb begrepen dat die Koleman in naam van heeft geschreven. Het verhaal van Tim Ribberink ken ik wel en is ook hier uitvoerig besproken in verschillende duidingsprogramma's.

Of dit een poging is grappig te zijn betwijfel ik, ik denk eerder dat het de bedoeling is bepaalde meningen aan te klagen en hoe die via de media verkondigde meningen anderen beïnvloeden en tot dit (pest)gedrag kan leiden. Voor sommigen een brug te ver, maar het doel heiligt misschien wel de middelen. Ik ken natuurlijk evrder niet de achtergrond of enige reactie van de columnist van dienst.

;) :D

Ow sorry Marc, dat was mijn fout.
Voor de rest van je bijdrage heb ik een nieuw topic geopend, http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12276.0.html

Franky R.

Ik ken die hele Luuk Koelman niet, maar dit riekt naar een staaltje 'lijkenpikkerij'...IMHO... >:(

Jozef

Zijn bedoeling is helemaal niet om respectloos te zijn ten aanzien van Ribberink, hij wil juist de standpunten van sommige radicale katholieken aanklagen. Het punt van de column is: "nu zijn ze wel stil, die christenen, maar eigenlijk zijn ze ook voortdurend bezig met het pesten van homo's en hebben ze onrechtstreeks dus mee schuld aan de zelfmoord van Ribberink". Ik ben het eens met dit punt dat Koelman probeert te maken.

Los daarvan is de manier waarop natuurlijk compleet tactloos en daarom, aangezien het over de plotse dood van een veel te jong iemand gaat, vind ik de column ook wel verwerpelijk.

Jozef

Citaat van: Folkert op 08 november 2012 - 22:02:12
Schandalig. Lees net pas wat hij geschreven had. Keek vanavond nog op rtlboulevard en daar kreeg ik het idee dat iedereen hem verkeerd begreep. En dat hij Mariska een loer wilde draaien, maar nu ik het artikel lees denk ik echt: WTH. Die man moet echt worden vast gezet en de spreekwoordelijke mond worden gesnoerd.

Conclusie: gewoon niet naar RTL Boulevard kijken. ;)

Folkert

Citaat van: Jozef op 09 november 2012 - 20:17:39
Citaat van: Folkert op 08 november 2012 - 22:02:12
Schandalig. Lees net pas wat hij geschreven had. Keek vanavond nog op rtlboulevard en daar kreeg ik het idee dat iedereen hem verkeerd begreep. En dat hij Mariska een loer wilde draaien, maar nu ik het artikel lees denk ik echt: WTH. Die man moet echt worden vast gezet en de spreekwoordelijke mond worden gesnoerd.

Conclusie: gewoon niet naar RTL Boulevard kijken. ;)
hahah, maar het is zo leuk. Al dat roddelen en semi belangrijke dingen ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Begrijp me niet verkeerd, die collumn is vreselijk misplaatst, verkeerd getimed en vooral verkeerd verwoord. En dit valt natuurlijk niet goed te praten.

Maar Dhr. Koelman verwoord waarschijnlijk niet zo zeer zijn eigen mening. Maar probeert op deze manier uit te leggen hoe de denkwereld van bepaalde mensen/geloven op het exacte hetzelfde neerkomt.

Nogmaals, deze collumn is niet al te handig geplaatst en verwoord. Maar ik denk dat heel veel mensen de gedachte erachter even voorbijschieten. Hoe slecht getimed deze ook is.

Zelfmoord blijft natuurlijk een verschrikkelijk iets en natuurlijk helemaal als het door iets stompzinnigs komt als pesten. Zelfmoord is natuurlijk een moeilijk onderwerk. Aan de ene kant moet iedereen natuurlijk het recht hebben om te stoppen met dit leven wanneer hij of zij dit zelf wil. Maar het leed dat daarbij aan de andere kant familieleden en betrokkenen (treinmachinisten of de vinders van het lichaam) aangedaan wordt is misschien nog wel net zo vreselijk als de zelfmoord zelf.

Fabian

Zijn column heeft voor veel commotie gezorgd. Misschien was dat wel zijn plan? Misschien wilde ie mensen wel aan het denken zetten? Dat maakt de column niet minder absurd, verkeerd getimed en misplaatst, maar goed.