Team orders voor de titel?

Gestart door Folkert, 25 augustus 2012 - 12:23:07

« vorige - volgende »

Welke rijder(s) zouden eigenlijk een team order moeten krijgen?

Massa, Button, Grosjean,
2 (15.4%)
Alleen Massa
5 (38.5%)
Alleen Button
0 (0%)
Alleen Grosjean
0 (0%)
Alleen Button en Massa
2 (15.4%)
Alleen Button en Grosjean
1 (7.7%)
Alleen Grosjean en Massa
0 (0%)
Alle 3 nog niet, nog genoeg races en het is een enorm wisselend seizoen waar alles nog mogelijk is.
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

0634

Citaat van: Folkert op 25 augustus 2012 - 15:08:23
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 14:47:23
Alleen Massa. Verder nog veel te vroeg.

En Grosjean... alsof Kimi kampioen kan worden... ::)
Nou ja, ik zie voorals nog geen reden of argumenten waarom Kimi geen WK zou kunnen worden. De auto is snel, Kimi is gemotiveerder dan ooit dus waarom niet?

Zijn auto is prima. Niks mis mee. Maar doet gemiddeld gezien wel iets onder voor Mac, Ferrari of RBR, want hij is nergens echt de snelste. Bovendien is Kimi geen wereldtop meer en ook niet gemotiveerder dan ooit. Hij doet het prima hoor, heus, maar niets bijzonders. Die wordt echt geen WK. Geen enkele Lotus.

Bovendien, waarom zou Grosjean aan de kant moeten? Hij is meestal net zo snel, zo niet, sneller. Dan ga je toch niet met bijna een half seizoen nog te gaan zeggen dat hij aan de kant moet? Is de situatie met drie races te gaan nog zo, dan is het anders.

Maar Lotus wordt echt geen kampioen hoor, no way.

Fabian

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 15:55:25
Kimi heeft net zoveel punten als Jenson.
Aangezien de Lotus niet echt onder doet voor de McLaren, zie ik niet in waarom Jenson wel, en Kimi geen kans op de titel maakt.
Button heeft  toch al gauw veertig punten achterstand op Kimi. Dat gaat nog erg moeilijk worden voor Jenson dus ik denk dat we Jenson zo goed als zeker kunnen wegstrepen van het lijstje kanshebbers.

Kootje

Jullie hebben gelijk, hij heeft net zoveel punten als Romain.
Mijn fout.

Maar goed, dat versterkt alleen m'n punt nog maar eens.
40 punten voorsprong op Jenson, en dan wordt Jenson nog wel 'n kans toegedicht, maar Kimi niet.
Strookt niet helemaal met elkaar imo.

Edwin90

Ferrari gaat ze niet nodig hebben maar mocht het zo ver komen dan komen ze er uiteraard. McLaren gaat ze ook gebruiken indien nodig. Is in het verleden vaak genoeg gebeurd.

Bij Red bull liggen de rijders te dicht bij elkaar denk ik. Maar het zal ze zwaar vallen om Vettel niet voor te trekken denk ik.

Lotus wordt inderdaad geen kampioen, dus no need voor orders.

0634

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 16:49:01
Jullie hebben gelijk, hij heeft net zoveel punten als Romain.
Mijn fout.

Maar goed, dat versterkt alleen m'n punt nog maar eens.
40 punten voorsprong op Jenson, en dan wordt Jenson nog wel 'n kans toegedicht, maar Kimi niet.
Strookt niet helemaal met elkaar imo.
Nou, ik weet niet wie Jenson kansen toedicht, maar ik niet in ieder geval. Ik dicht alleen Vettel, Alonso en Lewis kansen toe en dan ook precies in die volgorde. De rest niet.

Figge

#20
1.   Fernando Alonso   164   Achter    Goedmaken per race
2.   Mark Webber   124   40   4,4
3.   Sebastian Vettel   122   42   4,7
4.   Lewis Hamilton   117   47   5,2
5.   Kimi Räikkönen   116   48   5,3
6.   Nico Rosberg   77   87   9,7
7.   Jenson Button   76   88   9,8
8.   Romain Grosjean   76   88   9,8

Volgens mij zijn dit de spelers en de stand van zaken...

Massa hoeft helemaal geen teamorders te krijgen, die presteert zoveel slechter dat van hulp aan Alonso uberhaupt geen sprake is.
Grojean en Button staan qua in te lopen punten volgens mij al te ver achter om een kans op de titel te maken.
Hamilton en McLaren zijn er goed genoeg voor, dus ben ik van mening dat Button per direct in dienst van Hamilton moet gaan rijden.
Bij Lotus ben ik op een of andere manier niet overtuigt van de vorm/snelheid van de auto, anders hadden ze echt al wel een race gewonnen. Kimi is, helaas ook nog te langzaam in de kwalificaties. Daarom denk ik dat Lotus nog niet mee gaat doen om te titel.
Mocht Kimi beter gaan kwalificeren de komende races en hiermee de algehele vorm verbeteren, dan moeten ze per direct Grojean in dienst van Kimi laten rijden.

Maar los daarvan... Hoe vaak komt het in de praktijk nu echt voor dat dit noodzakelijk is...

Kootje

#21
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 17:30:21
Nou, ik weet niet wie Jenson kansen toedicht,

Jij en Enzo.
Iig maak ik dat op uit jullie reacties.


Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 14:47:23
Citaat van: Enzo op 25 augustus 2012 - 13:27:20
Voor Button vind ik het nog te vroeg
Alleen Massa. Verder nog veel te vroeg.



Citaatmaar ik niet in ieder geval. Ik dicht alleen Vettel, Alonso en Lewis kansen toe en dan ook precies in die volgorde. De rest niet.

Nu spreeek je jezelf toch enigszins tegen.
Eerst zeg je dat het te vroeg is om Jenson teamorders te geven,  waaruit je dus op kunt maken dat hij nog steeds kans heeft.
Waarom zou het anders te vroeg zijn ??
En nu geef je hem geen kans.


Wizard

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 13:43:40
In principe alle drie, dus dat heb ik gestemd.

Massa omdat hij sowieso al kansloos is, Button en Grosjean omdat zij weliswaar nog 'n minimale kans hebben maar hun teamgenoot er veel beter voor staat en met hulp meer kans maken dan zonder.


Maar ...... eigenlijk vindt ik geen van drieën.
Ik ben namelijk zwaar tegenstander van het begrip teamorders.
Wat mij betreft raced ieder voor eigen succes en zien we aan het eind vd rit wie er de beste is.
Teamorders mogen dan ook per direct weer verboden worden.

Jip! Althans, ergens begrijp ik het wel, alleen siert het de sport niet. Net als jou ben ik een tegenstander van teamorders en ben ik van mening dat je een individueel kampioenschap, individueel en op eigen kracht dient te winnen. Kortom, eens met jou en dus stem ik niet.

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 25 augustus 2012 - 18:23:34
1.   Fernando Alonso   164   Achter    Goedmaken per race
2.   Mark Webber   124   40   4,4
3.   Sebastian Vettel   122   42   4,7
4.   Lewis Hamilton   117   47   5,2
5.   Kimi Räikkönen   116   48   5,3
6.   Nico Rosberg   77   87   9,7
7.   Jenson Button   76   88   9,8
8.   Romain Grosjean   76   88   9,8

Volgens mij zijn dit de spelers en de stand van zaken...

Massa hoeft helemaal geen teamorders te krijgen, die presteert zoveel slechter dat van hulp aan Alonso uberhaupt geen sprake is.
Grojean en Button staan qua in te lopen punten volgens mij al te ver achter om een kans op de titel te maken.
Hamilton en McLaren zijn er goed genoeg voor, dus ben ik van mening dat Button per direct in dienst van Hamilton moet gaan rijden.
Bij Lotus ben ik op een of andere manier niet overtuigt van de vorm/snelheid van de auto, anders hadden ze echt al wel een race gewonnen. Kimi is, helaas ook nog te langzaam in de kwalificaties. Daarom denk ik dat Lotus nog niet mee gaat doen om te titel.
Mocht Kimi beter gaan kwalificeren de komende races en hiermee de algehele vorm verbeteren, dan moeten ze per direct Grojean in dienst van Kimi laten rijden.

Maar los daarvan... Hoe vaak komt het in de praktijk nu echt voor dat dit noodzakelijk is...
Ik denk dat de Lotus over het hele seizoen best een goede auto is of is geweest, maar dat het om wat voor redenen dan ook er nooit goed uit kwam. Kimi kende in het begin van het jaar toch wel wat materiaal pech en heeft als ik me niet vergis enkele races zonder goed werkende KERS gereden. Hoe goed Kimi/Lotus nou echt is? Moeilijk te zeggen, maar hij staat toch bij het groepje van rijders die wel kans maken op de titel. Maar inderdaad, in de kwalificaties verliezen zij het meest.
Ik hoop echt op een enorm spannend einde van het seizoen, en mijn gevoel zegt dat Alonso, Kimi, Vettel Webber en Hamilton allemaal tot de laatste race kans gaan maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 18:23:50
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 17:30:21
Nou, ik weet niet wie Jenson kansen toedicht,

Jij en Enzo.
Iig maak ik dat op uit jullie reacties.


Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2012 - 14:47:23
Citaat van: Enzo op 25 augustus 2012 - 13:27:20
Voor Button vind ik het nog te vroeg
Alleen Massa. Verder nog veel te vroeg.



Citaatmaar ik niet in ieder geval. Ik dicht alleen Vettel, Alonso en Lewis kansen toe en dan ook precies in die volgorde. De rest niet.

Nu spreeek je jezelf toch enigszins tegen.
Eerst zeg je dat het te vroeg is om Jenson teamorders te geven,  waaruit je dus op kunt maken dat hij nog steeds kans heeft.
Waarom zou het anders te vroeg zijn ??
En nu geef je hem geen kans.

Wat een rare conclusie. Ik geef Jenson helemaal geen kans voor de titel, maar op dit moment zou ik hem geen zege afnemen met een teamorder mocht de situatie zo zijn. Daar is het nog veel te vroeg voor. Lewis moet eerst maar eens laten zien het gat te kunnen dichten, want voorlopig is hij geen titelkandidaat nummer 1. Als er dan nog drie races zijn te gaan en hij doet nog mee, dan prima, anders ga je iemand geen zege afnemen.

Kootje

Vind ik geen vreemde conclusie.

Ik zie anders niet in waarom het te vroeg zou zijn als je hem geen kans op de eindzege toekent en Lewis wel. ???
Dat Lewis niet de nr 1 titelkandidaat is, is voor mij juist reden te meer om die teamorders aan 'n kansloze Jenson uit te vaardigen.
Uiteindelijk vergroot je daarmee Lewis z'n kans om wel de nr 1 kandidaat te worden, en aangezien Jenson toch kansloos is. ::)

Dus nu is mijn vraag aan jou, waarom is het op dit moment dan te vroeg als je Jenson verder geen kansen toedicht op het behalen van het WK ??

0634

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 20:49:59
Vind ik geen vreemde conclusie.

Ik zie anders niet in waarom het te vroeg zou zijn als je hem geen kans op de eindzege toekent en Lewis wel. ???
Dat Lewis niet de nr 1 titelkandidaat is, is voor mij juist reden te meer om die teamorders aan 'n kansloze Jenson uit te vaardigen.
Uiteindelijk vergroot je daarmee Lewis z'n kans om wel de nr 1 kandidaat te worden, en aangezien Jenson toch kansloos is. ::)

Dus nu is mijn vraag aan jou, waarom is het op dit moment dan te vroeg als je Jenson verder geen kansen toedicht op het behalen van het WK ??

Dat kan je dan voortaan ook voor het seizoen doen. Is ook een optie. Verhoog je de kans voor Lewis nog meer. Kiezen ze bij Ferrari voor.

Maar bij McLaren contracteren ze twee wereldkampioenen. Dan ga je niet halverwege het jaar iemand al een overwinning afnemen omdat een ander meer kans heeft. Het blijft wel sport, het gaat om winnen, en iemand een zege afnemen doe je pas twee, drie races voor het einde als iemand écht uitgeschakeld is, ook theoretisch.

Zeker met die puntentelling van nu. Stel JB wint op Spa en Lewis valt uit... Staan ze weer vlak bij elkaar en dan zou het team even zeggen dat JB aan de kant moet omdat hij geen kans heeft en Lewis wel. Kom nou. Veel te vroeg.

Kootje

Ik snap je beredenering niet.
Enerzijds zeg je dat Jenson kansloos is, vervolgens kom je met 'n hypothetisch voorbveeld waarbij Jenson nog steeds de strijd met Lewis aan kan gaan.
De Lewis die nog wel kanshebber is, alle hulp kan gebruiken, maar om die reden nog niet hoeft te krijgen.

Maar goed, je zal jezelf wel begrijpen denk ik dan maar. ;)
Ik ga me er verder ook niet mee bezig houden.
Als het aan mij ligt komen die teamorders er toch niet, zelfs niet in de laatste wedstrijd.
Ik zie nog liever Alonso met één puntje WK worden dan dat ik Jenson moedwillig Lewis voorbij zie laten om hem zo het WK te schenken.
En we weten allemaal hoe ik over Alonso en Hamilton denk.  ;D

Folkert

Als Fernando nou eens 4 races nu uitvalt(of 3) en de rest (Kimi, Lewis, Mark en Sebastian) nou elk een race winnen en daarnaast rond p5-p6 eindigen zit het hele spul goed bij elkaar op iets van 10 punten van elkaar. En van af dan mag Alonso ook weer winnen en gaan ze maar kijken wie er WK word. Dan hebben we een mooi einde van 2012. Met Lewis natuurlijk als WK
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2012 - 22:32:17
Ik snap je beredenering niet.
Enerzijds zeg je dat Jenson kansloos is, vervolgens kom je met 'n hypothetisch voorbveeld waarbij Jenson nog steeds de strijd met Lewis aan kan gaan.
Wat valt er niet te snappen dan?

Het lijkt mij sterk dat hij kampioen wordt, sterker, ik geloof er helemaal niks van, maar theoretisch is hij halverwege dit seizoen natuurlijk nog helemaal niet uitgeschakeld, dat kan toch moeilijk ontkent worden.

En aangezien Lewis ook helemaal niet zo bijzonder ver voor staat slaat het nergens op om nu al met teamorders te beginnen.

Ik snap echt niet wat daar niet aan te snappen valt.