Team orders voor de titel?

Gestart door Folkert, 25 augustus 2012 - 12:23:07

« vorige - volgende »

Welke rijder(s) zouden eigenlijk een team order moeten krijgen?

Massa, Button, Grosjean,
2 (15.4%)
Alleen Massa
5 (38.5%)
Alleen Button
0 (0%)
Alleen Grosjean
0 (0%)
Alleen Button en Massa
2 (15.4%)
Alleen Button en Grosjean
1 (7.7%)
Alleen Grosjean en Massa
0 (0%)
Alle 3 nog niet, nog genoeg races en het is een enorm wisselend seizoen waar alles nog mogelijk is.
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Folkert

Met volgende week al weer de 12de race van het seizoen, komt het einde van het seizoen ook alweer in zicht. Dus ook de titel. Natuurlijk maakt Alonso grote kans en Massa zo goed als kansloos voor de titel en lijkt het daar allang en breed uitgemaakt dat Massa team orders krijgt.

Maar Button en Grosjean staan dichter bij Alonso, maar nog steeds op aanzienlijke achterstand op hun teamgenoot. Moeten zij ruimbaan maken voor hun teamgenoot of moeten ze eerlijke kans krijgen. Immers zijn er nog 225 punten te verdelen en hebben ze nog een theoretische kans.
Beide coureurs hebben bewezen ook snel te zijn en te kunnen winnen, of strijden voor de overwinning. Met 3 overwinningen op rij van 1 van de 2 en ze zitten weer in race voor de titel. Maar aan de andere kant, beide team genoten zijn volgens velen van iets betere klasse en zal de kans klein zijn dat ze worden verslagen door hun teamgenoot.
De titel word hoe dan ook spannend, echter: Wie spelen er allemaal mee en wie mogen er volgens jullie rekenen op een teamorder?
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Button mag zo langzamerhand wel op de teamorders gaan rekeningen denk, Hamilton staat er veel beter voor.

Bij Lotus weet ik het niet, misschien als ze 1 - 2 liggen, maar ik zou Grosjean lekker laten presteren  :) Sowieso komt Lotus tekort voor de titel denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Ja lastige dit. Denk dat Massa niet vaak een teamorder zal krijgen om Alonso voorbij te laten aangezien Alonso bijna altijd voor Massa rijdt.

Grosjean en Kimi zou ik gewoon lekker laat racen en als het echt moet dan misschien Grosjean een ordertje geven. Button zal vast wel wat orders gaan krijgen.

Enzo

Alleen Massa heb ik gestemd. Voor Button vind ik het nog te vroeg en Kimi en Grosjean moet je gewoon lekker laten strijden.

Kootje

In principe alle drie, dus dat heb ik gestemd.

Massa omdat hij sowieso al kansloos is, Button en Grosjean omdat zij weliswaar nog 'n minimale kans hebben maar hun teamgenoot er veel beter voor staat en met hulp meer kans maken dan zonder.


Maar ...... eigenlijk vindt ik geen van drieën.
Ik ben namelijk zwaar tegenstander van het begrip teamorders.
Wat mij betreft raced ieder voor eigen succes en zien we aan het eind vd rit wie er de beste is.
Teamorders mogen dan ook per direct weer verboden worden.

Fabian

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 13:43:40
Maar ...... eigenlijk vindt ik geen van drieën.
Ik ben namelijk zwaar tegenstander van het begrip teamorders.
Wat mij betreft raced ieder voor eigen succes en zien we aan het eind vd rit wie er de beste is.
Teamorders mogen dan ook per direct weer verboden worden.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben ook tegen teamorders. Echter door de grote belangen maakt het teams niet meer uit.

Ook nog wel een leuke: Moet Vettel orders krijgen omdat Webber voor hem staat op een tweede plaats?!  ;) :P

Folkert

Ik ben het eigenlijk met Kootje eens. Met  een extra vermelding dat als Hamilton, Kimi of Alonso echt sneller zijn, ze wel aan de kant moeten.

Maar aan de andere kant: Button, Massa en Grosjean hebben gewoon geen kans. Geen reeële kans iig. Massa sowieso, die rijd  voor spek en bonen mee. Button en Grosjean? Moeilijk eigenlijk. Ik denk ook dat Hamilton en Kimi een maatje te groot zijn voor hun teamgenoot. Dit jaar zeker nog. Heb daarom ook alle 3 gekozen, Button heeft dit jaar een te slechte periode gehad om te zeggen. Hij is niet constant genoeg helaas. Iets wat Hamilton wel is. Kimi en Grosjean vind ik moeilijk. Beide kunnen enorm hard racen en zitten qua snelheid dicht op elkaar, Kimi heeft dankzij zij ervaring een voorsprong en is Grosjean nog wat te enthousiast.

@Fabian: Nee, RBR moet team orders krijgen van andere teams en stoppen met illegale auto's bouwen ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 25 augustus 2012 - 13:59:34
@Fabian: Nee, RBR moet team orders krijgen van andere teams en stoppen met illegale auto's bouwen ;)
Hahaa. Zou Webber niet met zijn vuist op tafel slaan en zeggen: Vorig jaar heb ik die huilbaby geholpen dus nu helpt hij mij maar!

Folkert

Citaat van: Fabian op 25 augustus 2012 - 14:01:36
Citaat van: Folkert op 25 augustus 2012 - 13:59:34
@Fabian: Nee, RBR moet team orders krijgen van andere teams en stoppen met illegale auto's bouwen ;)
Hahaa. Zou Webber niet met zijn vuist op tafel slaan en zeggen: Vorig jaar heb ik die huilbaby geholpen dus nu helpt hij mij maar!
Hahah, ja precies. Vettel zal nooit mijn volledige support krijgen :P, net als Schumacher destijds :P Respect natuurlijk wel, maar meer hoeft hij niet op te rekenen. :P

En nu hoop ik dat Vettel daar zo danig vanslag is, dat hij niet meer presteert :P
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Alleen Massa. Verder nog veel te vroeg.

En Grosjean... alsof Kimi kampioen kan worden... ::)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 14:47:23
Alleen Massa. Verder nog veel te vroeg.

En Grosjean... alsof Kimi kampioen kan worden... ::)
Nou ja, ik zie voorals nog geen reden of argumenten waarom Kimi geen WK zou kunnen worden. De auto is snel, Kimi is gemotiveerder dan ooit dus waarom niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Ik ben het aardig met Jeroen eens. De kans dat Kimi kampioen gaat worden acht ik klein, maar op dit moment is hij een kanshebber en doet ie gewoon mee om de prijzen. Zoals ik al aangaf zou ik die twee gewoon lekker laat racen(Grosjean en Kimi), maar als Kimi in de laatste paar races nog volop meedoet zou een ordertje natuurlijk kunnen.  ;)
Al ben ik nog steeds geen voorstander van teamorders.

Folkert

Citaat van: Fabian op 25 augustus 2012 - 15:28:26
Ik ben het aardig met Jeroen eens. De kans dat Kimi kampioen gaat worden acht ik klein, maar op dit moment is hij een kanshebber en doet ie gewoon mee om de prijzen. Zoals ik al aangaf zou ik die twee gewoon lekker laat racen(Grosjean en Kimi), maar als Kimi in de laatste paar races nog volop meedoet zou een ordertje natuurlijk kunnen.  ;)
Al ben ik nog steeds geen voorstander van teamorders.
Ik vind het moeilijk te zeggen eerlijk gezegd. Lotus is snel en Kimi is goed. Met hun nieuwe DRS/SDRS of what ever, lijken ze iig serieuze ontwikkeling te gaan maken in Spa. En als ik eerlijk ben zie ik niet waarom Webber, Vettel en Hamilton wel een kans zouden maken en Kimi niet. Hij staat op slechts 8 punten van Webber.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Kimi heeft net zoveel punten als Jenson.
Aangezien de Lotus niet echt onder doet voor de McLaren, zie ik niet in waarom Jenson wel, en Kimi geen kans op de titel maakt.

0634