Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 20:40:59
Natuurlijk hoort hij bij de kanshebbers. Maar je doet net aslof hij geen pech heeft meteen het veld naar huis rijd. Waarom we Alonso niet zagen? Simpel, de auto was dit weekend echt niet goed was ten opzichte van de andere weekenden. En zeg asjeblieft niet dat het komt omdat er niemand voor zijn neus uitviel, want vorige race leidde hij van begin tot eind.
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat hij beter is dan de stand laat zien. Ik poste wel beetje provocerend, maar er word laatste tijd zo lyrisch gedaan over Alonso, als of hij goddelijk rijd in een barrelbak. En ok hij heeft zeker niet de beste wagen, want dat is Mclaren denk ik nu en komt Lotus daar dicht bij, Zijn voorsprong dankt hij niet aan zijn kunnen, maar aan zijn geluk dat andere wel pech hebben. Niets meer, niets minder.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hij dankt zijn voorsprong juist wel aan zijn kunnen, én aan het feit dat anderen falen, maar goed.

0634

Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:02:16
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:00:51
Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd

ja inderdaad, als er nog enkele regenweekends komen, dan schat ik de kansen van alonso ook hoger in dan vandaag. Maar als het droge weekends worden, dan is ferrari toch kansloos voor de overwinning

Hoezo? Omdat hij op deze baan niet kon winnen? DAt was toch vantevoren bekend dat dat hier niet zou kunnen. De vorige races liet hij zien zich met de RBRs en Macs te kunnen meten.

0634

Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:06:46
ik zou monza meer kans geven voor alonso dan spa. In spa rijdt hamilton ook altijd goed net als raikkonen. Hoge snelheidscircuit,... en wat heeft ferrari te kort?  ahja, snelheid. We zullen zien hoe het afloopt

Ferrari komt snelheid te kort? Dat is Red Bull hoor. De topsnelheid van Ferrari is prima.

Wizard

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 19:01:32
Maar dan is het wat anders dan dat je net zei. En dan graaf je natuurlijk geen kuil. Maar dan is het een opmerking die je beter niet kunt maken omdat die niks toevoegt.

Tuurlijk wel. Ik trek de door jouw getrokken lijn voor je door.

CitaatMaar ik plaats ook geen kanttekening bij overwinningen van Alonso, enkel bij de huidige stand in het WK.

Dat is toch een gevolg van??

CitaatWant de huidige stand in het WK is puur en alleen te wijten aan de pech van Lewis.

En de overwinning van Hamilton door de pech van Kimi. Dus, tjsa, terug bij áf.

CitaatDe race van vandaag liet zien dat Lewis zonder pech gewoon een serieuze kanshebber is voor het WK en een overwinning en dat Alonso zonder uitvallers het niet makkelijk heeft. Deze race geeft mij eigenlijk weer, om het even simpel te stellen, dat Alonso helemaal niet zo heel veel beter is als Hamilton. Want zonder pech rijd hij direct naar de overwinning.

De Ferrari had hier gewoon te weinig snelheid. Los daarvan eindigt Alonso toch weer voor de Red Bull en McLaren. En zoals we beide weten hebben zijn beide sneller dan de Ferrari van Alonso. Toch weer zijn verdiensten. Dat heet geen profiteren maar presteren. Hamilton en Vettel zijn niet constant, Alonso is dat wel.

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 21:15:32
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 19:01:32
Maar dan is het wat anders dan dat je net zei. En dan graaf je natuurlijk geen kuil. Maar dan is het een opmerking die je beter niet kunt maken omdat die niks toevoegt.

Tuurlijk wel. Ik trek de door jouw getrokken lijn voor je door.

CitaatMaar ik plaats ook geen kanttekening bij overwinningen van Alonso, enkel bij de huidige stand in het WK.

Dat is toch een gevolg van??

CitaatWant de huidige stand in het WK is puur en alleen te wijten aan de pech van Lewis.

En de overwinning van Hamilton door de pech van Kimi. Dus, tjsa, terug bij áf.

CitaatDe race van vandaag liet zien dat Lewis zonder pech gewoon een serieuze kanshebber is voor het WK en een overwinning en dat Alonso zonder uitvallers het niet makkelijk heeft. Deze race geeft mij eigenlijk weer, om het even simpel te stellen, dat Alonso helemaal niet zo heel veel beter is als Hamilton. Want zonder pech rijd hij direct naar de overwinning.

De Ferrari had hier gewoon te weinig snelheid. Los daarvan eindigt Alonso toch weer voor de Red Bull en McLaren. En zoals we beide weten hebben zijn beide sneller dan de Ferrari van Alonso. Toch weer zijn verdiensten. Dat heet geen profiteren maar presteren. Hamilton en Vettel zijn niet constant, Alonso is dat wel.
Als je de door mijn getrokken lijn door trekt en mij er op aan spreekt, graaf je weldegelijk een kuil voor je zelf, omdat je me dan indirect gelijk geeft.

En ja de pech van Kimi heeft Lewis de overwinning bezorgd. Vraag me af hoeveel Kimi verloren heeft. Maar Alonso was Zaterdag al sneller dan 1 Red Bull en zondag? Ja strategisch voor Button gekomen. Maar dan voornamelijk weer door falen van Mclaren. Noem het presteren wat je wilt, maar het is toch echt profiteren. En dat doet hij goed hoor, maar ga het niet op conto van Alonso schrijven.

En ja het is een gevolg er van ja, maar niet omdat Alonso zo veel beter is dan Hamilton dit jaar. Dat hij nu op 47 punten achter staat is niet omdat Alonso elke race beter was dan Hamilton. En zeker niet zo goed dat, zoals velen nog steeds durven te zeggen, hij met een ongelooflijk slechte auto races wint of het WK leid. Want ondanks alles, heeft Ferrari toch wel bewezen goede snelheid te hebben. niet elke race het snelste, maar wel elke race voor in. Dankzij de auto en Alonso.
Hamilton kon vaak ook niet maximaliseren door pech of fouten van het team. Zodra hij het wel kan, rijd hij vooraan en laat hij meer zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Schei uit Folkert, er is niemand die zegt dat Alonso een ongelofelijk slechte auto heeft. Helemaal niemand. Ga nou niet de argumenten van anderen een draai geven.

Fabian

Blunder van McLaren. Button stemde er zelf mee in dus is hij gedeeltelijk ook schuldig aan die blunder. Het was geen verstandige keuze van McLaren, maar als het goed uitpakt is het een geweldige zet. Het zit zo dicht bij elkaar...

SanderD

Folkert, je graaft nu een kuil voor jezelf. Je gaf als argument dat Alonso niet briljant was zijn foute strategie in Canada. Je zei dat het zijn fout was, en niet van Ferrari. En nu zeg je dat de verkeerde strategie van Button ligt aan het team  :o . Raar

Wizard

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 21:50:40
Als je de door mijn getrokken lijn door trekt en mij er op aan spreekt, graaf je weldegelijk een kuil voor je zelf, omdat je me dan indirect gelijk geeft.

Nee, ik kauw je een mening voor, die ik van jou verwacht, als je consequent bent.

CitaatEn ja de pech van Kimi heeft Lewis de overwinning bezorgd. Vraag me af hoeveel Kimi verloren heeft. Maar Alonso was Zaterdag al sneller dan 1 Red Bull en zondag? Ja strategisch voor Button gekomen. Maar dan voornamelijk weer door falen van Mclaren. Noem het presteren wat je wilt, maar het is toch echt profiteren. En dat doet hij goed hoor, maar ga het niet op conto van Alonso schrijven.

Als de strategen van Ferrari falen is het Alonso die faalt, nu de strategen van McLaren falen heeft Button pech. Lekker eerlijk en consequent ben je.

CitaatEn ja het is een gevolg er van ja, maar niet omdat Alonso zo veel beter is dan Hamilton dit jaar. Dat hij nu op 47 punten achter staat is niet omdat Alonso elke race beter was dan Hamilton. En zeker niet zo goed dat, zoals velen nog steeds durven te zeggen, hij met een ongelooflijk slechte auto races wint of het WK leid. Want ondanks alles, heeft Ferrari toch wel bewezen goede snelheid te hebben. niet elke race het snelste, maar wel elke race voor in. Dankzij de auto en Alonso.

Niemand zegt dat de Ferrari een barrel is. Dat maak jij er van. Maar Alonso haalt nu eenmaal het beste uit de wagen. Iets wat lang niet iedereen doet. Ook niet diegene die over beter materiaal beschikken. Dat betekent dat je het Alonso weldegelijk kunt aanrekenen.

CitaatHamilton kon vaak ook niet maximaliseren door pech of fouten van het team. Zodra hij het wel kan, rijd hij vooraan en laat hij meer zien.

Of komt hij tegen het einde in de cliff en botst met Maldonado. :P  Een raceverloop is nooit te voorspellen als iemand ergens anders rijdt. En ja, Alonso heeft de wind in de zeilen gehad, maar dan nog vind ik het knap dat hij, ook toen Ferrari minder was, altijd sterk reed in races en in alle omstandigheden wist te presteren.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2012 - 21:52:29
Schei uit Folkert, er is niemand die zegt dat Alonso een ongelofelijk slechte auto heeft. Helemaal niemand. Ga nou niet de argumenten van anderen een draai geven.
Op dit forum niet nee, dat bedoelde ik er ook niet mee. Maar er zijn mensen die nog steeds willen toegeven dat ferrari een winwaardige auto is. En ik ben hier niet de enige die argumenten of posten een draai geeft.

@Sander nee ik graaf geen kuil hoor, ik trek alleen een lijn door die jullie trokken. En dit is niet met elkaar te vergelijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Die wij trokken? Waar heb je het in godsnaam over man!
Niet met elkaar te vergelijken? Omdat het misschien Mclaren is? Het is echt wel met elkaar te vergelijken!

Wizard

Hahahaha, fantastisch hé! ;) Mja, ik vind het wel prima. Om lekker hypocriet ontopic te gaan, gezien het een flut race was hoop ik dat dit topic snel wegzakt! Hamilton terecht gewonnen en jammer dat de Lotussen net te kort schoten. En puik van Kimi om Grosjean een lesje F1 te geven. Vond het wel stoer van de Fin. Maar Grosjean komt er wel.

Tot de volgende!! :D

robbert

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2012 - 21:13:06
Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:02:16
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:00:51
Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd

ja inderdaad, als er nog enkele regenweekends komen, dan schat ik de kansen van alonso ook hoger in dan vandaag. Maar als het droge weekends worden, dan is ferrari toch kansloos voor de overwinning

Hoezo? Omdat hij op deze baan niet kon winnen? DAt was toch vantevoren bekend dat dat hier niet zou kunnen. De vorige races liet hij zien zich met de RBRs en Macs te kunnen meten.

er waren nog droge raceweekends, waar hij geen toptijden kon neerzetten, omdat simpelweg de ferrari in droge omstandigheden niet zo snel is als de rest. En nee niet alleen dit weekend, er waren meerdere.

rafael25