Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 april 2015 - 13:41:14
Citaat van: Perton op 25 april 2015 - 00:50:38
Tsja als het management letterlijk zegt: "Ze hebben contact met ons gezocht, maar wij zijn niet geïnteresseerd" dan staat dat ook best lullig naar Manor toe als ze wél geïnteresseerd in dat stoeltje zouden zijn. Da's dan ook de reden dat ik er niet in geloof dat Van der Garde dit jaar voor Manor zal rijden.
een onderhandelingspositie innemen heet dat ;) tenminste, dat zou het kunnen zijn. Verder denk ik dat Manor de komende maanden/jaren nog best eens een goede stap kan maken. Ze rijden nu bv nog met de oude Ferrari motor en een oude auto en zaten vorig jaar met zelfde motor etc best kort op de Sauber (in punten er voor zelfs). Als Giedo er tekent moet ie dat niet iig niet alleen voor dit jaar doen, dan valt er niet veel eer meer aan te behalen denk ik. Maar na zn Sauber ervaringen zal ie toch wel 2x nadenken voor ie weer aan een zogenaamd meerjarig avontuur begint.
Ik denk ook wel dat Manor die stap kan maken, maar ik vraag me af of Van der Garde (inderdaad ook na het Sauber-avontuur) zin heeft in een meerjarig project dat eigenlijk alleen uit heel veel onzekerheden bestaat. Ik denk het niet.

Natuurlijk kan dit inderdaad een onderhandelingspositie zijn om het allemaal wat goedkoper te krijgen en wat meer zekerheden in een contract, daar heb je gelijk in, maar mijn gevoel zegt van niet. Maar goed, zoals je je wellicht herinnert zei mijn gevoel dat Ocon voor Manor ging racen, dus wie boeit het eigenlijk ook wat ik zeg :P

Jehoentelaar


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Een punt maken is op basis van de forumregels geen verplichting bij het posten van een bericht.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 22:23:40
Een punt maken is op basis van de forumregels geen verplichting bij het posten van een bericht.

Ongetwijfeld niet ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Van der Garde is nu bandentester bij Pirelli.

En hij zal binnenkort meedoen aan de DTM-test. Zou leuk zijn, een DTM-stoeltje voor hem.

Formule 1 is een gesloten boek zegt Giedo. Daarom het topic verplaatst naar andere autosport  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Gezien hetgeen er allemaal gebeurt is, is "gesloten comic"  een beter begrip.  ;) ;D

gloudiesaurus

Van der Garde zei zelf mee te gaan doen aan de DTM-test.
Hij staat echter niet op de rookie-lijst. Dus voorlopg geen DTM-test voor hem...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Van der Garde naar de European Le Mans Series. Vanavond om 19.45 uur is hij te gast in het programma Peptalk op Ziggo Sport en zullen ze dit wellicht gaan bespreken. Bron: http://www.ziggosporttotaal.nl/nieuws/106498-van-der-garde-in-24-uur-van-le-mans.html

Van der Garde in 24 uur van Le Mans

Maandag 11 januari 2016, 11:08

Giedo van der Garde zet zijn autosportcarrière voort in het langeafstandracen. De voormalig formule 1-coureur is ingelijfd door het team Jota Sport en zal uitkomen in de Europese Le Mans Series. Hoogtepunt is de 24 uur van Le Mans.


De dertigjarige Van der Garde vormt een raceteam met Simon Dolan en Harry Tincknell en kruipt achter het stuur van een Jota Sport Gibson 015S-Nissan. Hij maakt zijn debuut in deze bolide eind maart tijdens de officiële testraces op circuit Paul Ricard.

'De 24 uur van Le Mans winnen is niet alleen mijn droom, maar ook een doel', meldt Van der Garde, die in 2013 negentien grands prix reed voor Caterham en vorig jaar bij de rechter een stoeltje bij Sauber probeerde af te dwingen. 'Formule 1 was racen op het hoogste niveau, maar winnen was onmogelijk in de Caterham. Bij Jota is er weer alle kans om voor de overwinning te rijden.'

Sphinx

Aha, LMP2 klasse dus. Gibson is idd een prima team, voortzetting van het voormalige Zytek Engineering dat o.a. de F3.5 auto's bouwde, plus de eerste generatie A1GP auto's, die later nog zijn door ontwikkeld als AutoGP wagens.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Niet het Porsche-team waar eerst over gesproken werd  ;)
Maar goed dat hij weer rijdt! Ga vanavond het programma op Ziggo opnemen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

CitaatNiet het Porsche-team waar eerst over gesproken werd

Ik vrees dat dat een poging tot namedropping was: als Lodewijk Varousseau nog steeds zijn manager is tenminste. Die speelde dat altijd via de kranten. Denk dat ze wel met Porsche gesproken hebben, maar dat het bij "dont call us enz." is gebleven. Harry Tincknell, Olivier Pla en Mitch Evans hebben alledrie mooie dingen laten zien in de LMP2, dus Giedo weet wat hem komend jaar te doen staat
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Geen idee of Varrousseau er nog achter zit. Zijn naam komt niet voor in het persbericht van JOTA.
Ik denk wel dat Giedo kan presteren in de LMP2, het talent heeft hij echt wel. Wordt leuk om de 24 uur van Le Mans te volgen zo.

Wel jammer dat hij slechts 1 WEC race rijdt. Maar wie kan dit een opstapje zijn.

Het Porsche-verhaal geloofde ik sowiezo al niet zo. En nu Porsche met 1 auto minder rijdt zag ik het al helemaal niet gebeuren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/manager_van_der_garde_over_sauber/

Langzaam worden er steeds meer details bekend! Ecclestone speelde dus een grote rol daar in Australië...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 02 maart 2016 - 00:41:25
http://www.gppits.net/nieuws/manager_van_der_garde_over_sauber/

Langzaam worden er steeds meer details bekend! Ecclestone speelde dus een grote rol daar in Australië...

En toch... Als Giedo had mogen kiezen tussen een paar miljoen rijker of een seizoen bij Sauber had hij denk ik toch voor het laatste gekozen.