Absurde column van Luuk Koelman

Gestart door Fabian, 08 november 2012 - 16:09:38

« vorige - volgende »

Fabian

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over de volgende column van Luuk Koelman. Hij schreef een column in de Metro over de zelfmoord van Tim Ribberink. Het verhaal van Ribberink zal jullie hopelijk toch niet ontgaan zijn, maar Koelman had er het volgende over te melden. Persoonlijk vindt ik het een ronduit schandalige column. Metro heeft de column verwijderd na aandringen van de familie. Als je de link aanklikt kun je de column nog lezen.

http://glamora.ma/archives/images/columnluukkoelman.html

Het verhaal omtrent Tim Ribberink gemist: http://nos.nl/op3/artikel/436968-tim-ribberink-pleegt-zelfmoord-na-pesten.html

Kootje

#1
Geen idee wie die Tim Ribberink was, dus ik weet ook niet of die column ergens op slaat of niet.

Duidelijk is wel dat Dhr. (mag ik hem nog zo noemen?) L. Koelman hier 'n poging tot humor ondeneemt die imo de vrijheid van het vrije woord ver overschrijdt. Nee .... ik kan deze column niet waarderen, vindt 'm ronduit schofterig zelfs. Maar wat ik verachtelijker vind, is dat de Metro hem in eerste instantie het platform bied om dit soort klasseloze en voor de nabestaande uiterst kwetsbare non-humor de wereld in te helpen. >:(

Fabian

Tim Ribberink werd jarenlang gepest, uitgemaakt voor homo en loser. Het werd zo erg dat hij vorige week zelfmoord pleegde. Hier kun je het nalezen: http://nos.nl/op3/artikel/436968-tim-ribberink-pleegt-zelfmoord-na-pesten.html

Kootje

#3
Hmmm .... oke.  ::)
Zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind, want ik heb geen enkel respect voor zelmoordenaars.
Dat neemt echter niet weg dat je dan maar het recht hebt de nabestaanden te kwetsen met dit soort zinloze columns.  :-\


Sabai

#4
Dit gaat alle beschaafdheid te boven vind ik . Wat een idioot die luuk.

0634

#5
Citaat van: Kootje op 08 november 2012 - 16:51:30
Hmmm .... oke.  ::)
Zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind, want ik heb geen enkel respect voor zelmoordenaars.
Dat neemt echter niet weg dat je dan maar het recht hebt de nabestaanden te kwetsen met dit soort zinloze columns.  :-\

Met die zin één na laatste zin kwets jij ook mensen. Je weet niet waar je het over hebt en zou zo'n mening niet zomaar moeten uiten.

0634

Citaat van: Fabian op 08 november 2012 - 16:09:38
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over de volgende column van Luuk Koelman. Hij schreef een column in de Metro over de zelfmoord van Tim Ribberink. Het verhaal van Ribberink zal jullie hopelijk toch niet ontgaan zijn, maar Koelman had er het volgende over te melden. Persoonlijk vindt ik het een ronduit schandalige column. Metro heeft de column verwijderd na aandringen van de familie. Als je de link aanklikt kun je de column nog lezen.

http://glamora.ma/archives/images/columnluukkoelman.html

Het verhaal omtrent Tim Ribberink gemist: http://nos.nl/op3/artikel/436968-tim-ribberink-pleegt-zelfmoord-na-pesten.html

Schandalig, die Koelman. Hoop dat hij nooit meer ergens een column mag schrijven.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 08 november 2012 - 18:31:58
Schandalig, die Koelman. Hoop dat hij nooit meer ergens een column mag schrijven.
Dat hoop ik ook. Het kwalijkste vind ik nog wel dat hij iemand anders de uitspraken laat doen, terwijl dit allemaal zijn eigen woorden zijn.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 november 2012 - 18:30:17
Citaat van: Kootje op 08 november 2012 - 16:51:30
Hmmm .... oke.  ::)
Zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind, want ik heb geen enkel respect voor zelmoordenaars.
Dat neemt echter niet weg dat je dan maar het recht hebt de nabestaanden te kwetsen met dit soort zinloze columns.  :-\

Met die zin één na laatste zin kwets jij ook mensen. Mij bijvoorbeeld. Je weet niet waar je het over hebt en zou zo'n mening niet zomaar moeten uiten.

Ik weet niet waar ik het over heb !?
Sorry hoor, maar mijn moeder pleegde zelfmoord toen ik 9 was.
Ik weet dus al te goed waar ik het over heb.

0634

Want ze zijn allemaal hetzelfde? Sorry, maar dan snap je er geen snars van.

En ja, ik heb er ook mee te maken gehad van heel dichtbij.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 november 2012 - 18:44:38
Want ze zijn allemaal hetzelfde? Sorry, maar dan snap je er geen snars van.

Zeg ik niet.
Maar wat ook de beweegreden is, vind ik het 'n laffe manier van je problemen, pijnen od te ontvluchten.
En als je dan ook nog het verdriet meeneemt die je je geliefden daarmee aandoet, verlies je bij mij alle respect.


CitaatEn ja, ik heb er ook mee te maken gehad van heel dichtbij.

Spijtig voor je, en dat meen ik oprecht.
Maar ja ..... ik beweer dan ook niet dat jij niet weet waar je over lult hé. ;)


Fabian

Citaat van: Kootje op 08 november 2012 - 20:11:24
Zeg ik niet.
Maar wat ook de beweegreden is, vind ik het 'n laffe manier van je problemen, pijnen od te ontvluchten.
En als je dan ook nog het verdriet meeneemt die je je geliefden daarmee aandoet, verlies je bij mij alle respect.
Ik begrijp je punt Kootje, maar ik ga het eens iets anders bekijken. Hoe erg en langdurend moeten die pesterijen zijn geweest dat iemand tot zo'n beslissing komt. Het moet wel zo erg zijn geweest dat hij geen andere uitweg meer zag. Nogmaals ik begrijp je punt, maar ik vraag me af hoe erg het wel moet zijn geweest...

0634

Citaat van: Kootje op 08 november 2012 - 20:11:24
Citaat van: Jeroen op 08 november 2012 - 18:44:38
Want ze zijn allemaal hetzelfde? Sorry, maar dan snap je er geen snars van.

Zeg ik niet.
Maar wat ook de beweegreden is, vind ik het 'n laffe manier van je problemen, pijnen od te ontvluchten.
En als je dan ook nog het verdriet meeneemt die je je geliefden daarmee aandoet, verlies je bij mij alle respect.


CitaatEn ja, ik heb er ook mee te maken gehad van heel dichtbij.

Spijtig voor je, en dat meen ik oprecht.
Maar ja ..... ik beweer dan ook niet dat jij niet weet waar je over lult hé. ;)

Je scheert alle zelfdoders over één kam, dat kan je bij nooit doen.

Anyway, laat maar. Ik heb niet zo'n zin in deze discussie. Ik ga weer over F1 praten.

Folkert

Schandalig. Lees net pas wat hij geschreven had. Keek vanavond nog op rtlboulevard en daar kreeg ik het idee dat iedereen hem verkeerd begreep. En dat hij Mariska een loer wilde draaien, maar nu ik het artikel lees denk ik echt: WTH. Die man moet echt worden vast gezet en de spreekwoordelijke mond worden gesnoerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Luuk Koelman is een respectloze dwaas. (punt)