Round 14: Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 16 september 2012 - 21:37:54

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 16:32:13
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 16:12:10
Ik vind dat geen geluk, echt niet. Het is een kwaliteit als je beter en betrouwbaarder bent. Anders is alles geluk.

Wow ..... dan moet die Alonso wel echt een of andere supercoureur zijn.
Als je het falen van anderen ook al als kwaliteit van hem ziet. ::)

Het uitvallen van anderen staat los van zijn prestatie. Dat wordt gezegd, dat wordt beweerd. Dat Alonso het kampioenschap leidt is niet direct representatief voor de snelheid van Ferrari. Dat klopt. Maar het is zijn verdiensten. Alonso zit er altijd bij, Alonso scoort altijd, maximaliseert en Ferrari heeft haar zaakjes in orde. Dat anderen dat niet hebben maakt het geen geluk.

Als je (daarmee bedoel ik niet jou als persoon, maar diegene die geluk linken aan de stand v/h kampioenschap) zo kort door de bocht gaat door uitvalbeurten te linken aan geluk en pech, dus materiaal en materiaalfalen, dan is het ook geluk als jouw auto sneller is dan die van je concurent. Want dat wordt indirect gezegd door mensen die materiaal en materiaalfalen linken aan geluk en pech.

Wizard

Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:38:24
Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:25:09
Position Driver Points
1 Fernando Alonso 194
2 Sebastian Vettel 165
3 Kimi Raikkonen 149
4 Lewis Hamilton 142

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( wonder bestaat niet!!!!!!!!!
Alvast gefeliciteerd Alonso/Ferrari fans voor 3titel!!

De race gemist?

rafael25

Citaat van: Edwin90 op 23 september 2012 - 16:40:48
Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:38:24
Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:25:09
Position Driver Points
1 Fernando Alonso 194
2 Sebastian Vettel 165
3 Kimi Raikkonen 149
4 Lewis Hamilton 142

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( wonder bestaat niet!!!!!!!!!
Alvast gefeliciteerd Alonso/Ferrari fans voor 3titel!!

Veel te vroeg om nu al te zeggen. Één uitvalbeurt voor Alonso en winst voor Vettel betekend een levensgroot probleem voor Alonso want dan gaat hij het met het tempo van vandaag niet halen kan ik je melden.
Vertel me een uitvalbeurt van alonso(zonder Spa-Francorchamps)

Wizard

Citaat van: Edwin90 op 23 september 2012 - 16:34:17
Geluk of niet, Mclaren moet zorgen dat die wagen niet kapotloopt, iets wat Ferrari dit jaar wel erg goed doet en dat vind je terug in de stand, dús overal zijn Ferrari en Alonso dit jaar gewoon beter dan de rest. Ondanks de wat mindere snelheid. Kampioen worden doe je niet alleen met geluk.

Natuurlijk. Het kampioenschap bestaat uit een aantal factoren, materiaal is een factor. En niet iedereen kan over een snelle betrouwbare auto bezitten. Dat de Ferrari betrouwbaarder blijkt te zijn dan de McLaren heeft nul-komma-niks te maken met geluk net als dat het geen geluk voor Hamilton is dat de McLaren sneller is dan de Ferrari.

Sabai

Wel mooi om te zien dat de nieuwe puntentelling echt een vooruitgang is. Het WK blijft spannend op deze manier.

0634

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 16:32:13
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 16:12:10
Ik vind dat geen geluk, echt niet. Het is een kwaliteit als je beter en betrouwbaarder bent. Anders is alles geluk.

Wow ..... dan moet die Alonso wel echt een of andere supercoureur zijn.
Als je het falen van anderen ook al als kwaliteit van hem ziet. ::)

Jij bent de enige die niet snapt wat ik zeg?

Ferrari en Alonso zijn betrouwbaar. De rest blijkbaar niet/minder.

Nu duidelijk?

0634

Citaat van: Edwin90 op 23 september 2012 - 16:40:48
Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:38:24
Citaat van: rafael25 op 23 september 2012 - 16:25:09
Position Driver Points
1 Fernando Alonso 194
2 Sebastian Vettel 165
3 Kimi Raikkonen 149
4 Lewis Hamilton 142

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( wonder bestaat niet!!!!!!!!!
Alvast gefeliciteerd Alonso/Ferrari fans voor 3titel!!

Veel te vroeg om nu al te zeggen. Één uitvalbeurt voor Alonso en winst voor Vettel betekend een levensgroot probleem voor Alonso want dan gaat hij het met het tempo van vandaag niet halen kan ik je melden.

Precies. De strijd is echt nog helemaal open. Red Bull is iets sneller dan Ferrari, zeker op de komende banen, het grote voordeel dat Alonso heeft is dat de rest niet meer mag uitvallen.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 17:19:39
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 16:32:13
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 16:12:10
Ik vind dat geen geluk, echt niet. Het is een kwaliteit als je beter en betrouwbaarder bent. Anders is alles geluk.

Wow ..... dan moet die Alonso wel echt een of andere supercoureur zijn.
Als je het falen van anderen ook al als kwaliteit van hem ziet. ::)

Jij bent de enige die niet snapt wat ik zeg?

Ferrari en Alonso zijn betrouwbaar. De rest blijkbaar niet/minder.

Nu duidelijk?

Ooh, maar dat was wel duidelijk hoor. Dat zie ik zelf namelijk ook wel. Was sarcastisch bedoeld, dacht dat dat wel duidelijk was. :-\

Ik vind alleen niet dat je die kwaliteit boven het geluk kunt stellen. Kijk, Alonso en Ferrari hebben hun zaakjes goed in orde, zéér goed zelfs. Soms zijn ze de snelste, soms net niet, maar ze zitten er iig altijd bij. Dat neemt echter niet weg dat het niets met hun kwaliteiten te maken heeft dat 'n ander uitvalt. Dat is puur geluk.  Jullie schrijven alles toe aan de kwaliteiten van Alonso en Ferrari, terwijl zij er geen enkele invloed op hebben wat er bij de andere teams gebeurt. En als die teams qua snelheid de betere zijn, maar steeds voor je neus wegvallen door onbetrouwbaarheid of stommiteiten, dan is dat het geluk aan je zijde hebben. Het feit dat Ferrari en met name Alonso volop profiteerd van dat geluk, dat is aan kwaliteit toe te dichten.


Maar goed .... deze discussie hebben we al eerder in het seizoen gehad, en net als vele andere is dit 'n gebed zonder einde.

Wizard

Uitvallen is geen puur geluk. Materiaal en materiaalfalen is verloop. Anders is iedere kampioen, de kampioen van geluk. Want dat beweer je indirect.

Kootje

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:39:35
Uitvallen is geen puur geluk.

Nee, uitvallen is pure pech, er vervolgens van profiteren is geluk.

Wizard

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:42:01
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:39:35
Uitvallen is geen puur geluk.

Nee, uitvallen is pure pech, er vervolgens van profiteren is geluk.

Als je materiaal en materiaalfalen gaat linken aan pech en geluk, is het dus ook geluk als je materiaal beter is.

0634

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:36:47
Ooh, maar dat was wel duidelijk hoor. Dat zie ik zelf namelijk ook wel. Was sarcastisch bedoeld, dacht dat dat wel duidelijk was. :-\

Sorry Ko, verkeerd begrepen dan!

Wizard

Bovendien nam McLaren (incl Hamilton) een risico met de bak. En verloor. 

Kootje

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:45:21
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:42:01
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:39:35
Uitvallen is geen puur geluk.

Nee, uitvallen is pure pech, er vervolgens van profiteren is geluk.

Als je materiaal en materiaalfalen gaat linken aan pech en geluk, is het dus ook geluk als je materiaal beter is.

Dus heeft Alonso nog meer geluk dan ik al dacht. Uiteindelijk heeft hij 't beste materiaal, want hij blijft heel.  ;D

Wizard

Zo is het! En afgelopen seizoen had Vettel geluk. Wie zal komend seizoen het meeste geluk hebben?