Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: Jeroen op 25 november 2012 - 10:09:10
Hij was geen wereldkampioen toen hij kwam hoor ;).

Hij kwam omdat Bernie hem vanwege zijn achternaam graag wilde hebben en met Williams een deal maakte.

Heeft Bernie destijds als een soort interim manger voor Villeneuve gespeeld?

0634

#61
Nee. Dat niet, dat is hij volgens mij alleen van Jochen Rindt en Lewis-Evans geweest.

Figge

Citaat van: Jeroen op 25 november 2012 - 11:10:51
Nee. Dat niet, dat is hij volgens mij alleen van Jochen Rindt en Lewis-Evans geweest.

OK...
Misschien was het omdat F1 even zonder helden zat op dat moment.
Schumacher was alleenheerser na het tragische noodlot van Senna.
Mansell, Prost en Piquet waren met pensioen.
Met Hill en Villeneuve waren er natuurlijk 2 mooie namen voor op de affiches.
Ik denk wel dat de tijden zijn veranderd op dat gebied.

Kootje

Bernie heeft toch al eens eerder 'n tewam of coureur in de F1 gehouden door wat prive kapitaal te injecteren?
Staat me iig wel vaag iets van bij.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 november 2012 - 13:32:29
Bernie heeft toch al eens eerder 'n tewam of coureur in de F1 gehouden door wat prive kapitaal te injecteren?
Staat me iig wel vaag iets van bij.
Ja, dat was Minardi in 2006 of zo...Maar Bernie stak naderhand geen geld in het team, doch opende hij deuren voor Stoddart.
En ook Frank Williams heeft in een grijs verleden geld van Bernie gekregen.


Qua coureur zou ik het niet weten...

Kootje

Weet 't ook niet zeker hoor, maar staat me iets van bij. :-\

Fabian

Wordt lastig voor Giedo. Dat Petrov vandaag P10 binnenhaalt in het constucteurskampioenschap kan de zaken veranderen. Petrov haalt miljoenen binnen en kan daarmee zijn stoeltje veilig stellen. Zal wel weer net niet worden voor Giedo.

Wings


Franky R.

Citaat van: Fabian op 25 november 2012 - 20:24:16
Wordt lastig voor Giedo. Dat Petrov vandaag P10 binnenhaalt in het constucteurskampioenschap kan de zaken veranderen. Petrov haalt miljoenen binnen en kan daarmee zijn stoeltje veilig stellen. Zal wel weer net niet worden voor Giedo.
Ga er maar vanuit dat of Petrov of Heikki naast Pic zit...Maar na vandaag heeft Caterham het extra moeilijk, want Petrov zorgt voor miljoenen extra cash, maar is minder een allrounder dan Heikki!

Fabian

Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 20:27:36
Had Giedo dan kans?
Zeker weten. Petrov had moeite met zijn sponsoring. Kovalainen heeft een duur contract. Mocht Caterham die miljoenen zijn misgelopen dan was Giedo zeker weten een optie.

Kootje

Ik zie niet in waarom dat nu zou veranderen.
Ja .... die miljoenen voor P10 zijn mooi meegenomen, maar het zijn geen miljoenen die Petrov of Heikki op tafel leggen hé?
Daarbij is het bedrag ook weer niet zo schokkend hoog dat 'n in financieel zwaar weer verkerend team prompt in mooi weer terecht komt.
Ik denk dan ook dat de miljoenen van Giedo nog steeds 'n welkome aanvulling zijn op het budget voor 2013.
En aangezien noch Petrov, noch Heikki over miljoenen sponsorgeld beschikken. ::)

gloudiesaurus

16 miljoen heeft Petrov vandaag binnen gefietst voor het team, veranderd de situatie wel denk ik. Denk dat Kovalainnen bijv. nu veel betere papieren heeft.

De aandacht in Rusland gaat nu uit naar de olympische spelen en het WK voetbal die daar naar toe komen, minder op de F1 en Petrov. Ecclestone wilde graag een Russiche GP, de vraag is of deze uberhaupt wel doorgaat in Socchi. Maar in Rusland weet je het nooit natuurlijk, een oligarch en Petrov rijdt weer op F1.

Het word moeilijk genoeg voor Giedo denk ik, zeker als een Senna met 12 miljoen sponsorgeld bij Caterham op de deur gaat bonzen. Al zal zijn interesse eerder uitgaan naar Force India denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Senna heeft naar 't schijnt overal al op de deur lopen bonzen, maar niemand deed open.
Zijn zak geld heeft dus iig geen nadelige gevolgen voor Giedo. ::)

Breaktest

Als man zonder plan B zou ik maar eens gauw plan C ontwikkelen.

Franky R.