'Romain Grosjean is geen fenomeen: een betalende rijder met veel geluk'

Gestart door Matthijs, 21 augustus 2012 - 09:38:15

« vorige - volgende »

Figge


Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 26 augustus 2012 - 22:52:10
En toch hebben we het, het over dit knuppeltje...

Ik zeg niks meer over dat idiote ventje....
Ben er nu wel klaar mee!

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2012 - 22:11:49
Even zonder grollen... dat Senna niet zo technisch onderlegd was, klopt toch ook gewoon?


ik mag graag mijn licht schijnen over je vraag. Jeroen heeft het eea al mooi verwoord [als altijd], maar ik heb een andere invalshoek.


Senna 'leek' minder technisch onderlegd dan Piquet sr., omdat hij bij teams zat die geen innovaties's a la Brabham/Lotus [Chapman tijdperk]/Ferrari deden.


Bij Lotus was het al schipperen om 1 fatsoenlijke auto af te leveren. En eigenlijk kwam die Lotus alleen vooruit op basis van Ayrton's talent, vergelijkbaar met Alonso nu bij Ferrari, en de enorme power van de Honda.


Anders was Ayrton toch lekker bij Lotus gebleven, ipv dat hij overstapte naar McLaren?


Maar goed, bij McLaren was het veel meer fijneslijperij...dan dat er sprake was van 'wilde innovatie'. Daar zijn ze bij McLaren [nu nog] ook gewoon goed in, dus waarom zouden ze iets anders gaan doen?


Wel heb ik ooit gelezen dat Senna de set-up van Prost vaak overnam, om dan alleen de voorkant harder af te stellen. Maar Senna heeft zich IMHO, met zijn extreem gedetaileerde technische feedback, allang bewezen als technisch kundig. Ondanks dat hij nooit gewerkt heeft aan een revolutionaire vinding.

Fabian

Ik heb ook die docu's gezien over Senna en daarin komt ie zoals Jeroen zegt zeer nauwkeurig naar voren. Nu heb ik zelf Senna nooit zien racen dus vindt ik het moeilijk om te oordelen, maar het lijkt me dat als iemand zoveel talent heeft hij vast ook wel redelijk veel van de techniek zal weten.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 27 augustus 2012 - 14:52:32
Ik heb ook die docu's gezien over Senna en daarin komt ie zoals Jeroen zegt zeer nauwkeurig naar voren. Nu heb ik zelf Senna nooit zien racen dus vindt ik het moeilijk om te oordelen, maar het lijkt me dat als iemand zoveel talent heeft hij vast ook wel redelijk veel van de techniek zal weten.


Dat klopt ook wel, maar zoals ik al eerder zei is het andere koek als je een totaal vernieuwende innovatie eigen moet maken. Senna kon ook heel goed vertellen wat een auto deed, omdat hij wist wat hij wel wilde dat een auto deed.


Als je maar genoeg oefent, kan weet jij ook hoe je kart/FF/GP2-auto zich gedraagt. Ik geef toe, het is wel ander koek om een buitenstaander precies te vertellen wat je bedoelt. En dat is helemaal de verdienste van Ayrton Senna. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 25 augustus 2012 - 18:38:26
To sad!! Geen kans. Misschien dat komadiant hem op het lijf geschreven staat. Lijkt me écht wel wat voor Piquet (jr). ;)

Of dameskapper... ;D


Fabian


T.Nuvolari

Heb niet het hele gesprek gevolgd, maar ineens ging het over Senna.  ;)

Fabian

Citaat van: M@rc op 29 augustus 2012 - 12:58:15
Heb niet het hele gesprek gevolgd, maar ineens ging het over Senna.  ;)
Ah zo. Nee dit waren uitspraken van Piquetje over Grosjean en Ayrton Senna! ;-)

T.Nuvolari



Fabian


Wizard

Waarom? Wij staan nog verder verwijdert van de autosport en hebben ook onze mening, waarom moeten anderen dan de mond houden? Deze kan ik niet plaatsen.

Fabian

Citaat van: Wizard op 30 augustus 2012 - 20:54:57
Waarom? Wij staan nog verder verwijdert van de autosport en hebben ook onze mening, waarom moeten anderen dan de mond houden? Deze kan ik niet plaatsen.
Omdat ie negen van de tien keer onzin praat. Hij zet zichzelf bijna voor schut.