Wat is dat toch met die carriere van Verstappen?

Gestart door Breaktest, 20 oktober 2012 - 13:13:11

« vorige - volgende »

0634

Jongens, vergeten jullie er niet eentje? De bekendste der koploper vs achterblijver crash:



;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2012 - 18:23:34
Jongens, vergeten jullie er niet eentje? De bekendste der koploper vs achterblijver crash:



;)

Stom stom stom.
Heb deze notabene zelf nog behandeld in het Geschiedenis forum. ::)

8 augustus '82
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.0.html

Fabian

Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2012 - 18:23:34
Jongens, vergeten jullie er niet eentje? De bekendste der koploper vs achterblijver crash:



;)
Sorry. Voor mijn tijd!  ;) ::) 8)

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 20 oktober 2012 - 14:09:14
Denk dat het vooral met zijn prive - situatie te maken had vorig jaar, veroordeling hier en in de gevangenis zitten helpen besprekingen met teams natuurlijk niet  ;) Volgend weekend rijdt hij in Bakoe, ik ben benieuwd  :)

Daar reed vandaag zijn teammaatje J Villeneuve de BMW Z4 de muur in, resultaat een krom chassis. Het is niet eens zeker of die auto morgen op de grid staat voor de kwali en de eerste race. Er staat een Porsche klaar als vervangende auto. Maar daar is Verstappen weer niet blij mee.
Some things are too important to be left in the past.

Jelle

ik heb de discussie een stukje terug gelezen en mij verbaast over sommige reacties.
In mijn ogen is JV de enige Nederlandse F1-coureur die in de modern era een impact heeft gehad in de F1.
Momenteel zijn we al blij met GdV die een vrijdagochtendje mag doen en een Frijns (groot talent) die een test krijgt.

JV was een mega-talent (categorie LH, NH) naar mijn mening, door slecht managent door Huub R. waardoor hij ongelukkige keuzes gemaakt heeft niet het volle potentieel uit zn F1-loopbaan gehaald als wat mogelijk was, maar toch, hij heeft zich volgens mij financieel onafhankelijk gereden, kan je niet zeggen van CA en RD. JV kon ook wat en kreeg niet alleen een stoeltje door zn sponsors. I.t.t. CA & RD was bij JV stuurmanskunst 80% reden en sponsors 20%. Z`n uitspattingen zijn hem vergeven wat mij betreft.

Eerder in de discussie werd al gezegd dat het allemaal wel meevalt en zo is het ook. Vrijwel alles is of geseponeerd, danwel aanklacht ingetrokken. Vergeet niet dat je al BN-er onder een vergrootglas ligt en wij in NL er wel als de kippen bij zijn om iemand het vel over de oren te trekken. Tel daarbij op dat de media in NL (uberhaupt de cultuur) niet autosport minded is en je bent al gauw een grindbakhapper. Niemand (in de media) die vroeger keek naar het feit dat een broekie in een auto stapte die geheel om MS gebouwd was!

Neen, conclusie simpel wat mij betreft: Als Jos een Duitser was geweest had -ie minimaal GP`s gewonnen.
Waarom als -ie Duitser was geweest? Sponsoring, belief en understanding is zo belangrijk, allemaal zaken die in NL ontbreken. Even een noot qua sponsoring....vergelijk trust of lostboys al eens met simpelweg Mercedes & BMW!
Jos was een bovengemiddelde F1-coureur, volgens mij als je hem met een jongen van nu moet vergelijken zou het Koba zijn.

Sabai

Citaat van: Jelle op 27 oktober 2012 - 03:50:46
ik heb de discussie een stukje terug gelezen en mij verbaast over sommige reacties.
In mijn ogen is JV de enige Nederlandse F1-coureur die in de modern era een impact heeft gehad in de F1.
Momenteel zijn we al blij met GdV die een vrijdagochtendje mag doen en een Frijns (groot talent) die een test krijgt.

JV was een mega-talent (categorie LH, NH) naar mijn mening, door slecht managent door Huub R. waardoor hij ongelukkige keuzes gemaakt heeft niet het volle potentieel uit zn F1-loopbaan gehaald als wat mogelijk was, maar toch, hij heeft zich volgens mij financieel onafhankelijk gereden, kan je niet zeggen van CA en RD. JV kon ook wat en kreeg niet alleen een stoeltje door zn sponsors. I.t.t. CA & RD was bij JV stuurmanskunst 80% reden en sponsors 20%. Z`n uitspattingen zijn hem vergeven wat mij betreft.

Eerder in de discussie werd al gezegd dat het allemaal wel meevalt en zo is het ook. Vrijwel alles is of geseponeerd, danwel aanklacht ingetrokken. Vergeet niet dat je al BN-er onder een vergrootglas ligt en wij in NL er wel als de kippen bij zijn om iemand het vel over de oren te trekken. Tel daarbij op dat de media in NL (uberhaupt de cultuur) niet autosport minded is en je bent al gauw een grindbakhapper. Niemand (in de media) die vroeger keek naar het feit dat een broekie in een auto stapte die geheel om MS gebouwd was!

Neen, conclusie simpel wat mij betreft: Als Jos een Duitser was geweest had -ie minimaal GP`s gewonnen.
Waarom als -ie Duitser was geweest? Sponsoring, belief en understanding is zo belangrijk, allemaal zaken die in NL ontbreken. Even een noot qua sponsoring....vergelijk trust of lostboys al eens met simpelweg Mercedes & BMW!
Jos was een bovengemiddelde F1-coureur, volgens mij als je hem met een jongen van nu moet vergelijken zou het Koba zijn.

Ik vind het wel een heel makkelijk excuus om de auto de schuld te geven. Terug in het topic word JV geprijsd om zijn prestaties met mindere auto's en dan zou hij met een auto waar zijn team maat nota bene het veld domineert niet goed genoeg voor hem zijn geweest. Terwijl zijn vervangers het beduidend beter dan hem deden. Ik denk meer dat hij destijds niet met de prestatiedruk kon omgaan die gepaard gaan als je in een wk winnende auto rijd.

En nationaliteit maakt je geen winnaar ik denk zelfs dat JV als Duitser dan wellicht zelfs eerder afgeschreven zou zijn geweest doordat er betere keuzes voorhanden waren geweest.

En neem bijvoorbeeld zijn prestaties in de A1GP. IMHO had hij daar het veel beter moeten kunnen doen door zijn jaren lange ervaring in de F1. Allemaal gelijke auto's en wat doet JV die bleef lekker rond harken in het midden en achterveld met een paar uitschieters naar boven.

En als ik JV echt zou moeten vergelijken met iemand uit het huidige F1 veld  dan kom ik op eerder op Pastor Maldanado. 

Kootje

Jos was zeker geen pannenkoek, maar ook geen wereldtop.
Een goede middenmoter, vergelijkbaar met de Felipe Massa van vandaag.
In de regen behoorde hij echter tot de absolute toprijders.
Voor de rest goed genoeg om mooie resultaten te boeken, maar té wisselvallig.

0634

En een matige kwalifier, dat hielp ook niet. Wel moet ik zeggen dat hij matige kwali's vaak compenseerde met fenomenale starts. Weinig rijders kunnen starten zoals Jos dat kon.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2012 - 11:07:25
En een matige kwalifier, dat hielp ook niet. Wel moet ik zeggen dat hij matige kwali's vaak compenseerde met fenomenale starts. Weinig rijders kunnen starten zoals Jos dat kon.

Wow, idd ja ..... zijn starts waren eigenlijk altijd goed voor 5 posities winst.
En dat waren dan z'n slechte starts. ;D

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2012 - 11:07:25
En een matige kwalifier, dat hielp ook niet. Wel moet ik zeggen dat hij matige kwali's vaak compenseerde met fenomenale starts. Weinig rijders kunnen starten zoals Jos dat kon.
Mss. moet Grosjean Jos eens inhuren... :P