Round 14: Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 16 september 2012 - 21:37:54

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:46:53
Bovendien nam McLaren (incl Hamilton) een risico met de bak. En verloor.

Daarom heb ik hun ook als Banaan vd race neergezet. Dat neemt echter niet weg dat die gok 'n gelukje voor Alonso opleverde. Hoe je 't ook went of keert, met kwaliteit heeft 't niets te maken, het is niet zijn verdienste dat Lewis hier uitvalt. En dan heb ik het nog niet eens over de timing van de eerste SC gehad. Ook die kwam voor Alonso precies op het goede moment, wederom geluk dus.

Maar dat geeft allemaal niets, zonder geluk worden er maar weinig kampioen. Uiteindelijk heeft Alonso (mocht hij WK worden) gewoon goed en constant gepresteerd. Dat hij dit seizoen het geluk aan z'n zijde heeft, doet daar niets aan af.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 17:46:31
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:36:47
Ooh, maar dat was wel duidelijk hoor. Dat zie ik zelf namelijk ook wel. Was sarcastisch bedoeld, dacht dat dat wel duidelijk was. :-\

Sorry Ko, verkeerd begrepen dan!

Geeft niet, was deels m'n eigen fout. Had andere ( ;) :P ) smileys moeten gebruiken.

Wizard

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:52:52
Daarom heb ik hun ook als Banaan vd race neergezet. Dat neemt echter niet weg dat die gok 'n gelukje voor Alonso opleverde. Hoe je 't ook went of keert, met kwaliteit heeft 't niets te maken, het is niet zijn verdienste dat Lewis hier uitvalt. En dan heb ik het nog niet eens over de timing van de eerste SC gehad. Ook die kwam voor Alonso precies op het goede moment, wederom geluk dus.

Ooit gehoord van raceverloop? Sorry, maar ik vind dit écht plat door de bocht. Dingen gebeuren nu eenmaal. Materiaal gaat stuk, een rijder maakt een fout, het regent, een band kan lek raken, allen dingen die een race en seizoensverloop bepalen. En ja, soms heb je de wind in de zeilen een andere keer niet. Maar de term pech en geluk wordt wel erg plat neergezet. Wat zijn überhaupt de verdiensten van een rijder?

CitaatMaar dat geeft allemaal niets, zonder geluk worden er maar weinig kampioen. Uiteindelijk heeft Alonso (mocht hij WK worden) gewoon goed en constant gepresteerd. Dat hij dit seizoen het geluk aan z'n zijde heeft, doet daar niets aan af.

Zonder dát geluk, zoals jij dat noemt, wordt je geen kampioen. Het is altijd de beste combinatie die zegeviert.

Sabai

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:51:40
Zo is het! En afgelopen seizoen had Vettel geluk. Wie zal komend seizoen het meeste geluk hebben?

Vettel had geen geluk nodig van auto's die voor hem uitvielen want die reden er niet ;). Hij had wel mazzel dat hij de beste auto had. :)

Wizard

Je tweede zin ontkrachtigd je eerste. :D En onderstreept mijn standpunt.

Fabian

Volgens mij reed Hamilton voor Vettel. En ik denk persoonlijk dat dat zo gebleven was, maar Hamilton kreeg problemen en toen kon Vettel hem voorbij.

McLaren_über_alles

#231
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 15:29:25
Dat is geen geluk hoor. Ferrari heeft het gewoon beter voor elkaar qua betrouwbaarheid ook.

In rijdersperspectief kan je mijn inziens wel over geluk of pech spreken. Vettel & Button hadden pech dat hun wagens er mee ophielden in Monza, net als dat Hamilton vandaag pech had.

In team perspectief is het inderdaad een ander verhaal. Dan kan je eigenlijk enkel zeggen dat de Ferrari niet de snelste auto van het veld is, maar wel de beste (het overall pakket: Snelheid in droge + snelheid in de regen + betrouwbaarheid + team), waardoor Alonso terecht op kop staat.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Sabai


Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 23 september 2012 - 18:03:09
In rijdersperspectief kan je mijn inziens wel over geluk of pech spreken. Vettel & Button hadden pech dat hun wagens er mee ophielden in Monza, net als dat Hamilton vandaag pech had.

Zeker pech. Maar dat staat los van individuele prestaties van derden.

CitaatIn team perspectief is het inderdaad een ander verhaal. Dan kan je eigenlijk enkel zeggen dat de Ferrari niet de snelste auto van het veld is, maar wel de beste (het overall pakket: Snelheid in droge + snelheid in de regen + betrouwbaarheid + team), waardoor Alonso terecht op kop staat.

En Alonso natuurlijk die maximaliseert. En geen versnellingsbak sloopt. :P

Kootje

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:56:20
Maar de term pech en geluk wordt wel erg plat neergezet. Wat zijn überhaupt de verdiensten van een rijder?

Dat hij in de races waarin hij niet het geluk heeft dat z'n concurenten met pech kampen, nog steeds vooraan meestrijd, en dat hij in de races waarin hij wel 't geluk aan z'n kant heeft, daar optimaal van profiteerd.

Wizard

Nja, ok. Ik zie dat compleet anders. Let's agree to disagree.



robbert

een goeie race gezien. Alonso heeft geluk gehad dat hamilton uitviel, maar nu is het vettel die dichterbij komt, ook een team die sneller was dan de ferrari. Alonso heeft opnieuw opgeroepen dat ferrari dringend hun wagen moeten verbeteren, willen ze de titel halen. En gelijk heeft hij, zijn voorsprong wordt kleiner en kleiner. En 29 punten met nog 6 races te gaan, is bitterweinig. Maar toch weer goed dat Alonso op het podium eindigde, met een wagen die niet zo snel was :)

0634

Een optimistische Ferrarifan ben je niet he Robbert ;).