Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Breaktest

Eind goed, al goed voor Giedo. Schoonvader kan lekker zijn centjes op zijn zak houden in plaats van spenderen aan een kansloze missie en Giedo kan op zoek gaan naar een passende carrière a la Tom Coronel en Jeroen Bleekemolen - die als een van de weinige NL coureurs weten wat zij werkelijk waard zijn. Een Nederlander in de F1 is natuurlijk altijd leuk maar persoonlijk heb ik niet meer zo'n behoefte aan een avontuur a la Albers - en ik denk dat we het daar wel tamelijk over eens kunnen zijn dat dit het voorland van Giedo zou zijn geweest.   

0634

Citaat van: Breaktest op 29 december 2012 - 02:36:51
Eind goed, al goed voor Giedo. Schoonvader kan lekker zijn centjes op zijn zak houden in plaats van spenderen aan een kansloze missie en Giedo kan op zoek gaan naar een passende carrière a la Tom Coronel en Jeroen Bleekemolen - die als een van de weinige NL coureurs weten wat zij werkelijk waard zijn. Een Nederlander in de F1 is natuurlijk altijd leuk maar persoonlijk heb ik niet meer zo'n behoefte aan een avontuur a la Albers - en ik denk dat we het daar wel tamelijk over eens kunnen zijn dat dit het voorland van Giedo zou zijn geweest.
Helemaal mee eens. Laat Giedo maar lekker op zoek gaan naar zo'n carriere. Dan kan je hartstikke veel plezier beleven en leuk verdienen. Een jaartje veldvulling in de achterhoede van de F1 lijkt mij een peperdure optie waar voor hem weinig te halen valt en inderdaad: ook ik vind het leuk als er een NLer mee rijdt, maar niet als allerlaatste.

Jehoentelaar

Die mening deel ik. Bleekemolen heeft het geschopt tot fabriekscoureur (?) van Porsche en rijdt vrijwel alle grote races met het merk. Bovendien is zijn carrière er ook een stuk flexibeler door geworden: raceje hier, raceje daar, 24H van Daytona, Gold Coast 600, een verdwaalde VLN-race en af en toe ouderwets gassen op ons eigen Zandvoort. Dan verdien je geen miljoenen per jaar, maar je hebt ook niet een jaar F1-achterhoede op je CV staan (waar mensen je toch op afrekenen, hoe veel langeafstandsraces je ook rijdt).

On a related subject: Lucas di Grassi heeft hard aan de weg getimmerd om zijn carrière een nieuw leven in te blazen, en hij heeft het geschopt tot full-time Audi WEC-coureur. Ook geen vervelend baantje lijkt me.

0634

Precies. Is allemaal niks mis mee, integendeel, dat is geweldig om te doen. Ik snap die hang dan ook nooit zo naar de achterhoede van de F1 waar je je voor veel geld in moet kopen. Wees ook eens realistisch, zie in dat je niet dat unieke talent hebt die je naar de top van de F1 stuwt, en ga gewoon lekker racen zonder al die frustraties van het jaar in jaar uit niet kunnen instappen in de F1 en mocht het een keer lukken, kansloos achteraan rijden en blauwe vlaggen tellen.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/petrov_op_pole_position_bij_caterham/

Voor mij is racen in de Formule 1 wel wat hoor, het is wel DE Formule 1...
Zegt mij veel meer dan al die klasses waar bijv. Bleekemolen in gereden heeft...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

24 Uur van Le Mans (de oudste nog bestaande race ter wereld), 24 Uur van Daytona (de grootste endurancerace van Amerika), 12 Uur van Sebring (een van de klassiekers op GT-gebied), Gold Coast 600 (de grootste race van Australië), kampioen van de Porsche Supercup (na Le Mans het hoogst haalbare in een Porsche), etc etc etc. Dan kan de Formule 1 wel DE Formule 1 zijn, maar zou jij liever een voetnoot in de Formule 1 zijn dan een van 's lands grootste autosportallrounders in de geschiedenis?

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2012 - 14:50:22
http://www.gppits.net/nieuws/petrov_op_pole_position_bij_caterham/

Voor mij is racen in de Formule 1 wel wat hoor, het is wel DE Formule 1...
Zegt mij veel meer dan al die klasses waar bijv. Bleekemolen in gereden heeft...

Sorry Gloudi, maar een paar jaar kansloos achteraan knetteren in de koningsklasse of dat hele lijstje van Jehoentelaar... dan kies ik het lijstje, weet je tenminste dat je een paar keer voor de winst mee doet en niet altijd blij moet zijn met een 21e plaats en snelste kneus.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

F1 is natuurlijk het hoogste van allemaal, dat is duidelijk. Maar er moet perspectief zijn. Je kan je afvragen of dat perspectief voor Giedo er bij Caterham is. Giedo is geen supertalent en de Caterham is geen superwagen. Het enige dat hij zou kunnen bereiken is rijden ala Petrov. Een paar jaartjes bij B-teams jezelf in de F1 houden voor veel geld en redelijke prestaties en meer niet. Dan ben je in mijn ogen niet meer dan veldvulling en kan je beter overwegen om het eens in een iets lagere klasse te proberen waar je wél perspectief hebt en waar jezelf op basis van je kwaliteiten ook thuis hoort.

maartenf1

Ik geloof ook niet meer in Giedo´s kansen.
Hoogstwaarschijnlijk gaat Caterham voor de zekerheid van Petrov, met een flinke portie Russische Roebels.

Ik denk dat de naam vd Garde definitief uit het F1-circus verdwijnt, misschien toch maar een andere tak van sport proberen?

Jammer maar helaas Giedo

gloudiesaurus

Ik zou NU toch kiezen voor de Formule 1..
Niet dat dat lijstje niet mooi is hoor.
Maar Le Mans, Daytona, Sebring, Gold Coast, etc... dat kan allemaal later nog. De Formule 1 is nu of nooit.

En als je eenmaal Ex- Formule 1 coureur bent dan ben ben je ook aantrekkelijker voor dat soort races...

Stel dat Caterham een redelijke auto bouwt dan zou je zomaar af en toe een puntje kunnen pakken...
Maar ik ben er ook bang voor, maar je weet het nooit als het om geld gaat... het blijft Formule 1 ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Denk dat de kansen van Giedo toch wel verkeken zijn. Dat resultaat van Petrov in Brazil heeft hem toch wel wat gebracht...

0634

Het heeft het team ook vooral heel veel gebracht.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 09:39:06
Het heeft het team ook vooral heel veel gebracht.
Veel centjes....

Kootje

Citaat van: Fabian op 30 december 2012 - 13:43:56
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 09:39:06
Het heeft het team ook vooral heel veel gebracht.
Veel centjes....

Ja, dat zeker. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de reden is dat hij zou mogen blijven. Het is nu eenmaal niet zo dat zijn algehele prestaties top waren, en het lijkt me echt sterk dat ze hem vanwege één goed resultaat aanhouden. Ik denk echt dat Bernie 'n flinke bijdrage heeft gehad in de besluitvorming. Hij heeft z'n wens 'n Rus in de F1 te hebben luid genoeg gebracht, en Bernie kennende heeft hij voor dat soort zaken vaak nog wel 'n leuke cent over ook. Jammer voor Giedo, want die had het echt niet slechter gedaan dan Petrov. Nu dan maar hopen dat hij bij Force India terecht kan, al is dat ijdele hoop denk ik.

Fabian

Force India gaat t zeker niet worden voor Giedo denk ik. Die gasten hebben, met alle respect voor Giedo, toch wel wat beters om uit te kiezen...
Maar het is jammer dat Bernie zich zo uitgesproken heeft. Al denk ik wel dat dat resultaat in Brazilië heeft meegespeeld. Dat gaf bij Petrov misschien net iets extra's in de onderhandelingen.