Massa Blijft

Gestart door jende, 16 oktober 2012 - 18:16:15

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2012 - 23:43:14
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2012 - 23:38:19
Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2012 - 23:32:12
Zat eraan te komen, laatste GP's ging Massa ook beter. Ben benieuwd of dat kan doorzetten.

Massa is overigens wel echt de tweede viool naast Alonso, maar hij zal Alonso ook moet helpen door bij de concurrentie punten weg te snoepen.
Dat laatste doet ie helaas niet.

Tot op heden niet, maar de laatste GP's zie ik wel een stijgende lijn...
Als hij weer op niveau komt van voor zijn ongeval dan moet hij dat wel kunnen.

2 dagen zon maakt het nog geen mooie zomer...
Ik denk over deze beslissing om Massa te houden eerder iets van niet anders kunnen. De gasten die goed genoeg voor Ferrari zijn willen waarschijnlijk niet de offers brengen die Massa brengt. Ze zullen hem ook wel wat onder druk hebben gezet, je kan bijtekenen als... Mara goed, beter Massa die met het team en zijn status overweg kan dan een moeilijke jongen of een nontalent.

Fabian

Zat er wel aan te komen. Massa rijdt goed de laatste races en als ie dit volgend jaar kan volhouden is ie voor Ferrari een goede tweede rijder.

rafael25

OffTopi:

Ik ben n de waar moet ik post : : Silly Season 2012/2013  of Massa blijft

rafael25

Citaat van: Fabian op 17 oktober 2012 - 14:20:51
Citaat van: rafael25 op 17 oktober 2012 - 14:04:10
OffTopi:

Ik ben n de waar moet ik post : : Silly Season 2012/2013  of Massa blijft
Silly Season is een topic waarin wat meer geruchten staan. Daar gaat het meer over de geruchten en wie naar welk team gaat. Dit is het topic over Felipe Massa die bij Ferrari blijft.
Dank je.....

Wizard

Citaat van: Kootje op 17 oktober 2012 - 06:45:40
Die steigende lijn had hij vorig seizoen ook toen z'n zitje ter discussie kwam.
We weten allemaal hoe het ging toen z'n contract eenmaal verlengd was.

En zo zal het komend seizoen ook verlopen. Tenzij de Ferrari en haar strategie suprieur is.

Wizard

Citaat van: M@rc op 17 oktober 2012 - 11:51:46
2 dagen zon maakt het nog geen mooie zomer...
Ik denk over deze beslissing om Massa te houden eerder iets van niet anders kunnen. De gasten die goed genoeg voor Ferrari zijn willen waarschijnlijk niet de offers brengen die Massa brengt. Ze zullen hem ook wel wat onder druk hebben gezet, je kan bijtekenen als... Mara goed, beter Massa die met het team en zijn status overweg kan dan een moeilijke jongen of een nontalent.

Massa heeft wel vaker een aardig rit gehad alleen gaf het eindresultaat een vertekend beeld over Massa's snelheid en inzet. Nu wil ik niet roepen dat Massa altijd onderweg was met een twijfelachtige strategie, nooit wat fout deed dan wel zelf een top seizoen draait, maar zo slecht als hij werd en wordt neergezet, zo slecht is het niet. Mits je tussen de regels doorleest. En, als kers op de slagroom, rijdt hij ook nog eens in een auto die op Alonso's wensen is gebouwd en is het Massa die data verzamelt, onderdelen test en met 'de tweede' strategie rijdt. Het is Massa die wordt gebruikt om deze strategiën te lezen, Alonso staat op zeker. Als je dit alles bij elkaar optelt, doet Massa het helemaal niet verkeerd. En het is zelfs pijnlijk, nu niet meer wordt ontwikkeld en diverse strategien in kaart zijn gebracht (banden verhaal), Massa dezelfde strategie als Alonso krijgt aangemeten en prompt prima mee kan en scoorkrachtig is.

Mocht Ferrari komend jaar opnieuw te kort schieten waardoor Massa in deze zelfde rol wordt geplaatst heb je inderdaad kans dat, zoals Kootje aangeeft, dezelfde prestaties te wachten staat. En het lijkt me niet de beste motivator nee! Ook dat nog eens. Maar goed, we zullen zien! Vooralsnog presteert Massa naar behoren klaarblijkelijk. Anders rijdt je niet jaren voor een topteam. Als Massa écht zo tegenvallend zou presteren had Ferrari hem wel bedankt voor verrichte zaken.

Kootje

Citaat van: Wizard
Als Massa écht zo tegenvallend zou presteren had Ferrari hem wel bedankt voor verrichte zaken.

Dat argument blijf je maar gebruiken, maar dat is gewoon niet zo.

Ieder jaar weer staat Massa's positie ter discussie, en echt niet alleen bij de media en de fans.
Zowel DieMontiZemelaar als DieDommeKale hebben zijn positie meermaals ter discussie gesteld door aan te geven dat z'n presteren beter moet.

En dan heb ik het nog niet eens over zijn contract gehad.
Als ze echt zo in hun nopjes zijn met 2e viool Felipe, waarom dan zooooo lang wachten met verlengen?
En niet alleen dit jaar, maar ook de afgelopen 2 jaar, wat me direct op m'n tweede vraag brengt: Waarom steeds maar met 'n jaartje verlengen?

Nee .... imo zit Massa alleen nog maar bij Ferrari omdat er naar hun mening niets beters, maar alleen gelijkwaardigs beschikbaar is, en Fernando dolgelukkig wordt van het makke Braziliaanse lammetje.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 16:35:27
Dat argument blijf je maar gebruiken, maar dat is gewoon niet zo.

Natuurlijk wel. Sterker nog, dat weet ik zeker. Ferrari gaat geen rijder 8 jaren in dienst nemen waar ze ontevreden over zijn.

CitaatIeder jaar weer staat Massa's positie ter discussie, en echt niet alleen bij de media en de fans.
Zowel DieMontiZemelaar als DieDommeKale hebben zijn positie meermaals ter discussie gesteld door aan te geven dat z'n presteren beter moet.

Dus doet presteren weldegelijk terzake. Bedankt voor de bevestiging.

CitaatEn dan heb ik het nog niet eens over zijn contract gehad.
Als ze echt zo in hun nopjes zijn met 2e viool Felipe, waarom dan zooooo lang wachten met verlengen?
En niet alleen dit jaar, maar ook de afgelopen 2 jaar, wat me direct op m'n tweede vraag brengt: Waarom steeds maar met 'n jaartje verlengen?

Opnieuw leg je prestatie in de weegschaal en bevestig je dus mijn punt.

CitaatNee .... imo zit Massa alleen nog maar bij Ferrari omdat er naar hun mening niets beters, maar alleen gelijkwaardigs beschikbaar is, en Fernando dolgelukkig wordt van het makke Braziliaanse lammetje.

Dus presteert Massa naar wens.

Kootje

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2012 - 16:47:31
Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 16:35:27
Dat argument blijf je maar gebruiken, maar dat is gewoon niet zo.

Natuurlijk wel. Sterker nog, dat weet ik zeker. Ferrari gaat geen rijder 8 jaren in dienst nemen waar ze ontevreden over zijn.

CitaatIeder jaar weer staat Massa's positie ter discussie, en echt niet alleen bij de media en de fans.
Zowel DieMontiZemelaar als DieDommeKale hebben zijn positie meermaals ter discussie gesteld door aan te geven dat z'n presteren beter moet.

Dus doet presteren weldegelijk terzake. Bedankt voor de bevestiging.

Ik zeg ook nergens dat presteren niet ter zake doet. ::)
Wat ik zeg is dat ze bij Ferrari echt niet zo tevreden met hem zijn als jij steeds beweerd.
Als ze namelijk 100% tevreden zouden zijn, zou zijn zitje nooit ter discussie gestaan hebben binnen Ferrari.
En dat heeft het dus wel.


Citaat
CitaatEn dan heb ik het nog niet eens over zijn contract gehad.
Als ze echt zo in hun nopjes zijn met 2e viool Felipe, waarom dan zooooo lang wachten met verlengen?
En niet alleen dit jaar, maar ook de afgelopen 2 jaar, wat me direct op m'n tweede vraag brengt: Waarom steeds maar met 'n jaartje verlengen?

Opnieuw leg je prestatie in de weegschaal en bevestig je dus mijn punt.

CitaatNee .... imo zit Massa alleen nog maar bij Ferrari omdat er naar hun mening niets beters, maar alleen gelijkwaardigs beschikbaar is, en Fernando dolgelukkig wordt van het makke Braziliaanse lammetje.

Dus presteert Massa naar wens.

Nee, ik bevestig je punt helemaal niet, en dat weet je zelf ook wel.
Dat er in de ogen van Ferrari alleen mindere of hooguit gelijkwaardige coureurs beschikbaar zijn zegt helemaal niets over hun tevredenheid.
Dat geeft alleen hun visie over de beschikbare coureurs weer, niets meer dan dat.

Het feit dat ze pas nu z'n contract, wederom met slechts 'n jaartje, verlengd hebben en al die tijd continu zijn presteren ter discussie stelden, rondkeken naar en spraken met andere coureurs, geeft juist aan dat ze helemaal niet zo tevreden met hem zijn/waren.
Nu alle (in hun ogen) betere opties niet meer beschikbaar zijn hadden ze de keuze: Of we nemen 'n gok en gaan in zee met 'n talent (met alle risico's van dien-kan hij 't nivo aan, is hij bereid in dienst te rijden van etc.), of we gaan nog 'n jaartje verder met het zekerheidje Massa. (wat Alonso graag wou)

Franky R.

Ik ben het met Kootje eens.
Waarom dat 'toneelspel' over Massa als men oh zo tevreden was over de Braziliaan? Vergeet niet dat Ferrari IMHO heel serieus bezig was met Webber...En Massa werd pas bevestigd nadat Hulkenberg aan Sauber werd gelieerd...


Wizard

#25
Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 17:07:19
Ik zeg ook nergens dat presteren niet ter zake doet. ::)
Wat ik zeg is dat ze bij Ferrari echt niet zo tevreden met hem zijn als jij steeds beweerd.
Als ze namelijk 100% tevreden zouden zijn, zou zijn zitje nooit ter discussie gestaan hebben binnen Ferrari.
En dat heeft het dus wel.

Maar uiteindelijk wordt getekend. Dus, dan ben je tevreden als Ferrari zijnde. Ferrari gaat niemand in dienst nemen of behouden die niet voldoet.


CitaatNee, ik bevestig je punt helemaal niet, en dat weet je zelf ook wel.
Dat er in de ogen van Ferrari alleen mindere of hooguit gelijkwaardige coureurs beschikbaar zijn zegt helemaal niets over hun tevredenheid.

Euhm, juist wel! Daarom krijgt Massa dus een contract. Dat jij een andere mening hebt staat los van die van Ferrari. En de laatst genoemde is doorslaggevend voor het behoud van Massa. De rest is leuk en aardig maar ook niks zeggend. No offence.

CitaatDat geeft alleen hun visie over de beschikbare coureurs weer, niets meer dan dat.

Er was, begin 2012, genoeg beschikbaar.

CitaatHet feit dat ze pas nu z'n contract, wederom met slechts 'n jaartje, verlengd hebben en al die tijd continu zijn presteren ter discussie stelden, rondkeken naar en spraken met andere coureurs, geeft juist aan dat ze helemaal niet zo tevreden met hem zijn/waren.

Dat Massa mag blijven bewijst dus het tegendeel. Als je zó graag conclusies trekt uit geruchten kom je niet om de feiten heen. Dat vind ik irreëel. Bovendien zou je hooguit kunnen beweren dat Ferrari twijfels had en Massa die heeft weggenomen. Anders zou Massa, nogmaals, niet gecontracteerd worden.

CitaatNu alle (in hun ogen) betere opties niet meer beschikbaar zijn hadden ze de keuze: Of we nemen 'n gok en gaan in zee met 'n talent (met alle risico's van dien-kan hij 't nivo aan, is hij bereid in dienst te rijden van etc.), of we gaan nog 'n jaartje verder met het zekerheidje Massa. (wat Alonso graag wou)

Ja, in hun ogen is ook wat telt. Jij bent het niet met Ferrari eens! Dat is prima, dat begrijp ik ook maar nu doe je alsof Ferrari ontevreden is. En dat is niet zo. Als Massa beneden verwachting zou presteren en niet meer zou voldoen hadden ze hem wel bedankt. Kortom, jij zou Massa niet contracteren, vind hem tegenvallen, Ferrari is dat niet met je eens.

Maar even los daarvan, Massa werd in 2007 ook afgeschreven. Gebombardeerd tot koorknaapje van Kimi. En onder die druk presteerde Massa goed. Hij boog de underdog status om naar een kopmanstatus en ontpopte zelfs tot wereldkampioenkadidaat. Massa liep de titel op een punt na mis in een seizoen waarin Ferrari niet alles op de rit had. Tegen ieders verwachting! En ook nu werd Massa afgeschreven. En opnieuw klimt Massa uit dat dal en presteert hij indien het ook mogelijk wordt gemaakt. Nog steeds blijft de Brazo mij verrassen. En ook vorig jaar riep ik dat Massa kennelijk van waarde is. Anders liet Ferrari hem wel gaan! Als zelfs wereldkampioen zonder pardon de straatstenen op worden gestuurd zullen ze weinig moeite hebben met een rijder die volgens velen beneden de maat presteert. Ik denk dat de resultaten simpelweg niet de ware snelheid projecteren. Alleen vertegenwoordigd Massa een andere rol dan Alonso binnen de organisatie en naar behoren. Wat ook wordt beweerd, de feiten projecteren het tegendeel van de critici.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 18 oktober 2012 - 17:12:29
Ik ben het met Kootje eens.
Waarom dat 'toneelspel' over Massa als men oh zo tevreden was over de Braziliaan? Vergeet niet dat Ferrari IMHO heel serieus bezig was met Webber...En Massa werd pas bevestigd nadat Hulkenberg aan Sauber werd gelieerd...



Euhm, je vergeet gemakshalve dat Ferrari en Sauber nauw samenwerken? Dat Ferrari de motoren levert? Sauber gaat écht niet in het vaarwater van Ferrari zitten. Sterker nog, Ferrari plaatst zelfs rijders bij Sauber. Part of the deal zullen we maar zeggen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2012 - 17:31:56
Maar uiteindelijk wordt getekend. Dus, dan ben je tevreden als Ferrari zijnde. Ferrari gaat niemand in dienst nemen of behouden die niet voldoet.

Bij gebrek aan beter genoegen nemen met ..... meer niet. ::)


CitaatAls je zó graag conclusies trekt aan geruchten kom je niet om de feiten heen. Dat vind ik irreëel.

Welke geruchten?
Hebben Luca en Stefano niet meermaals geroepen dat zijn prestaties ondermaats zijn en dat het beter moet?
Hebben zij niet meermaals gezegd dat dat één van de redenen was waarom men zijn contract niet verlengden?

Ja .... uit dat laatste spreekt vertrouwen, vertrouwen dat 't weer goed komt, maar absoluut géén tevredenheid.
Hooguit tevredenheid over het verleden, niet over het heden. (van dat moment uiteraard)


Citaatnu doe je alsof Ferrari ontevreden is. En dat is niet zo.

Niet alsof, hebben ze zelf meermaals uitgesproken, dus ...... waren ze wel.


Maar goed, uiteindelijk mag hij 't weer 'n jaartje proberen, en dat is alles wat telt.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 17:51:36
Bij gebrek aan beter genoegen nemen met ..... meer niet. ::)

En dat acht jaren lang! Want, in die acht jaren is geen rijder vrijgekomen die ze konden inlijven. ;)


Citaat
Welke geruchten?
Hebben Luca en Stefano niet meermaals geroepen dat zijn prestaties ondermaats zijn en dat het beter moet?
Hebben zij niet meermaals gezegd dat dat één van de redenen was waarom men zijn contract niet verlengden?

En was is uiteindelijk gebeurd? Het contract is verlengt! Dus heeft Massa de kritiek kunnen ombuigen naar contractverlenging.

CitaatJa .... uit dat laatste spreekt vertrouwen, vertrouwen dat 't weer goed komt, maar absoluut géén tevredenheid.
Hooguit tevredenheid over het verleden, niet over het heden. (van dat moment uiteraard)

Tevredenheid en prestatie naar behoren is juist de basis van een contract. Dat Massa zich zal beteren in prestaties is een illusie. Een slechter argument kan ik mij niet bedenken. ;)


CitaatNiet alsof, hebben ze zelf meermaals uitgesproken, dus ...... waren ze wel.

Als je zoveel waarde hecht aan wat Ferrari doet en zegt, dan kun je nu niet roepen dat Ferrari ontevreden is. Montezemolo sprak zich lovend uit na de goede resultaten.

Kootje

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2012 - 18:01:40
Citaat van: Kootje op 18 oktober 2012 - 17:51:36
Bij gebrek aan beter genoegen nemen met ..... meer niet. ::)

En dat acht jaren lang! Want, in die acht jaren is geen rijder vrijgekomen die ze konden inlijven. ;)

Wie heeft 't over 8 jaar lang ???, ik niet iig.
Ik heb 't over dit seizoen.


Citaat
Citaat
Welke geruchten?
Hebben Luca en Stefano niet meermaals geroepen dat zijn prestaties ondermaats zijn en dat het beter moet?
Hebben zij niet meermaals gezegd dat dat één van de redenen was waarom men zijn contract niet verlengden?

En was is uiteindelijk gebeurd? Het contract is verlengt! Dus heeft Massa de kritiek kunnen ombuigen naar contractverlenging.

CitaatJa .... uit dat laatste spreekt vertrouwen, vertrouwen dat 't weer goed komt, maar absoluut géén tevredenheid.
Hooguit tevredenheid over het verleden, niet over het heden. (van dat moment uiteraard)

Tevredenheid en prestatie naar behoren is juist de basis van een contract. Dat Massa zich zal beteren in prestaties is een illusie. Een slechter argument kan ik mij niet bedenken. ;)

Toch grappig dat je dat hierboven nog als tegenargument gebruikt om je gelijk te tonen.  ::) ;D


Citaat
CitaatNiet alsof, hebben ze zelf meermaals uitgesproken, dus ...... waren ze wel.

Als je zoveel waarde hecht aan wat Ferrari doet en zegt, dan kun je nu niet roepen dat Ferrari ontevreden is. Montezemolo sprak zich lovend uit na de goede resultaten.

Ik zeg toch ook waren.
Ja .... op dit moment zijn ze tevreden, dat ontken ik ook niet.
Maar jij beweerd .....

Nee .... laat ook maar zitten ook.
Dit wordt weer zo'n discussie waarin je het ergste in mij naar boven haalt.
Ik pas voor nu.