Rugnummers aub

Gestart door Breaktest, 12 oktober 2012 - 13:53:29

« vorige - volgende »

Voorstander van vaste nummers voor coureurs?

Ja
3 (18.8%)
Nee
4 (25%)
Maakt me niet zo uit
9 (56.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 november 2013 - 21:26:30
Ik herkende het sarcasme dit keer niet, helaas :-[ .

De ergste aanpassing was m.i. die van Button met die gele Brawn-helm, zoals ik hierboven al zei. Gadverdamme wat een walgelijk ding. En uitgerekend dan wordt ie nog kampioen ook.

Was exact hetzelfde design hoor, alleen het kleurenschema was aangepast aan de kleuren van Brawn.

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2013 - 22:09:00
Citaat van: Jeroen op 28 november 2013 - 21:26:30
Ik herkende het sarcasme dit keer niet, helaas :-[ .

De ergste aanpassing was m.i. die van Button met die gele Brawn-helm, zoals ik hierboven al zei. Gadverdamme wat een walgelijk ding. En uitgerekend dan wordt ie nog kampioen ook.

Was exact hetzelfde design hoor, alleen het kleurenschema was aangepast aan de kleuren van Brawn.

Dat was ook het afschuwelijke.

Overigens is dat deels waar. Sinds 2010 rijdt hij met een ietwat aangepast design. De JB letters op de zijkant zijn wat moderner tegenwoordig. Tot 2009 reed hij met het vorige design.

Kootje

Ja .... en was het niet in 2009 dat hij WK werd? ::)

0634

Ja, maar wat bedoel je nou? Ik zei toch nergens dat hij het design had aangepast alleen dat hij bij Brawn met een lelijke helm rond reed.

Dan zeg jij ineens dat dat dezelfde was die die altijd heeft maar dan met een andere kleur. Ja, prima toch. Ik heb toch niet gezegd van niet? Ik zei alleen dat ie lelijk was.

Kootje

Nou goed .... uit jouw comments maakte ik iig op dat je het over het design had, niet zozeer over het kleurenschema. Vandaar dus mijn post dat het gewoon hetzelfde design was.

Vervolgens kom jij met de opmerking dat dat niet helemaal waar is omdat hij vanaf 2010 met modernere letters JB op z'n helm rijd, waarop ik jouw vraag in welk jaar hij dan kampioen werd?

Maar goed .... dit gaat nergens heen verder, dus laten we er maar over op houden. Het heeft, behalve herkenbaarheid, sowieso weinig met het topic te maken.

0634

Het was meer een toevoeging. That's all. Maar inderdaad, laten we teruggaan naar de nummers ;).

Kootje

Precies, en laat ik daar mijn mening toch nog niet over gegeven hebben. Dus .... komttie:

Ik heb "het zal me 'n zorg zijn" gestemd. Waarom? Omdat nummers sinds jaar en dag toch niet meer terug te vinden zijn op de auto's, waardoor je, of iig ik, toch niet snel 'n nummer met 'n coureur zal associëren. De focus op de herkenning ligt wat dat betreft toch echt meer op de helm. (shit, istie weer) Daar komt dan nog eens bij dat ik, op het legendarische nr 27 van GV na, ook in de tijd dat dit nog standaard was die connectie al niet maakte. Voor mij maakt het dus absoluut niets uit.

Mochten ze dit uiteindelijk toch weer terugbrengen, dan zie ik hier 'n hoop reacties in de zin van: "Als de kampioen maar gewoon nr1 houd" Ook dat boeit me dus totaal niet. Ik weet zo ook wel wie er regerend WK is, daar hoeft echt het nr1 niet voor op z'n auto te staan. Tuurlijk moet dat nummer voorbehouden blijven aan de kampioen, maar indien men met eigen startnummers mag rijden dient dit imo ook 'n vrije keuze voor de WK te zijn. Daarnaast vind ik wel dat het "eenmaal gekozen is gekozen" principe gehanteerd moet worden indien men dit systeem invoert. Met andere woorden, je kiest 'n nummer en dat blijft je nummer gedurende je gehele tijd in de F1. Alleen de regerend kampioen heeft de optie zijn nr tijdelijk te verruilen voor de nr1.

Zo ..... ik heb gezegd. ;D 

Jozef

Citaat van: Kootje op 28 november 2013 - 22:59:54Ik heb "het zal me 'n zorg zijn" gestemd. Waarom? Omdat nummers sinds jaar en dag toch niet meer terug te vinden zijn op de auto's, waardoor je, of iig ik, toch niet snel 'n nummer met 'n coureur zal associëren.

Maar dan draai je oorzaak en gevolg om. Omdat het startnummer nu een nietszeggend, nutteloos, sponsorruimterovend en lelijk attribuut is, doen de teams er alles aan om dit zo goed mogelijk te verbergen. Door een coureur een nummer te laten houden, kan het juist een marketingobject worden wat dan ook prominent op de auto geplaatst kan worden.

Je kunt geen Rossi-merchandise kopen zonder dat er 46 op staat. De marketingwaarde is enorm, want het is herkenbaar. Dat kun je in de F1 ook bereiken.

Breaktest

Wat krijgen we nou? Zouden de F1 teambazen dit forum lezen? Ruim een jaar geleden startte ik deze posting, en wat lees ik nu: http://www.autosport.com/news/report.php/id/111650.

Breaktest

Oeps. Klusje voor de redactie om een ander samen te voegen...

Perton

Ik vind het heel grappig dat red bull tegen een reglementaire plek voor een groot nummer heeft gestemd omdat het ten koste van sponsorruimte zou gaan. Want daar doet red bull aan, al die sponsoren die ze hebben

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 november 2013 - 23:33:14
Citaat van: Kootje op 28 november 2013 - 22:59:54Ik heb "het zal me 'n zorg zijn" gestemd. Waarom? Omdat nummers sinds jaar en dag toch niet meer terug te vinden zijn op de auto's, waardoor je, of iig ik, toch niet snel 'n nummer met 'n coureur zal associëren.

Maar dan draai je oorzaak en gevolg om. Omdat het startnummer nu een nietszeggend, nutteloos, sponsorruimterovend en lelijk attribuut is, doen de teams er alles aan om dit zo goed mogelijk te verbergen. Door een coureur een nummer te laten houden, kan het juist een marketingobject worden wat dan ook prominent op de auto geplaatst kan worden.

Je kunt geen Rossi-merchandise kopen zonder dat er 46 op staat. De marketingwaarde is enorm, want het is herkenbaar. Dat kun je in de F1 ook bereiken.

Deels mee eens.

Die marketingwaarde is idd enorm, mits het de betere coureurs betreft. Je noemt nu Rossi's nr 46, maar weet je naast dat nummer ook de startnummers van alle andere deelnemers uit de MotoGP? Ik niet iig. Ja .... Lorenzo 99 en Marquez 93, maar dat van Pedrosa weet ik dus al niet eens. Dus voor de teams uit middenmoot en achterhoede valt die marketingwaarde wel mee, aangezien zij slechts zelden over topcoureurs beschikken. In dat geval levert "normale" sponsoring waarschijnlijk meer op.

robbert

Citaat van: Breaktest op 28 november 2013 - 23:47:06
Wat krijgen we nou? Zouden de F1 teambazen dit forum lezen? Ruim een jaar geleden startte ik deze posting, en wat lees ik nu: http://www.autosport.com/news/report.php/id/111650.

ze zouden beter dit forum lezen. Dan wordt de sport weer spannender

Figge

Daarbij heb ik nog een andere gevoel tussen bijvoorbeeld MotoGP en Formule 1.
Bij MotoGP heb ik de indruk dat het kampioenschap toch vooral draait om de rijders. Teams zijn daar niet zo van belang.
In andere klassen als DTM en WEC draait het juist weer meer om de teams en in mindere mate om de rijders.

Dat is in F1 heel anders. Dat is meer een totaal concept waarbij rijders en teams elkaar versterken.
Ik vind het huidige systeem van de startnummers daarom eigenlijk wel prima. De ere plek in de pitstraat voor de teams.
Het is een weerspiegeling van de prestatie van de deelnemers aan dit kampioenschap. Het is een eer om er aan te mogen deelnemen ipv dat het kampioenschap draait om één specifieke deelnemer die zich een status aparte toeëigend.
Als rijder WK worden, dan rijdt je met nummer 1. Wordt je team slechts 3e, dan heb je toch die plek in de pitsstraat.

SDG

#119
Citaat van: Kootje op 29 november 2013 - 07:00:37
Die marketingwaarde is idd enorm, mits het de betere coureurs betreft. Je noemt nu Rossi's nr 46, maar weet je naast dat nummer ook de startnummers van alle andere deelnemers uit de MotoGP? Ik niet iig. Ja .... Lorenzo 99 en Marquez 93, maar dat van Pedrosa weet ik dus al niet eens.

26.  ;)

En het nummer 34 is in de MotoGP-klasse overigens 'bevroren'. Wordt niet meer uitgereikt. Rara, van wie was dit nummer?