Round 16: Korean International Circuit

Gestart door Enzo, 10 oktober 2012 - 18:02:38

« vorige - volgende »

Kootje

Het team, niet nee, maar Lewis kan er niets aan doen dat z'n team tot 4-5x toe z'n pitsstop verkloot.

Wizard

Andere rijders ook niet als hun auto niet behoort tot de snelsten. En dan is het cirkeltje weer rond.

0634

Precies. Waarom zou een rijder pech hebben als het team een stop verkloot, maar heeft een ander geen pech als het team een mindere auto in elkaar heeft geschroefd? In beide gevallen heeft het team (waarbij ook de rijder hoort) het niet voor elkaar en hoort het geen wereldkampioen te worden.

Kootje

Mwah ..... ik vindt dat nogal 'n groot verschil.

Als je bij bv Force India instapt, dan weet je dat je niet voor de titel kunt gaan.
Dan kun je dus niet van pech spreken dat je 'n mindere auto hebt, dit wist je ook toen je voor dat team tekende.
Dat had je dus zelf in de hand.

Zit je bij 'n team dat WK waardig is qua auto, maar dit team verkloot buiten jouw schuld om meermaals je race door te falen bij de stops, dan kun je imo wel van pech spreken.
Simpelweg omdat je dit niet zelf in de hand hebt gehad.

Wizard

Je hebt het ook niet in de hand als je team een minder goede auto bouwt. En dan praat ik natuurlijk over de teams die doorgaans meestrijden om de titel. Dan hebben ze simpelweg de zaakjes niet voor elkaar. Of dat nu linksom is of rechtsom.

0634

Zo is het ook. Ik snap die discussie niet hoor, sorry. De ene keer als het team iets fout doet is het pech, de andere keer niet.  ::)

als je simpelweg naar McLaren kijkt dit jaar, verdienen ze tot mijn grote spijt de wereldtitel niet. Veel te veel fouten en betrouwbaarheidsproblemen. Dat is verre van pech, maar gewoon slecht.

Hamilton maakt deel uit van dat team, dus is het terecht dat hij geen kampioen wordt. Geen pech, gewoon niet goed genoeg.

Kootje

Bullshit

Hamilton rijdt 'n nagenoeg foutloos seizoen, maar maakt geen kans op de titel door falen van 'n ander.
Dan is het ronduit belachelijk te stellen dat hij de titel niet verdiend.



0634

Bullshit. Zo zijn er nog een paar. Het is een combinatie van factoren he, een wereldtitel winnen. En die combi klopt bij McLaren van geen kant.

Het is ronduit belachelijk, idioot zelfs, om te stellen dat ze de titel door pech verliezen. Volgens eigen berekening van Folkert, heeft Lewis in welgeteld 1 enkele race meer pech gehad dan Alonso. Nou poehee. De rest is eigen falen van McLaren. Hoe kom je er dan bij dat Hamilton de titel verdiend?


Wizard

En dan ben je de strategische blunder(s) van Ferrari nog vergeten. Zoals Canada. ;)

0634

In de hele historie van dd F1 is de rijderstitel een combi geweest van rijder, team en wagen. De beste combi wint.Maar bij lewis is het ineens pech. Dan kan je beter tennis gaan kijken dan gaat het om louter de sporter zelf.

Wizard

Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 10:42:44
Bullshit

Hamilton rijdt 'n nagenoeg foutloos seizoen, maar maakt geen kans op de titel door falen van 'n ander.
Dan is het ronduit belachelijk te stellen dat hij de titel niet verdiend.




Ik denk dat Jeroen niet zozeer mikt op Hamilton in persona maar de combinatie. En Hamilton maakt daar deel van uit. Voor Alonso geldt exact het zelfde. Ferrari hobbelt het hele seizoen achter de feiten aan. Kan voorin mee maar is nergens de absolute snelste. In dat opzicht verdienen ze de titel niet meer dan een Red Bull die haar zaakjes wel in orde heeft.

0634

Met daarbij de aantekening van het seizoen nog vier wedstrijden duurt. ;)

Kootje

#297
Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 10:57:37
Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 10:42:44
Bullshit

Hamilton rijdt 'n nagenoeg foutloos seizoen, maar maakt geen kans op de titel door falen van 'n ander.
Dan is het ronduit belachelijk te stellen dat hij de titel niet verdiend.




Ik denk dat Jeroen niet zozeer mikt op Hamilton in persona maar de combinatie. En Hamilton maakt daar deel van uit. Voor Alonso geldt exact het zelfde. Ferrari hobbelt het hele seizoen achter de feiten aan. Kan voorin mee maar is nergens de absolute snelste. In dat opzicht verdienen ze de titel niet meer dan een Red Bull die haar zaakjes wel in orde heeft.

Kom op zeg, dat is toch dom gelul.
Dan verdiend Alonso de titel ook niet omdat Ferrari 'n te langzame wagen heeft gebouwd, verdiend Vettel 'm niet omdat de Red Bull betrouwbaarheidsproblemen had etc.

Een coureur verdiend de titel door gedurende het seizoen nagenoeg foutloos te zijn, dat staat voor mij verder los van teamprestaties.
Dat teamprestaties mede bepalend zijn voor het al dan niet succesvol zijn staat buiten kijf, maar daarom verdiend 'n coureur de titel nog niet meer of minder wanneer het team goed werk levert of faalt.
Bij de topteams zijn zowel Vettel, Alonso Kimi en Hammi zelf nagenoeg foutloos, allen verdienen de titel dan ook.
Dat deze titel voor sommige buiten bereik ligt door falen van de overige teamleden of door 'n iets te trage auto, kun je hen onmogelijk aanrekenen.
En of je dit dan onder pech of seizoensverloop wilt scharen doet dan niet eens ter zake.

Wizard

Dom gelul is het niet, hooguit een afwijkende mening. Diegene die de titel het meest verdient is diegene die zijn zaakjes in orde heeft en de meeste punten haalt. In die strekking verdienen Red Bull en Vettel simpel de titel het meest zoals het er nu uitziet. Teruggekomen op pech, want daar ging het om, als een team te kort schiet op welk front dan ook is dat niet pech. Anders hebben jaarlijks 23 rijders pech en 1 geluk.

Kootje

Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 17:55:25
Dom gelul is het niet, hooguit een afwijkende mening.

Vindt ik dus wel, das dan weer mijn afwijkende mening. ;)


CitaatDiegene die de titel het meest verdient is diegene die zijn zaakjes in orde heeft en de meeste punten haalt. In die strekking verdienen Red Bull en Vettel simpel de titel het meest zoals het er nu uitziet.

Dus als jij je werkzaamheden perfect doet, altijd op tijd bent, nooit geen fouten maakt en je quota dagelijks haalt/overschreidt, maar één of meerdere collega's op jouw afdeling gooien er met de pet naar en kijken niet zo nauw, dan verdien jij dus geen promotie?

Natuurlijk is F1 'n teamsport, en verdiend het team dat hun zaakjes het beste voor elkaar heeft de titel, maar daar is de constructeurstitel voor bedoeld.
De rijderstitel is voor de coureur die het beste presteerd, en daar zijn er op dit moment gewoon 4 van.
Dat de puntentelling, die uiteindelijk bepaalt wie de beste was, een ander beeld schetst komt door factoren waar deze 4 heren geen enkele invloed op hebben gehad.
Daarom vind ik het dom gelul om te zeggen dat Hammi of Kimi de titel niet verdiend, zij hebben namelijk net als Fernando en Seb nagenoeg niets fout gedaan.


CitaatTeruggekomen op pech, want daar ging het om, als een team te kort schiet op welk front dan ook is dat niet pech. Anders hebben jaarlijks 23 rijders pech en 1 geluk.

Deze discussie ga ik niet meer voeren, daarin ken je m'n punt waar ik toch niet van afwijk.