Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik vind de afstand van Caterham tot de Toro Rosso nog groot... en Marussia komt iig. dichterbij. Ze staan zelfs boven Caterham in het kampioenschap (al is dat ook geluk). Maar de Marussia's waren afgelopen weekend bijv. sneller dan Petrov!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 10 november 2012 - 21:25:34
Ik vind de afstand van Caterham tot de Toro Rosso nog groot... en Marussia komt iig. dichterbij. Ze staan zelfs boven Caterham in het kampioenschap (al is dat ook geluk). Maar de Marussia's waren afgelopen weekend bijv. sneller dan Petrov!
De afstand tussen Caterham en Toro Rosso is inderdaad nog te groot. De Marussia's gaan lekker en maken een betere ontwikkeling door als Caterham. Ben benieuwd of die ontwikkeling zich volgend seizoen doorzet en hoe ver Marussia dan is.

gloudiesaurus

Lekker gereden vandaag Giedo, knap hoor in de eerste sneller in Brazilië dan Petrov. Dat heet je visitekaartje afgeven!

Jammer alleen dat Caterham Pic al heeft aangekondigd, dat zal meer druk het 2e stoeltje bij Caterham zetten. Zeker als bijv. Senna ook bij Williams aan de kant word gezet...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Goed gedaan van Giedo. Nu hopen dat het contract er eindelijk eens komt. Hij verdient minstens 1 F1 seizoen. Pic is er binnen, dus het kan zomaar dat Giedo ook instroomt. Als Bruno naar Caterham komt heeft die gozer echt een hele vreemde carierre... Alleen al daarom kan het niet zo zijn dat hij t plekkie van Giedo inneemt.

gloudiesaurus

Caterham heeft het geld nodig, of Kovalainnen moet dit weekend stunten en extra prijzengeld binnen harken?

Als Senna wat meer betaald van Vd Garde dan zal de keus voor Caterham op de Braziliaan vallen. Hoop alleen voor Vd Garde dat hij een deal krijgt en niet te lang moet wachten...

Hoor trouwens wel geluiden dat Caterham volgend jaar met de 2012 - bolide gaat starten, dat zou geen mooi nieuws zijn voor Giedo...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Als Caterham voor Senna kiest, dan maken ze ze IMHO ongeloofwaardig. Waarom zou een toekomstige GP3-/F3-/FR3.5/GP2-rijder dan met hen samenwerken?


Als een jonge rijder investeer je tijd en moeite om er uiteindelijk een racezitje uit te slepen. Als een team dan je opzij schuift en 'gewoon' voor het grootste zak geld gaat, terwijl je eigenlijk weinig fout hebt gedaan...dan heeft bijv. GvdG zijn tijd verspilt met Caterham en had hij nog beter bij HRT kunnen tekenen.


Dit alles zou niet nodig zijn indien de FIA de vrijdagtester nog in leven had gehouden. Dan zou je bijvoorbeeld Frijns een duidelijk omschreven job kunnen aanbieden.


Kijk maar naar Doornbos, die het toch niet verkeerd deed als vrijdagtester?

Jehoentelaar

Ik las in de krant dat Ecclestone de druk opvoert om Petrov binnenboord te houden met het oog op de Russische Grand Prix in 2014.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 24 november 2012 - 12:01:32
Ik las in de krant dat Ecclestone de druk opvoert om Petrov binnenboord te houden met het oog op de Russische Grand Prix in 2014.
Dan zal ie zelf zijn portemonnee moeten trekken denk ik. Maar dat zal voor Bernie geen probleem zijn.

Jehoentelaar

Dat stond er bij inderdaad, zij het met andere bewoordingen. Maar een Russische coureur trekt wel meer mensen dan geen Russische coureur. In de FR3.5 werd een klein leger aan Russische coureurs opgetrommeld om de (toen afgebouwde) tribunes te vullen.

Kootje

Als er persé 'n Rus op de grid moet staan om de Russische GP aantrekkelijk te maken, is er op voorhand alweer heel veel mis met dit evenement.

Jehoentelaar

Het is wel de manier om de Russische roebels binnen te halen, en dat is per slot van rekening (ha-ha) het enige waar Bernie naar op zoek is.

Figge

Volgens mij heeft Bernie niet echt heel veel invloed op welke coureur waar rijdt.
Daarvoor is het marketing concept van rijdende reclameborden gewoon te ingewikkeld.
Het is leuk als er in een land iemand een thuisrace rijdt, maar daarvoor krijgt alleen de plaatselijke organisator
misschien wat extra entree inkomsten. En daarvoor zal diegene ook nog eens moeten meedoen om de overwinning.
Ik durf de stelling wel aan dat 9 van de 10 russen niet weten wie Vitaly Petrov is.
Ik denk bijvoorbeeld niet dat er in India extra veel publiek naar de GP komt omdat ergens achteraan ook nog
ene Narian uit India meedoet.
Ik denk namelijk niet dat er in de "nieuwe F1 markt" races worden georganiseerd omdat de bevolking graag naar F1 wil kijken,
maar omdat de overheden van deze landen graag de aandacht van de wereld even vestigen op dat land. Om te laten zien dat
deze landen zich ontwikkelen en dat zij ecomonisch een positie willen hebben om rekening mee te houden. In de paddockclub
worden buiten F1 om natuurlijk interessante businessdeals gemaakt.
Voor de gewone man, die F1 via TV en internet volgt, maakt het natuurlijk niets uit of er in verwegistan of op Spa wordt gereden.
Een race is een race. Een WK een WK.
Om die reden hoop ik dat de managers van Giedo een mooie deal op het juiste moment maken met Caterham.
Dat is belangrijker voor het team, dan één losse GP die voor het eerst over 2 jaar wordt verreden. Bernie kan dus roepen dat het slim is
om Rus te contracteren, maar dat maakt volgens mij geen verschil voor de teams.


0634

Bernie heeft wel invloed hoor. Dat is al jaren zo. Belangrijkste voorbeeld daarvan is de komst van Jacques Villeneuve naar Williams in 96.

Figge

Citaat van: Jeroen op 25 november 2012 - 09:52:16
Bernie heeft wel invloed hoor. Dat is al jaren zo. Belangrijkste voorbeeld daarvan is de komst van Jacques Villeneuve naar Williams in 96.

Jaques Villeneuve is een wereldkampioen. De jongste Indy 500 winnaar en kampioen. Die was meteen snel...
En volgens mij was het niet nodig om een Canadees in de F1 te hebben om de sport in Canada populairder te maken destijds...
Maar goed ik was toen 15 toen speelde, dus ik weet er ook niet zoveel van...

0634

Hij was geen wereldkampioen toen hij kwam hoor ;).

Hij kwam omdat Bernie hem vanwege zijn achternaam graag wilde hebben en met Williams een deal maakte.