Massa Blijft

Gestart door jende, 16 oktober 2012 - 18:16:15

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 18:17:19
Wie heeft 't over 8 jaar lang ???, ik niet iig.
Ik heb 't over dit seizoen.

Beetje onzin. Rijders genoeg beschikbaar als Massa er per sé uit zou moeten.

Citaat
Toch grappig dat je dat hierboven nog als tegenargument gebruikt om je gelijk te tonen.  ::) ;D

Ik ontken nergens de kritiek van Ferrari. Maar Massa wordt écht niet beter. Twee heul verschillende dingen.

Citaat

Ik zeg toch ook waren.
Ja .... op dit moment zijn ze tevreden, dat ontken ik ook niet.
Maar jij beweerd .....

Nee .... laat ook maar zitten ook.
Dit wordt weer zo'n discussie waarin je het ergste in mij naar boven haalt.
Ik pas voor nu.

Dan ben je wel erg gauw gepikeerd. Beetje zonde. Maar ik respecteer je keuze.

Kootje

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2012 - 18:27:16
Dan ben je wel erg gauw gepikeerd. Beetje zonde. Maar ik respecteer je keuze.

Valt wel mee hoor.
Maar ik voel waar dit heengaat, hebben we al vaker meegemaakt nietwaar ???, en dat wil ik nu voorkomen.
Soms is het beter de eer aan jezelf te houden, nietwaar?

Wizard

Agree to disagree. Prima hoor. ;)

Figge

Mijn hemel Wizard, geloof je echt wat je allemaal schrijft over de verlenging van Massa. Dat meen je toch niet serieus?
Massa was simpel 4e keuze oid. Het is gewoon een kwestie van een gebrek beschikbaarheid van andere rijders. Meer niet.
Achteraf roepen dat de feiten anders zijn kan iedereen. Maar dat Massa gewoon onder het niveau van een 2e rijder heeft
gepresteerd mag toch wel duidelijk zijn. Ik vat het bijna op alsof je serieus bedoel dat Massa dit jaar opzettelijk met slechte
tactieken en onderdelen de races in gestuurd is...

SanderD

Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 21:02:52
Mijn hemel Wizard, geloof je echt wat je allemaal schrijft over de verlenging van Massa. Dat meen je toch niet serieus?
Massa was simpel 4e keuze oid. Het is gewoon een kwestie van een gebrek beschikbaarheid van andere rijders. Meer niet.
Achteraf roepen dat de feiten anders zijn kan iedereen. Maar dat Massa gewoon onder het niveau van een 2e rijder heeft
gepresteerd mag toch wel duidelijk zijn. Ik vat het bijna op alsof je serieus bedoel dat Massa dit jaar opzettelijk met slechte
tactieken en onderdelen de races in gestuurd is...

Maar dan hadden ze toch voor Perez gekozen?

Wizard

Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 21:02:52
Mijn hemel Wizard, geloof je echt wat je allemaal schrijft over de verlenging van Massa. Dat meen je toch niet serieus?
Massa was simpel 4e keuze oid. Het is gewoon een kwestie van een gebrek beschikbaarheid van andere rijders. Meer niet.
Achteraf roepen dat de feiten anders zijn kan iedereen. Maar dat Massa gewoon onder het niveau van een 2e rijder heeft
gepresteerd mag toch wel duidelijk zijn. Ik vat het bijna op alsof je serieus bedoel dat Massa dit jaar opzettelijk met slechte
tactieken en onderdelen de races in gestuurd is...


Niet opzettelijk natuurlijk. Dat het één en ander wordt geprobeerd durf ik best te beweren ja. Ook dat ze afwijkende strategiën niet op Alonso loslaten. En of jij het nu wel of niet serieus neemt, Massa heeft contractverlenging. En niet omdat het een pannekoek is natuurlijk. Als je acht jaren bij Ferrari rijdt, dan kun je best sturen. En dan is Ferrari zeker wel tevreden over je prestaties als ze je dan verlenging aanbieden. Dus dat niet serieus nemen sluit prima aan op mijn mening dat Massa onderschat wordt en de punten niet representatief zijn voor zijn kennen en kunnen.

Nyoxios

Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 21:02:52
Mijn hemel Wizard, geloof je echt wat je allemaal schrijft over de verlenging van Massa. Dat meen je toch niet serieus?
Massa was simpel 4e keuze oid. Het is gewoon een kwestie van een gebrek beschikbaarheid van andere rijders. Meer niet.
Achteraf roepen dat de feiten anders zijn kan iedereen. Maar dat Massa gewoon onder het niveau van een 2e rijder heeft
gepresteerd mag toch wel duidelijk zijn. Ik vat het bijna op alsof je serieus bedoel dat Massa dit jaar opzettelijk met slechte
tactieken en onderdelen de races in gestuurd is...


ik denk inderdaad van wel! niet om hem te laten verliezen. maar om het testen, zoals al meer gezegd is. eerlijk is eerlijk aan het begin van het seizoen riep ik ook dat Massa beter weg kan gaan. maargoed blijkbaar presteert Massa goed (genoeg) in Ferrari optiek. Ferrari zal geen slechte coureurs houden. het werd al eerder gezegd: Ze weten precies wat ze aan Massa hebben.

dus ik denk net als Wizard dat zijn punten en stand niet gelijk staan aan zijn kunnen.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Figge

Prima mannen. De feiten zijn de feiten. Maar als een Webber aangeeft onderhandelt te hebben in Maranello, dan is Massa gewoon nooit eerste keuze geweest. Hulk die een voorcontract zou hebben, Kovy die lange tijd aan Ferrari gekoppeld is. Allemaal geen feiten, maar ze tekenen wel de context waarin de overeenkomst tussen Massa en Ferrari tot stand is gekomen.
Ze hebben bij Ferrari een duidelijk profiel voor de 2e rijder. Massa voldoet daaraan, maar er zijn anderen die dat ook deden, waar Ferrari blijkbaar geen overeenkomst mee kon sluiten.
In een rijder bewust verkeerd op pad te sturen om tijdens een GP "te testen" is compleet Ferrari onwaardig. En daar geloof ik dan ook niet echt in.

Nyoxios

Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 22:09:33
Prima mannen. De feiten zijn de feiten. Maar als een Webber aangeeft onderhandelt te hebben in Maranello, dan is Massa gewoon nooit eerste keuze geweest. Hulk die een voorcontract zou hebben, Kovy die lange tijd aan Ferrari gekoppeld is. Allemaal geen feiten, maar ze tekenen wel de context waarin de overeenkomst tussen Massa en Ferrari tot stand is gekomen.
Ze hebben bij Ferrari een duidelijk profiel voor de 2e rijder. Massa voldoet daaraan, maar er zijn anderen die dat ook deden, waar Ferrari blijkbaar geen overeenkomst mee kon sluiten.
In een rijder bewust verkeerd op pad te sturen om tijdens een GP "te testen" is compleet Ferrari onwaardig. En daar geloof ik dan ook niet echt in.

blijkbaar vinden ze Massa meer geschikt in dat profiel? en in dit seizoen Massa onderdelen laten testen vind ik helemaal niet onwaardig, ik bedoel Massa was toch al niet goed bezig, dan kan je er net zo goed iets mee doen?
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Wizard

@Figge: Bewust verkeerd hoort niet bij ontwikkelen. Daar hoop je progress te boeken. En van strategiën te leren. Ten faveure van zowel Alonso alsook Massa. Verder vraag ik mij af waarom mensen zich vastklampen aan geruchten en feiten zo proberen te ontkrachtigen. Als je het dan toch hebt over feiten dan is je enige feit dat Massa bij Ferrari heeft bijgetekend. Een ander feit is er, helaas, niet.

Folkert

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 16:35:27
Citaat van: Wizard
Als Massa écht zo tegenvallend zou presteren had Ferrari hem wel bedankt voor verrichte zaken.

Dat argument blijf je maar gebruiken, maar dat is gewoon niet zo.

Ieder jaar weer staat Massa's positie ter discussie, en echt niet alleen bij de media en de fans.
Zowel DieMontiZemelaar als DieDommeKale hebben zijn positie meermaals ter discussie gesteld door aan te geven dat z'n presteren beter moet.

En dan heb ik het nog niet eens over zijn contract gehad.
Als ze echt zo in hun nopjes zijn met 2e viool Felipe, waarom dan zooooo lang wachten met verlengen?
En niet alleen dit jaar, maar ook de afgelopen 2 jaar, wat me direct op m'n tweede vraag brengt: Waarom steeds maar met 'n jaartje verlengen?

Nee .... imo zit Massa alleen nog maar bij Ferrari omdat er naar hun mening niets beters, maar alleen gelijkwaardigs beschikbaar is, en Fernando dolgelukkig wordt van het makke Braziliaanse lammetje.

Even Off topic. Vandaag bij editie NL kwam het 60jarige bestaan weer ten sprake en ook de wereld beroemde mensen(Denk aan Arnold Spartelspetter , als ook de bekende Nederlanders(en Bientje spiers, Of Joup op het Hek en ).
Hoe zouden de F1 coureurs worden genoemd?
Lowie Hamerteen, Bas Veter, Flip Mas? Michiel Schoenmaker, Anton Zende, Mika Hakemerin, Jens Knopje?
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: Nyoxios op 18 oktober 2012 - 22:15:37
Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 22:09:33
Prima mannen. De feiten zijn de feiten. Maar als een Webber aangeeft onderhandelt te hebben in Maranello, dan is Massa gewoon nooit eerste keuze geweest. Hulk die een voorcontract zou hebben, Kovy die lange tijd aan Ferrari gekoppeld is. Allemaal geen feiten, maar ze tekenen wel de context waarin de overeenkomst tussen Massa en Ferrari tot stand is gekomen.
Ze hebben bij Ferrari een duidelijk profiel voor de 2e rijder. Massa voldoet daaraan, maar er zijn anderen die dat ook deden, waar Ferrari blijkbaar geen overeenkomst mee kon sluiten.
In een rijder bewust verkeerd op pad te sturen om tijdens een GP "te testen" is compleet Ferrari onwaardig. En daar geloof ik dan ook niet echt in.

blijkbaar vinden ze Massa meer geschikt in dat profiel? en in dit seizoen Massa onderdelen laten testen vind ik helemaal niet onwaardig, ik bedoel Massa was toch al niet goed bezig, dan kan je er net zo goed iets mee doen?

Ik vat de de stelling zo op, dat Massa's matige prestaties juist veroorzaakt zijn door het testen van onderdelen of afwijkende strategieen.
En als je iig met Webber hebt onderhandeld, vind je op z'n minst dat er andere beter in het profiel passen.

Figge

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2012 - 22:21:26
@Figge: Bewust verkeerd hoort niet bij ontwikkelen. Daar hoop je progress te boeken. En van strategiën te leren. Ten faveure van zowel Alonso alsook Massa. Verder vraag ik mij af waarom mensen zich vastklampen aan geruchten en feiten zo proberen te ontkrachtigen. Als je het dan toch hebt over feiten dan is je enige feit dat Massa bij Ferrari heeft bijgetekend. Een ander feit is er, helaas, niet.

Tuurlijk Wizard. Zoals ik al zei, feiten opnoemen kan iedereen. En dan een theorie benoemen die daarop aansluit, dan staat dat heel mooi hoor, maar daar kan ik het in dit geval gewoon niet mee eens zijn.
Als Massa, zoals de laatste races blijkt, in het kielzog van Alonso kan rijden als ie dezelfde strategie zou hebben, dan heeft Ferrari kostbare punten aan de concurrentie weggegeven, om Alonso te bevoordelen? Zullen Alonso en Ferrari erg blij mee zijn als ie straks 5 ptn te kort komt.

Nyoxios

Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 23:44:20
Citaat van: Nyoxios op 18 oktober 2012 - 22:15:37
Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 22:09:33
Prima mannen. De feiten zijn de feiten. Maar als een Webber aangeeft onderhandelt te hebben in Maranello, dan is Massa gewoon nooit eerste keuze geweest. Hulk die een voorcontract zou hebben, Kovy die lange tijd aan Ferrari gekoppeld is. Allemaal geen feiten, maar ze tekenen wel de context waarin de overeenkomst tussen Massa en Ferrari tot stand is gekomen.
Ze hebben bij Ferrari een duidelijk profiel voor de 2e rijder. Massa voldoet daaraan, maar er zijn anderen die dat ook deden, waar Ferrari blijkbaar geen overeenkomst mee kon sluiten.
In een rijder bewust verkeerd op pad te sturen om tijdens een GP "te testen" is compleet Ferrari onwaardig. En daar geloof ik dan ook niet echt in.

blijkbaar vinden ze Massa meer geschikt in dat profiel? en in dit seizoen Massa onderdelen laten testen vind ik helemaal niet onwaardig, ik bedoel Massa was toch al niet goed bezig, dan kan je er net zo goed iets mee doen?

Ik vat de de stelling zo op, dat Massa's matige prestaties juist veroorzaakt zijn door het testen van onderdelen of afwijkende strategieen.
En als je iig met Webber hebt onderhandeld, vind je op z'n minst dat er andere beter in het profiel passen.

ja, zo kan je het ook zien. over Webber. dat kan zijn, maar er is vast een reden waarom het er niet door is gekomen? Webber is geen echte 2de coureur, hij zal niet zo kunnen racen zoals Massa doet en Barrichello deed bij Ferrari. tenminste dat lijkt me ;)
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Figge

Citaat van: Nyoxios op 18 oktober 2012 - 23:52:32
Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 23:44:20
Citaat van: Nyoxios op 18 oktober 2012 - 22:15:37
Citaat van: Figge op 18 oktober 2012 - 22:09:33
Prima mannen. De feiten zijn de feiten. Maar als een Webber aangeeft onderhandelt te hebben in Maranello, dan is Massa gewoon nooit eerste keuze geweest. Hulk die een voorcontract zou hebben, Kovy die lange tijd aan Ferrari gekoppeld is. Allemaal geen feiten, maar ze tekenen wel de context waarin de overeenkomst tussen Massa en Ferrari tot stand is gekomen.
Ze hebben bij Ferrari een duidelijk profiel voor de 2e rijder. Massa voldoet daaraan, maar er zijn anderen die dat ook deden, waar Ferrari blijkbaar geen overeenkomst mee kon sluiten.
In een rijder bewust verkeerd op pad te sturen om tijdens een GP "te testen" is compleet Ferrari onwaardig. En daar geloof ik dan ook niet echt in.

blijkbaar vinden ze Massa meer geschikt in dat profiel? en in dit seizoen Massa onderdelen laten testen vind ik helemaal niet onwaardig, ik bedoel Massa was toch al niet goed bezig, dan kan je er net zo goed iets mee doen?

Ik vat de de stelling zo op, dat Massa's matige prestaties juist veroorzaakt zijn door het testen van onderdelen of afwijkende strategieen.
En als je iig met Webber hebt onderhandeld, vind je op z'n minst dat er andere beter in het profiel passen.

ja, zo kan je het ook zien. over Webber. dat kan zijn, maar er is vast een reden waarom het er niet door is gekomen? Webber is geen echte 2de coureur, hij zal niet zo kunnen racen zoals Massa doet en Barrichello deed bij Ferrari. tenminste dat lijkt me ;)

Dat klopt, maar het FEIT, dat Webber er niet uitkwam met Ferrari, zegt mij dat men helemaal niet tevreden was (lees stiekem is) over Massa.
Bij nader inzien kunnen ze bij Ferrari overigens blij zijn dat ze Webber niet krijgen, want die rijdt sinds zn nieuwe contract met RBR ook eerder achteruit dan naar het podium... De laatste race daar gelaten...