Round 16: Korean International Circuit

Gestart door Enzo, 10 oktober 2012 - 18:02:38

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2012 - 19:22:53
Die meest misselijke man uit de F1, helmut Marko, moet weer eens een grote muil opzetten hoor...

Volgens hem hield Massa opzettelijk in toen Vettel eraan kwam tijdens kwali. Dit ondanks dat Vettel al zei dat Massa not to blame was. Waar bemoeid die paardenlul zich dan nog mee...?

Gelukkig was daar Seb zelf die Marko even terecht wees ;)
http://www.f1.nl/news/11398/vettel-tikt-marko-op-de-vingers/#.UHw-OTXAzbw.twitter

0634

Citaat van: Wizard op 15 oktober 2012 - 19:00:06
Zeker weten van wel. Ferrari heeft inderdaad een kopman en een secundant maar wel een rijder die de honneurs kan waarnemen mocht de kopman wegvallen.
Dat kan alleen als je twee rijders hebt die heel dicht op elkaar zitten. En dat is nooit zo geweest bij Ferrari. De enige situatie was met Massa/Kimi, maar dat kwam alleen doordat Kimi simpelweg tegenviel en Massa toen prima presteerde. Maar verder zit er altijd een dusdanig verschil tussen beide rijders dat Ferrari nooit rekening houdt met het wegvallen van een kopman. Waarom zouden ze ook want dat gebeurt maar zelden. Alleen toen met MS, en toen bleek ook dat Irvine niet de kopman kon spelen want invaller Salo was al meteen sneller.

CitaatDat Massa dat kan bewees hij eerder om zijn underdogpositie om te buigen naar een kopmanstatus.
Klopt. Kimi viel enorm tegen en Massa deed het prima. Dan krijg je dat. Maar dat is niet meer de Massa van nu en dat weet jij ook.

CitaatFerrari gaat geen rijder behouden die als een kwast presteert. Ieder team, met budget, selecteert zijn rijders op basis van maximale resultaten. Als er rijders zijn die beter kunnen gaat men Massa niet behouden. Dat doet geen één team!
Wat een onzin!!! Zoveel rijders in de historie hebben het zelfs nooit kunnen maken omdat ze de kans niet kregen. Neem alleen als voorbeeld Button. Geen enkel team pikte hem op en hij bleek toen hij bij toeval in een topwagen terecht kwam gewoon met de top mee te kunnen. Neem de jaren dat Schumacher Irvine naast zich had. Denk je nou echt dat er niemand beter was dan Irvine? Kom op zeg. Heel erg modaal rijdertje die zoals gezegd op eigen kwaliteiten Salo, die nog nooit in de Ferrari reed, al niet de baas kon.

Komt nog eens bij dat een team ook andere doeleinden kan hebben. Net als in de MS jaren mag Alonso ook wat zeggen. En Alonso is waarschijnlijk erg blij met een wat oudere, verstandige rijder die hem helpt waar hij kan en nooit aan zijn stoelpoten zal zagen. Dat zijn ook argumenten en prima argumenten.


Wizard

Ik vind dat je Massa onderschat, en niet een klein beetje. Diezelfde Massa werd jaren geleden meermaals afgeschreven. 1) Toen hij naast Schumacher kwam. 2) Toen Kimi plaats nam in de Ferrari. 3) Toen Kimi kampioen werd. Telkens weer bewees Massa het ongelijk van de critici. En ook nu! Opnieuw afgeschreven maar kruipt uit dat dal en vecht zich terug naar een positie waarin competitief is en Alonso kan bijbenen. Dan presteer je simpelweg naar behoren. Of er beschikbare rijders zijn die beter kunnen, kunnen we lang discussiëren, ik zeg van niet, Ferrari vindt van niet. Het is te gek voor woorden dat Ferrari een Massa zou behouden terwijl er ruimte zit in het presteren. Ferrari weet prima wat Massa kan en dát is de enige weg naar een contract.

Gerard

@Wizard
Klopt,maar....
Vreemd genoeg vallen resultaten vaak vies tegen van Massa, tot de kritiek zo erg wordt, dat hij veel shit over zich heen krijgt en dan... zomaar uit het niets... gaat hij weer racen als een dolle (lees, als de beste)

Dat is toch wel raar?

Edwin90

Begin 2008 werd Massa ook al vervangen bij Ferrari volgens de geleerden. Kijk eens wat er gebeurde.

Als hij dit vasthoud is hij een prima secondant naar Alonso. Sterker nog, hij leek afgelopen weekend sneller dan Alonso. Dat hij geen topper als Alonso, Vettel of Hamilton is staat vast. Maar goed genoeg voor de tweede Ferrari.

0634

Citaat van: Gerard op 15 oktober 2012 - 19:17:48
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2012 - 19:22:53
Die meest misselijke man uit de F1, helmut Marko, moet weer eens een grote muil opzetten hoor...

Volgens hem hield Massa opzettelijk in toen Vettel eraan kwam tijdens kwali. Dit ondanks dat Vettel al zei dat Massa not to blame was. Waar bemoeid die paardenlul zich dan nog mee...?

Gelukkig was daar Seb zelf die Marko even terecht wees ;)
http://www.f1.nl/news/11398/vettel-tikt-marko-op-de-vingers/#.UHw-OTXAzbw.twitter

En gelijk heeft ie. Als ook teams zelf nu al met conspiracy theorieen op de proppen komen... Wat een paardenlul is die Marko zeg, echt overal zoekt hij wat achter of heeft hij commentaar op.

0634

Citaat van: Edwin90 op 15 oktober 2012 - 20:32:15
Begin 2008 werd Massa ook al vervangen bij Ferrari volgens de geleerden. Kijk eens wat er gebeurde.

Als hij dit vasthoud is hij een prima secondant naar Alonso. Sterker nog, hij leek afgelopen weekend sneller dan Alonso. Dat hij geen topper als Alonso, Vettel of Hamilton is staat vast. Maar goed genoeg voor de tweede Ferrari.

Maar dat is een ander verhaal. Dat zei ik ook al: als tweede man die puur en alleen er is ter ondersteuning is Massa prima. Betrouwbaar, solide, zal Alonso niet het vuur aan de schenen leggen. Als dat je uitgangspunt is: prima keus die Massa. Alleen wordt de constructeurs titel een lastig verhaal, want Massa pakt simpelweg te weinig punten in het materiaal dat hij heeft.

Maar ga niet zeggen dat er geen rijders zijn die betere resultaten zouden kunnen boeken, want daarvoor is het simpelweg te magertjes gebleken wat Massa de laatste jaren heeft laten zien.

0634

Citaat van: Wizard op 15 oktober 2012 - 19:51:29
Ik vind dat je Massa onderschat, en niet een klein beetje. Diezelfde Massa werd jaren geleden meermaals afgeschreven. 1) Toen hij naast Schumacher kwam. 2) Toen Kimi plaats nam in de Ferrari. 3) Toen Kimi kampioen werd. Telkens weer bewees Massa het ongelijk van de critici. En ook nu! Opnieuw afgeschreven maar kruipt uit dat dal en vecht zich terug naar een positie waarin competitief is en Alonso kan bijbenen. Dan presteer je simpelweg naar behoren.

Hoezo? Om dat hij twee goede races rijdt? We hebben hem toch allemaal drie jaar lang zien ploeteren in wagens waarmee zijn teamgenoot structureel podiumkandidaat is, titelkandidaat zelfs en regelmatig wint. Dan snap ik best dat Massa dat niet kan, maar kom op, iets meer dan wat hij laat zien moet gewoon kunnen in dat materiaal.


Edwin90

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 20:43:24
Citaat van: Edwin90 op 15 oktober 2012 - 20:32:15
Begin 2008 werd Massa ook al vervangen bij Ferrari volgens de geleerden. Kijk eens wat er gebeurde.

Als hij dit vasthoud is hij een prima secondant naar Alonso. Sterker nog, hij leek afgelopen weekend sneller dan Alonso. Dat hij geen topper als Alonso, Vettel of Hamilton is staat vast. Maar goed genoeg voor de tweede Ferrari.

Maar ga niet zeggen dat er geen rijders zijn die betere resultaten zouden kunnen boeken, want daarvoor is het simpelweg te magertjes gebleken wat Massa de laatste jaren heeft laten zien.

Eensch, maar Ferrari heeft duidelijk geen zin om 1 van deze heren in te lijven. Of ze zijn al van team voorzien.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 20:45:45
Citaat van: Wizard op 15 oktober 2012 - 19:51:29
Ik vind dat je Massa onderschat, en niet een klein beetje. Diezelfde Massa werd jaren geleden meermaals afgeschreven. 1) Toen hij naast Schumacher kwam. 2) Toen Kimi plaats nam in de Ferrari. 3) Toen Kimi kampioen werd. Telkens weer bewees Massa het ongelijk van de critici. En ook nu! Opnieuw afgeschreven maar kruipt uit dat dal en vecht zich terug naar een positie waarin competitief is en Alonso kan bijbenen. Dan presteer je simpelweg naar behoren.

Hoezo? Om dat hij twee goede races rijdt? We hebben hem toch allemaal drie jaar lang zien ploeteren in wagens waarmee zijn teamgenoot structureel podiumkandidaat is, titelkandidaat zelfs en regelmatig wint. Dan snap ik best dat Massa dat niet kan, maar kom op, iets meer dan wat hij laat zien moet gewoon kunnen in dat materiaal.



Dat mag je vinden, ik ben het daar niet mee eens. Massa rijdt nu al een aantal races sterk. En heeft meer sterke races gekend. Altijd snel weg en reed vaak naar voren tijdens een race. Geen idee wat er waarom het mis ging (zelf heb ik vaak het idee gehad dat Ferrari twee ijzers in het vuur wilt of wilde proberen wat het beste uitpakt) maar het is me vaker opgevallen dat Massa tijdens de eerste fase van een race prima mee kon en in de buurt van Alonso reed maar vervolgens langer buiten moest blijven waardoor hij veel tijd verloor en/of in verkeer terecht kwam waardoor resultaten tegenvielen. Leg het testrol er naast en je hebt een plausibele onderbouwing waarom de snelheid niet representatief is aan de resultaten. En nogmaals, tussen de resultaten en het vaarwater van Alonso zit genoeg ruimte om een beter iemand te laten rijden. Als er opties waren gaat Ferrari natuurlijk voor het jong talent. Een Di Resta kun je makkelijk inlijven zonder te vrezen voor Alonso. Maar kennelijk heeft Ferrari genoeg vetrouwen in haar rijder en voldoet deze meer dan de beschikbare rijders kunnen.

0634

Nou ja, prima dan. Dat zien wij anders.

Wizard


0634

Mijn dagen vul ik met louter heldere momenten Wizard. ;)

Maar ach, deze discussie voerden we vorige week ook al, toen had ik ook al gelijk en jij niet, maar wilde je me niet geloven. Dan ga ik het nu niet weer proberen. Op een gegeven moment moet je het ook zelf oppakken. :D

Wizard

Je bent een echte vriend! *huil*

Tijd om het topic te laten zakken. ;)

Enzo

Inhaalactie van de race!
Eindelijk de beelden gevonden... 8)