Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:00:51
Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd

ja inderdaad, als er nog enkele regenweekends komen, dan schat ik de kansen van alonso ook hoger in dan vandaag. Maar als het droge weekends worden, dan is ferrari toch kansloos voor de overwinning

SanderD

Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:00:01
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 16:58:24
Wat een onzin, net alsof hij alle andere races eventjes had gewonnen :-X

dat weet je nooit, maar hij ging toch zeker niet zoveel achterstand gehad hebben

Nee, natuurlijk niet. Maar om maar even te zeggen van 'nu kan je zien waar Hamilton staat zonder pech' is wel erg makkelijk. Bijna elke race zijn de omstandigheden anders, en bijna elke race is weer iemand anders het snelste. Pech of niet

SanderD

Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:02:16
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:00:51
Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd

ja inderdaad, als er nog enkele regenweekends komen, dan schat ik de kansen van alonso ook hoger in dan vandaag. Maar als het droge weekends worden, dan is ferrari toch kansloos voor de overwinning

Ik weet het niet. Ferrari is sowiezo beter op circuit's met hoge snelheids bochten. En laten we hierna nou net naar Spa en Monza gaan.

robbert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:04:53
Citaat van: robbert op 29 juli 2012 - 17:02:16
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 17:00:51
Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd

ja inderdaad, als er nog enkele regenweekends komen, dan schat ik de kansen van alonso ook hoger in dan vandaag. Maar als het droge weekends worden, dan is ferrari toch kansloos voor de overwinning

Ik weet het niet. Ferrari is sowiezo beter op circuit's met hoge snelheids bochten. En laten we hierna nou net naar Spa en Monza gaan.

ik zou monza meer kans geven voor alonso dan spa. In spa rijdt hamilton ook altijd goed net als raikkonen. Hoge snelheidscircuit,... en wat heeft ferrari te kort?  ahja, snelheid. We zullen zien hoe het afloopt

Gerard

Mooi resultaat van de top 3!.. leuke race, geen topper maar aangenaam om naar te kijken... en wat was Malonado weer lekker bezig zeg... OMG

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 16:25:13
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 16:22:50
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 15:52:35
Tegenvallend einde, ik had er meer van verwacht
Voor mij was het enigszins dubieus. Ik gun Kimi de overwinning. 100% want vandaag reed hij ouderwetsgoed. Zoals ik eerder al opmerkte, reed hij gewoon rustig achter Alonso aan en bungelde hij rond p5/6 en ineens tovert hij aantal perfecte rondes er uit en komt voor Vettel, Alonso, Grosjean en Button. Kan ik niets meer dan diepe buiging voor maken. Maar voor Lewis gunde ik het nog meer, enorm veel pech en nu keihard gewonnen.

Nou, Kimi had pech met zijn KERS waardoor hij veel verloor tijdens de start annex beginfase. Dus, Hamilton gewonnen door pech van anderen hé. Ik neem aan dat hetgeen wat voor anderen geldt, nu ook voor Hamilton opgaat. We blijven, uiteraard, wel consequent. ;)
Als dat inderdaad probleem voor Kimi was, dan is dat geluk voor Lewis en heb ik nog meer respect voor Kimi. Zoals ik ook al eerder zei. Respect voor Kimi. Maar je weet dat je nu een kuiltje voor je zelf graaft toch?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee hoor, want ik ben het daar niet mee eens. Niet wat betreft dat standpunt over Alonso en voor Hamilton geldt het zelfde. Want ook ik ben natuurlijk consequent. Niks anders dan lof voor de Engelsman! Prima gedaan en terechte winnaar. Daar plaats ik geen enkele kanttekening bij, enkel en alleen complimenten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 18:04:45
Nee hoor, want ik ben het daar niet mee eens. Niet wat betreft dat standpunt over Alonso en voor Hamilton geldt het zelfde. Want ook ik ben natuurlijk consequent. Niks anders dan lof voor de Engelsman! Prima gedaan en terechte winnaar. Daar plaats ik geen enkele kanttekening bij, enkel en alleen complimenten.
Maar dan is het wat anders dan dat je net zei. En dan graaf je natuurlijk geen kuil. Maar dan is het een opmerking die je beter niet kunt maken omdat die niks toevoegt.

Maar ik plaats ook geen kanttekening bij overwinningen van Alonso, enkel bij de huidige stand in het WK. Want de huidige stand in het WK is puur en alleen te wijten aan de pech van Lewis. De race van vandaag liet zien dat Lewis zonder pech gewoon een serieuze kanshebber is voor het WK en een overwinning en dat Alonso zonder uitvallers het niet makkelijk heeft. Deze race geeft mij eigenlijk weer, om het even simpel te stellen, dat Alonso helemaal niet zo heel veel beter is als Hamilton. Want zonder pech rijd hij direct naar de overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 19:01:32
Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 18:04:45
Nee hoor, want ik ben het daar niet mee eens. Niet wat betreft dat standpunt over Alonso en voor Hamilton geldt het zelfde. Want ook ik ben natuurlijk consequent. Niks anders dan lof voor de Engelsman! Prima gedaan en terechte winnaar. Daar plaats ik geen enkele kanttekening bij, enkel en alleen complimenten.
Maar dan is het wat anders dan dat je net zei. En dan graaf je natuurlijk geen kuil. Maar dan is het een opmerking die je beter niet kunt maken omdat die niks toevoegt.

Maar ik plaats ook geen kanttekening bij overwinningen van Alonso, enkel bij de huidige stand in het WK. Want de huidige stand in het WK is puur en alleen te wijten aan de pech van Lewis. De race van vandaag liet zien dat Lewis zonder pech gewoon een serieuze kanshebber is voor het WK en een overwinning en dat Alonso zonder uitvallers het niet makkelijk heeft. Deze race geeft mij eigenlijk weer, om het even simpel te stellen, dat Alonso helemaal niet zo heel veel beter is als Hamilton. Want zonder pech rijd hij direct naar de overwinning.

voila ik ben blij dat er nog iemand is die zo denkt. Je kan het soms niet zien, maar als je naar de rondetijden kijkt, dan is de mclaren toch wel sneller dan de ferrari. En alonso heeft in een interview ook bekent dat redbull en mclaren al vanaf in duitsland sneller waren dan zij, en dat het niet zal lukken zonder dat ferrari snel zal verbeteren. Weet niet of ik de link hier mag plaatsen

SanderD

'zonder pech rijd hij direct naar de overwinning'.

Natuurlijk man ::). Je moet alleen niet vergeten dat hij bijvoorbeeld in Hockenheim zonder zijn pech ook niet had gewonnen.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 19:27:45
'zonder pech rijd hij direct naar de overwinning'.

Natuurlijk man ::). Je moet alleen niet vergeten dat hij bijvoorbeeld in Hockenheim zonder zijn pech ook niet had gewonnen.
Wie heeft het hier over dat ik zeg dat hij Duitsland had kunnen winnen? Zeg alleen dat hij nu zonder pech direct wel een overwinning pakt. Iets wat genoeg zegt over het kennen en kunnen van Lewis.

Daarnaast durf ik het wel aan: Lewis had in Duitsland kunnen winnen. Niet per definitie, maar ik zie niet in waarom hij Duitsland niet had kunnen winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

#206
'Zonder pech rijdt hij direct naar de overwinning'

Vrij vertaald betekend dat hij zonder pech meteen en dus altijd wint. Dus je zegt het wel. En vergeet niet dat deze overwinning meer zegt over het kennen en kunnen van de Mclaren, dan dat van Lewis. ;)


Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 19:59:31
'Zonder pech rijdt hij direct naar de overwinning'

Vrij vertaald betekend dat hij zonder pech meteen en dus altijd wint. Dus je zegt het wel. En vergeet niet dat deze overwinning meer zegt over het kennen en kunnen van de Mclaren, dan dat van Lewis. ;)
Dan zou ik eerst nog maar eens werken aan je vrije vertalen ;). Deze overwinning laat gewoon zien dat hij zonder pech behoort tot kanshebbers behoort. Hij is dus beter dan de huidige stand weer geeft. Zoals ik al eerder zei, geeft de huidige stand in geen velden of wegen weer hoe de huidige onderlinge krachtverhoudingen zijn.

Als ik een beetje eerlijk en wat brutaal ben, durf ik wel te zeggen dat de race ook laat zien dat de lof betuigingen tov Alonso wat aan de overdreven kant zijn. Want waar was hij nu, nu er niemand uitviel?
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Natuurlijk hoort hij bij de kanshebbers. Maar je doet net aslof hij geen pech heeft meteen het veld naar huis rijd. Waarom we Alonso niet zagen? Simpel, de auto was dit weekend echt niet goed was ten opzichte van de andere weekenden. En zeg asjeblieft niet dat het komt omdat er niemand voor zijn neus uitviel, want vorige race leidde hij van begin tot eind.

robbert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 20:40:59
Natuurlijk hoort hij bij de kanshebbers. Maar je doet net aslof hij geen pech heeft meteen het veld naar huis rijd. Waarom we Alonso niet zagen? Simpel, de auto was dit weekend echt niet goed was ten opzichte van de andere weekenden. En zeg asjeblieft niet dat het komt omdat er niemand voor zijn neus uitviel, want vorige race leidde hij van begin tot eind.

inderdaad, maar moest toch wel ferm verdedigen om de snellere redbulls en mclarens af te houden